Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskina har plutselig blitt treg

Anbefalte innlegg

Sliter med at maskina i dag plutselig har begynt å oppføre seg tregt, ting som krever litt cpu (f.eks. flytte et videovindue, spilling) henger i 1-2 sek før det skjer.

Maskina er oppdatert med sikkerhetspatcher, antivirus og spybot.

Ingen prosesser bruker overraskende mye cpu-tid/minne, og vekselfila har mer enn nok ledig plass.

Det eneste jeg kan tenke meg som er feil bortsett fra eventuell hardware er overoppheting, det er 24 grader i rommet, og cpu ligger på 54 grader (X2 3800+), chipset på 51 (nforce4).

Er dette for varmt, evt. noen andre tips til hvordan jeg skal finne feilkilden bortsett fra å drepe alle plantene mine ved å lukke opp vinduet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sliter med at maskina i dag plutselig har begynt å oppføre seg tregt, ting som krever litt cpu (f.eks. flytte et videovindue, spilling) henger i 1-2 sek før det skjer.

Maskina er oppdatert med sikkerhetspatcher, antivirus og spybot.

Ingen prosesser bruker overraskende mye cpu-tid/minne, og vekselfila har mer enn nok ledig plass.

Det eneste jeg kan tenke meg som er feil bortsett fra eventuell hardware er overoppheting, det er 24 grader i rommet, og cpu ligger på 54 grader (X2 3800+), chipset på 51 (nforce4).

Er dette for varmt, evt. noen andre tips til hvordan jeg skal finne feilkilden bortsett fra å drepe alle plantene mine ved å lukke opp vinduet?

Hallo! Ta en google søk etter noen tweaks. Andre ting som kunne vært kjekt er om du hadde bttet kjølepasta og renset cpu-kjøleren.

Evt: Reinstall av Windows, det gjør ofte underverker!

mvh: iPhoneman

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig noe som kjører i bakgrunnen, f.eks. en aller annen virusversjon eller noe som henger. Prøv å boot in i safemode og prøv å opprettet en ny brukerprofil og logg inn med denne. Også last ned processexplorer fra (tidligere) sysinternals og se hva som kjører på maskina.

edit: glemte at du kan se i Event Vievew under administrative verktøy etter feil på maskina og også at du kan ta systemet tilbake til ett tidligere restore point om du har et slikt nyere ett.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...