Gå til innhold

PC'en levetid

Anbefalte innlegg

Jeg leser en del om nye brikkesett, prosessorkjerner, skjermkort osv. som er på vei inn i løpet av 2003-2004. Jeg blir for min del, redd slik skummel lesning. Jeg fikk min PC i høst og så fram til minst 2 års god levestandard for min PC, men nå føler jeg meg ikke så sikker lengre. Min PC i korte trekk:

SiS 651 brikkesett (PS: Hvorfor finner jeg ingen tester av HK med dette brikkesettet?)

P4 2,53 Ghz

512 DDR SDRAM

Ti4200 128 MB

120 MB HD

Hvor lenge kan denne ha et godt aktivt liv uten å måtte tåle den nedverdigelsen med å stille alle spill på minimum oppløsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, hvis du har tenkt til å bruke akseptable oppløsninger på kommende spill vil jeg anbefale å ikke kjøpe Nvidia skjermkort.. det der holder toppen et år til.. men for all del, Ti4200 koster jo et slikk og ingenting, og det er toppers den dag i dag. Men ATI 9500 pro er nok kanskje et hakk bedre som kjøp om dagen.

Lenke til kommentar

Hvorfor bygger vi PC selv og ikke kjøper ferdigbygget fra Dell/Compaq/IBM?

En av hovedgrunnen til at jeg bygger selv er at jeg skal vite hva som er der slik at det blir veldig enkelt å oppgradere PCen. Jeg har aldri utstyr som er det "råeste" for øyeblikket, men jeg oppgraderer litt og litt slik at dataen aldri blir utdatert.

Hvis du laster ned ting så vil det første du må bytte ut HDen din... (eller jeg mente kjøpe en ekstra HD). 120 GB er ikke så mye.

Så vil du merke at spillene ikke går så bra, så kan du jo bare bruke ca 1500-1800,- for å kjøpe et nytt skjermkort. Et skjermkort på denne prisklassen er som regel brukbart (12-18 måneder) framover.

Så hvis du spør når kommer den dagen du MÅ oppgradere, jeg vil si ganske snart... under 2 år hvis du er en aktiv spiller.

Lenke til kommentar

kjenner noen som kjøpte en mitt-på-treet-maskin for 3 år siden og først nå så går de nye spillene ikke inn på noen som helst måter. hvis du ikke oppgraderer underveis så vil nok maskinen din holde ut i ca 2år

RETTELSE!: formulerte ting litt galt :oops: maskinen vil UTEN oppgraderigner holde ca 2år før du vil merke at det går dårligere med spill. MED oppgraderinger vil nok maskina holde ut lenger... kanskje 4år

Lenke til kommentar

Vær sikker på at jeg bygger selv neste gang det er snakk om PC-kjøp. Siden dette er en hjemme-pc jeg har fått igjennom mutterns jobb med gradvis nedbetalingsordning så må jeg leve med maskinen som den er i 3 år (høst 2005) før jeg etter loven kan kalle den min. :x

Hvor aktiv spiller jeg er vet jeg ikke, hvor engasjert må man være for å kalles veldig aktiv? For å si det slik så gikk min gamle Dell (PIII 550, 128 MB SDRAM, (husker ikke skjermkortet) ut på dato ca. sommeren 2002, etter mitt syn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...