akristina92 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hei, har tenkt å kjøpe meg en bærbar til sånn cirka 9000-10000 kroner. Den skal hovedsaklig brukes til surfing og skoleting, men også litt gaming (litt Call of Duty 4, Counter-Strike: Source og World of Warcraft). Vil helst ha noe av kvalitet. Ikke noe viftetull, varmeproblemer eller billig plast. Foretrekker mindre enn 17", men 17" går fint det og. Takker på forhånd! Litt i overkant av 10000 går også, men det må ikke bli for mye. Endret 24. februar 2008 av Flaringo Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 eneste pcan som er kvalitet er IBM pcer https://prisguiden.no/product.php?productId=87962 men tror bare skjermkortet tilsvarer gf 8400 gs Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Eller ta en titt på multicom sine bærbare. Det kan du konfe pcen som du selv vil. Du kan tilogmed designe dekselet. Multicom1 Multicom2 Eller så er du ikke langt i fra en XPS 1710 som du får til ca 12000 på dell sine sider. Lang ventetid nå da Alle får du 512mb skjermkort på! Endret 25. februar 2008 av Phantom3D Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 eneste pcan som er kvalitet er IBM pcer https://prisguiden.no/product.php?productId=87962 men tror bare skjermkortet tilsvarer gf 8400 gs Har selv en Thinkpad T61 (Det er lenovo som produserer dem, med lisens fra IBM), dog med raskere prosessor, raskere disk og mer minne. Skjermkortet baserer seg på 8400-brikkesett, og tilsvarer ikke et GeForce 8400 GS i desktop-størrelse, men det støtter DX10. Dette er nok en mer robust maskin enn det du egentlig leter etter, da den primært er lagd for bedrifter og folk som reiser mye rundt - den er lett og tåler helt vanvittig mye. Du kan stå på den og skjermen vil ikke gi etter en millimeter, i shit you not. Gjennomførte selv Call of Duty 4 på denne maskina, men det var ikke helt smertefritt. Du merker at det mangler en god del "bang" for å få skikkelig opplevelse i spillet. Men WoW og CS:S derimot fungerer som en drøm med alt av instillinger på fult. Dette er en maskin som ikke blir særlig varm, det er også noe av grunnen til at den koster såpass mye mer enn en tilsvarende (f.eks acer) laptop. Under spilling så vil denne laptoppen bli varm, men det blir alle. Normaltemperatur ligger på rundt 20-25 grader på det varmeste punktet ved normal bruk. Du får svært god oppløsning med 1440x900 på 14", som jeg vil påstå er ideelt i forhold til vekt og portabilitet. Den er en drøm og bære på med sine 2KG i forhold til andre maskiner. Det finnes kun en laptop som kan måle seg med Thinkpad i forhold til byggekvalitet, og det er Panasonic Toughbook, men denne er i en helt annen prisklasse og vekt. Det er med andre ord det beste du noen gang vil legge dine fingre på. Thinkpad har forøvrig markedets beste laptop-tastatur og takler fint om du skulle være uheldig med (opp til) 4l kaffe inn i tastaturet, det er nemlig dreneringshuller i den. Jeg har hatt en god del laptopper opp gjennom tiden, alt fra Asus til Fujitsu Siemens, og må si jeg aldri har vært så fornøyd med en laptop enn jeg har vært med denne. dessverre så tror jeg denne laptoppen ikke er den best egnede laptoppen for trådstarter, i forhold til bang for bucks. Jeg ville sett på Compal sine laptopper som selges gjennom multicom.no, de gir mye bang for bucks, og det er de som produserer laptopper for Dell og HP; mao. kvalitet. (Det finnes kun en laptop hvor du fysisk kan skade en person med laptoppen og ta deg en runde CS etterpå, Thinkpad.) Lenke til kommentar
majorkira Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 hva med zepto sine pcer dem har også 8600gt med 512 ram Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Phantom3D: De fra Multicom så gode ut! Noen som har erfaringer med de? Deezire: IBM-maskinen tror jeg ikke jeg vil legge meg ut på. For det første hadde den litt lite RAM, og for det andre har jeg ikke hørt om det skjermkortet engang. Har hørt om serien, men jeg har ikke peiling på hva de duger til. majorkira: Skal skjekke ut Zepto nå! Takk for tipset. Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Skjermkortet er laptop-versjon av 8400-brikkesettet til nVidia og er ganske top-end innenfor enterprice computing, men ikke noe jeg ville spilt på om jeg var en gamer. Personlig så kjøpte jeg meg en C2D-sak med et 8800GT-kort og 2GB minne og en raptor-disk til gaming, mye mer smertefritt. Så bruker jeg laptoppen til alt annet, men det koster selvsagt litt. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Anbefaler de fra multicom! Lenke til kommentar
Andeby Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) De fra Multicom kan anbefales, ja! Kjenner selv en som har nr. 2 der (Som jeg sa til deg). Kjøp den så jeg kan kjøpe din stasjonære PC nå Edit: Altså "Multicom2" i Phantom sin post. Endret 26. februar 2008 av Andeby Lenke til kommentar
HitByLife Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Multicom er bare en butikk, er det ikke? De er ikke produsenter av maskinvare? Og hvor kommer Compal fra? Ser ganske interessant ut. Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Synes at multicom gir mye mere ytelse for pengene enn zepto. Dell kan også ha noe bra hvis dem har gode kampanjer gående.. Sjekk 'Lagersalg' hos multicom, synes det av og til kan være meget tilbud der. Mvh Lenke til kommentar
Deezire Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Multicom er bare en butikk, er det ikke? De er ikke produsenter av maskinvare? Og hvor kommer Compal fra? Ser ganske interessant ut. Compal er en av verdens største PC-produsenter, og produserer bl.a. PCer for HP, Dell og mange andre store selskaper. De leveres havveis speccet til Multicom, alt de gjøre er å putte i den typen disk, ekstra minne og litt annet snacks etter dine ønsker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå