Tommelom Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg har egentlig aldri vært helt fornøyd med verdiene jeg har hatt på vannkjølingen min sammenlignet med hva jeg ser andre får av tempraturer. På cpu har jeg en AC Cuplex fra P4 tiden jom jeg modifisert til å passe på mitt Asus P5B hk. Gpu har også en liten sak fra AC, men tempen på den er veldig bra. Har en Evo 240 radiator. Er den så mye dårligere enn tilsvarende blackice, colltek etc. som folk sier? Pumpa er en gammel Hydor L20 som har bråket fælt i lang tid nå og bør vel byttes ut. Tenkte på noe enkelt som Eheim 1046. Er den for dårlig? Har søkt rundt på forumet og det ser ut som 99% går for 1048. Lenke til kommentar
Føss Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg har også en AC Evo 240 radiator selv, er egentlig ganske fornøyd med den, kjøler ned overklokket E6850 og 8800GTS512 godt under 40 grader. Men jeg lurer på om det kunne blitt bedre med en annen radiator. Angående pumpen så har jeg en 1046 eller 1048, husker ikke hvilken, de går generelt stille etter hva jeg har lest fra andre og jeg er fornøyd med den også, ved unntak at jeg må trekke en 230V ledning inn i kabbinettet som er litt plagsomt... Hvis jeg skulle kjøpt ny pumpe hadde jeg valgt en med 12V som kan festest til PSU, men det er jo opp til hver enkelt. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Kjøp heller en Laing DDC enn eheim. Eheim er gammelt nytt, hvis du skjønner hva jeg mener. EVO har runde rør, og er per def mindre effektiv enn Black Ice og andre med flate rør. Man trenger ikke kjøpe noe svindyrt, med mindre man absolutt skal ha de 2 gradene ned. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Det ble en Eheim 1046. Som du sier, hva hadde jeg tjent på å gå opp 200 kr. på Laing? To grader? Pluss at de har doblet prisen på en identisk pumpe (aquastream)bare fordi den går på 12V er jo horribelt. Jeg kjøler kun cpu/gpu, så flow er neppe problem og jeg har masse plass i kabinetet/skapet. Kjøpte også to nye 120mm vifter som yter dobbelt av de som står der fra før. De er mye av problemet. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvis du vil ha en pumpe som yter bra, er kompakt og ikke bråker, er en 12V Laing DDC knallvalg. Hvis du ikke vil legge penger i det, får du ta til takk med en eheim. Den er vanskeligere å plassere, yter en god del dårligere på nyere blokker med høy gjennomstrømningsmotstand og den har det med å vibrere. Lenke til kommentar
Tommelom Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Har revurdert nytt oppsett og kanselert kjøp av Eheim 1046. Laing ser ut til å bli et sansynlig alternativ. Men jeg lurer på om ikke cpu-blokka mi også kunne trengt seg en oppgradering. Har som sagt nå en AC Cuplex som jeg kjøpte i begynnelsen av 2004. Cpu-temp på idle ligger nå på 46 grader klokket til 3 GHz (E6300). Er ikke det noe høyt? Det er jo det blokker som APO GT/GTX ligger på under full load. Vil jeg merke en enorm forksjell om jeg kjøper en slik kontra Cuplex'en? Problemet kan jo selfen ligge i resten av systemet, men en vanntemp på 30 grader idle er vel helt ok, eller? Blir jo oppgradering til quad-cpu med tid og stunder og kravet til kjøling bli jo ikke mindre av det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå