Saftis Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Sliter med at maskina i dag plutselig har begynt å oppføre seg tregt, ting som krever litt cpu (f.eks. flytte et videovindue, spilling) henger i 1-2 sek før det skjer. Maskina er oppdatert med sikkerhetspatcher, antivirus og spybot. Ingen prosesser bruker overraskende mye cpu-tid/minne, og vekselfila har mer enn nok ledig plass. Det eneste jeg kan tenke meg som er feil bortsett fra eventuell hardware er overoppheting, det er 24 grader i rommet, og cpu ligger på 54 grader (X2 3800+), chipset på 51 (nforce4). Er dette for varmt, evt. noen andre tips til hvordan jeg skal finne feilkilden bortsett fra å drepe alle plantene mine ved å lukke opp vinduet? Lenke til kommentar
iPhonefan Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Sliter med at maskina i dag plutselig har begynt å oppføre seg tregt, ting som krever litt cpu (f.eks. flytte et videovindue, spilling) henger i 1-2 sek før det skjer.Maskina er oppdatert med sikkerhetspatcher, antivirus og spybot. Ingen prosesser bruker overraskende mye cpu-tid/minne, og vekselfila har mer enn nok ledig plass. Det eneste jeg kan tenke meg som er feil bortsett fra eventuell hardware er overoppheting, det er 24 grader i rommet, og cpu ligger på 54 grader (X2 3800+), chipset på 51 (nforce4). Er dette for varmt, evt. noen andre tips til hvordan jeg skal finne feilkilden bortsett fra å drepe alle plantene mine ved å lukke opp vinduet? Hallo! Ta en google søk etter noen tweaks. Andre ting som kunne vært kjekt er om du hadde bttet kjølepasta og renset cpu-kjøleren. Evt: Reinstall av Windows, det gjør ofte underverker! mvh: iPhoneman Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Mtp at det skjedde over natta tviler jeg på at tweaks hjelper. Reinstall orker jeg ikke ennå. 55 grader skal da ikke være noen grunn for en cpu til å begynne å henge? Lenke til kommentar
substeve Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Mest sannsynlig noe som kjører i bakgrunnen, f.eks. en aller annen virusversjon eller noe som henger. Prøv å boot in i safemode og prøv å opprettet en ny brukerprofil og logg inn med denne. Også last ned processexplorer fra (tidligere) sysinternals og se hva som kjører på maskina. edit: glemte at du kan se i Event Vievew under administrative verktøy etter feil på maskina og også at du kan ta systemet tilbake til ett tidligere restore point om du har et slikt nyere ett. Endret 25. februar 2008 av substeve Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Du får sette den tilbake da. Start->kjør Lim inn fet tekst %systemroot%\system32\restore\rstrui.exe Kan se på en HijackThis logg fra deg,viss det er av intresse. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg støvsugde rommet lørdag, virker som om det virvlet opp en del og gjorde dråpen for maskina. Åpnet den, renset en nesten tett GPU-vifte og CPU-vifte og etterpå lå den 15-20 grader lavere uten at noe av laggen har kommet tilbake. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå