Caliber Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Sitter nå på en pc med win 98se m. nettverkskort, og har planer om å anskaffe meg en ny pc i den nærmeste fremtid. Har for tiden en nokså treg dsl-linje. Tenkte jeg skulle begynne med å oppgradere DSL-linjen, enten til en kjappere versjon av DSL, eller gå over til ADSL. Så måtte jeg vel anskaffet meg en router, ikkesant? For d første, noen gode forslag til hvilken router, og for d andre, HVORDAN sett jeg d opp?? Hadde dessuten planer om å kunne styre delingen av båndbredden mellom de 2 maskinene, slik at internetten på den ene ble kjappere. hvordan gjør jeg dette? Setter stor pris på hjelp! Mvh, -Cal Lenke til kommentar
Azton Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Du kjøper vel bare en billig router, som støtter PPPOE. så plugger du bare en nettverksledning fra routeren og inn i pc'en. Må bare ha på at den skal motta IP addressen sin automatisk, så burde du vel komme rett på nett. Men det med å begrense båndbredden er jeg jammen ikke sikker på. Du kan jo søke litt på google, eller her på forumet. Si i fra hvis du finner noe, lurer faktiskt på det samme Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 deling av båndbredde pr. IP-adresse er stort sett bare tilgjengelig på dyrere routere (dyrere = flere tusen/sånn som røsker i lommeboka). Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Hvorfor ikke bruke en gammel PC med linux som router? Med en enkel distro som Clarkconnect får du en router, proxy og Bandwidth Limiter "out-of-the-box". var det noen som sa at man måtte ha routere til flere tusen kroner for dette? Lenke til kommentar
umy Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 og jeg sier det IGJEN, du trenger IKKE en dyr router for å dele dsl bruk en hub eller switch, funker like bra Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 og jeg sier det IGJEN, du trenger IKKE en dyr router for å dele dslbruk en hub eller switch, funker like bra Det kommer ann på ISP da. Dersom du har flere maskiner enn IPer så blir en router nødvendig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå