Gå til innhold

Ny komprimeringsteknikk slår alt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette tror jeg ikke noe på før jeg ser det! Lurer på hvilke typer filer de har klar tå komprimere så mye. Det er vel en tekstfil som består av bare like tegn. F.eks JPEG-fil vil de aldri kunne komprimere så mye.

[ Denne Melding var redigert av: SAA på 2002-01-09 22:11 ]

Lenke til kommentar

Hmm... Så du skal hente spill fra nettet? Warez?

Men det hørtes morro ut!

Jeg driver og tar backup nå. Må sløse med 5 CD'er fordi jeg ikke har to disker :sad:

Hva er best av GF3 og Radeon? :razz:

Hva er best av Intel og AMD? :razz:

[ Denne Melding var redigert av: sosohal på 2002-01-09 22:20 ]

Lenke til kommentar

høres tvilsomt ut! og selv om den klarer å presse noen filer ned i 1% så trenger det jo ikke å være så utrolige mye bedre enn det som finnes nå. De fleste av dere har vel pakket ut filer på rundt 100mb som har blitt rundt 600mbyte.

Vanlig Zip klarer ukomprimerte filformat ned i allefall 10% hvis ikke lavere (som feks .WAV og .BMP) mens høyt komprimerte filer (divx/mp3 o.l.) så blir det vel nærmere 99,9% av opprinnelig filstørrelse.

Lenke til kommentar

Poenget er at totalt tilfeldig data vil man aldri gå komprimert i det hele tatt uten tap, mens hvis man har masse gjentakelse i en fil vil filen kunne bli dramatisk redusert i størrelse.

Det er ikke så vanskelig å få bort i mot 100% komprimering med Winzip hvis man har en fil med kun gjentakelse av ett bestemt tegn...

Lenke til kommentar

100MB til 1MB er berre eit eksempel frå ei type fil.

Du kan ikkje ta ei fil som alt er komprimert og så oppnå like gode resultat.

Det heile avheng av kor mykje redundant informasjon som er i råmaterialet.

Ei tekstfil vil ofte bestå av mykje mellomrom, og det er enkelt å komprimere.

På same måte vil eit bilete av ein horisont der halvparten er blå himmel kunne komprimerast ein del, men om du har eit bilete av ei blomstereng med mange fargar og ruglete overflate vere vanskelegare å komprimere.

Og tilfellet med å laste med spel frå nettet vil funke dårleg ettersom slike filer alt er pakka ned, ofte i sjølvutpakkande zip-format.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...