sdhild99 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hei, Kan noen komme med innspill? Nøkkelord er: - Ikke gaming - Relativt kraftig men det er tatt hensyn til 'value for money' - Stillegående * Gigabyte GA-EP35-DS4 * 4GB DDR2 RAM (1066MHz) - uvisst av hvilket merke og hvilken størrelseskombinasjon * Intel Core 2 Quad Q6600 * Noctua NH-UP12P CPU Cooler w/120mm fan * Thermaltake Toughpower 750W PSU * Antec Performance One P182 Noen få spm: 1. Litt dumt spm. kanskje, men hvordan får jeg 4GB RAM på det kortet? Jeg er ikke sugen på 4stk 1GB brikker. Jeg vil heller bruke 2x2GB brikker om mulig. I følge Memory Support List bruker de max 1GB brikker, men kortet skal jo støtte 8GB. Noen som har noen innspill med hensyn på dette? (Etter at jeg skrev dette innlegget har jeg lært at 4x1GB brikker likevel er å foretrekke, da alle brikkene kan settes opp i dual channel?) 2. Noen som har konkrete anbefalinger til RAM? 3. Noen som vet om det blir noen plassproblemer med hensyn på den kjøleren? 4. Noen som har konkrete tips til skjermkort? Jeg gamer IKKE, men har følgende krav til kortet: - Passiv kjøling - 2xDVI m/støtte for minimum 1920x1200 på begge utganger samtidig Endret 25. februar 2008 av sdhild99 Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ikke heng de opp i det med 4x1gb, ikke skal du drive med gayming og ikke skal du overklokke. Bare kjøp deg 2x2gb brikker istedenfor, komplett.no har en bra pakke til 6-700kr. Kjølern skal passe, men har ingen forslag til skjermkort Lenke til kommentar
Futelva Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Hei, holder på å sette sammen en maskin med nogenlunde de samme krav som du har. Dette skjermkortet har jeg sett meg ut, og det oppfyller så vidt jeg ser dine krav: http://www.powercolor.com/Global/products_...?ProductID=1747 *Edit: skrivefeil* Endret 25. februar 2008 av Futelva Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå