tulling03 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei jeg tenker litt på å kjøpe denne usb link kabelen på netshop for å overføre filer mellom flere PC-er. Det jeg lurer litt på, er at denne blir omtalt spesielt at den virker kun mellom XP og Vista?? Kan jeg bruke denne kabelen mellom 2 WXP PC-er? Noen som vet? Håper jeg poster i rett kategori. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) hva med å bruke en netverks-kabel? edit: kryssa netverks-kabler kan koble pc'r direkte tilhverandre. Endret 24. februar 2008 av kjeLL// Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.7768 koster 50kr her. Lenke til kommentar
AshNebus Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hei. Jeg har akkurat kobla 2 PC-er hjemme sammen med nettverk kabel, men det går sykt tregt (10gb tar 30min ca) det er en xp og en vista pc. begge har gigabit lan, men det står uidentifisert nettverk har det noe med det å gjøre? Lenke til kommentar
Iyon Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Du vil maks få 100mbit/s teoretisk hastighet med krysset kabel. 1000mbit trenger du switch for å komme opp i. Det skal altså ta 10000/100/8/60 = 13.3 minutter dersom du oppnår maks hastighet. Det kan godt hende at du/dere bør konfigurere alternativ ip-adresse på nettverkstilkoblingene deres. Jeg tror windows-nettverket da vil gå over IP-protokollen. I mangel av IP-adresser går vel windowsnettverket over NetBios eller noe. Dette kan være årsaken. Noen mer kyndige enn meg kan bekrefte/avkrefte dette, men jeg vilel ihvertfall forsøkt. Sett f.eks. 10.0.0.5 på maskin 1 10.0.0.6 på maskin 2 255.255.255.0 som nettmaske, på begge maskiner Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Har du Gigabit nettverkskort i begge ender kan du bruke en vanlig straight nettverkskabel mellom maskinene. Gigabit har autosensing og krysser kablene ved behov. Du må selvsagt sette opp manuelle ipadresser fordi det mangler en DHCP-server som deler ut adresser automatisk til maskinene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå