Propofol Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei! Jeg sliter noe grusomt med å få nettverkstilkoblingen min til å forholde seg stabil. Problemet er at den "pulserer", dvs. at den kanskje faller ut ca. 4 ganger i minuttet, for så å kople seg til igjen. Når den faller ut så er den bare borte i ca. 0,5 sekunder, men dette er irriterende nok når man f.eks. skal spille online eller streame noe på internett. Hva gjør jeg? Jeg har en sånn USB-greie som heter "D-Link AirPlus G DWL-G122 Wireless USB Adapter". Lenke til kommentar
bjornw7 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 1. Innstaler den nyeste driveren 2. Prøv en annen USB kontakt 3. Blås ut støv om det skal være det Lenke til kommentar
xist Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Samme skjer hos meg, nyeste drivere, prøvd alle usb kontaktene, blåst ut støv etc. Kjører vista, hadde samme i XP, det er ikke dhcp lease time på routeren heller. Veldig irriterende indeed. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Hei, det dere kan prøve er dette: Innstillinger->Kontrollpanel->System->Maskinvare->Enhetsbehandling. Finn USB roothub, høyreklikk "Egenskaper", Strømstyring, og klikk vekk "Tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm". Har sett at dette har løst lignende problemer for andre. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 Beej80, godt forslag. Prøvde dette, men det funket dessverre ikke. Kan den ustabile tilkoblingen ha noe med at D-Link generellt kommuniserer dårlig med andre produsenter? Er ikke sikker på at basen er D-Link. Lenke til kommentar
Techpoint Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Om du bor i ett felt med flere boliger kan det være en fordel å sjekke at du ikke er på samme kanal som noen av de, da blir det ustabilt. Jo lenger vekk fra de andre kanalene du kan komme jo bedre.. Har naboen 3 så velger du 11, har de litt forskjellige så legg deg i midten.. Har naboene 1-3-11, så legger du deg på 6 osv... Men du bør forholde deg til 1-3-6-11 (hvertfall det vi fikk beskjed om av D-Link, dvs, ikke 2,4,5,7,8 og 10 Endret 7. mars 2008 av Techpoint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå