kenny28 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Skal kjøpe en pc som er til min far, fant denne : http://psdata.no/ps.asp?it=136410&mlevel=200101 Hvorfor er den så billig ? Noe som ikke er bra med den ? Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 jah, bra denne. Men det er et middelmådig Skjermkort som sitter i den Intel GMA er ikke bra... Ellers så er den vell en super Laptop, skal også nevne at den er svæært god å skrive på, ihvertfall synes jeg det, definitivt en av de beste å skrive på... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Han er vel ikkje så spektakulært billig. Kanskje prisen er ein kampanje? Eller kanskje kvaliteten på kabinettet ikkje akkurat er topp. Ikkje godt å vite. Men er du sikker på at pappa vil ha ein 17"? Det er jo veldig stort! Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Det skal være en skriveborderstatter ser dere, så han ønsket 17 tommer skjerm. Skal aldri spilles ett eneste spill på denne PC-en så jeg tror ikke skjermkortet er det største problemet ? Er det andre dere kan anbefale i denne sjangeren ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det er sikkert en grei PC til den prisen, men generelt er min erfaring at fedre og mødre liker Thinkpads og Macer bedre. Lenke til kommentar
Lusken Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det er sikkert en grei PC til den prisen, men generelt er min erfaring at fedre og mødre liker Thinkpads og Macer bedre. jah enig her... Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Det skal være en skriveborderstatter ser dere, så han ønsket 17 tommer skjerm. Skal aldri spilles ett eneste spill på denne PC-en så jeg tror ikke skjermkortet er det største problemet ? Er det andre dere kan anbefale i denne sjangeren ? Hva er forskjellen ? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Meg du spør? Du quoter deg selv der ;p Den største forskjellen er byggekvaliteten. Lenovo og Apple er kjent for solide maskiner som varer i årevis uten problemer. Med Macbook får du i tillegg muligheten for å kjøre MacOS, noe faren din kanskje ikke vil like hvis han er vant til Windows, men muligheten er nå engang tilstede. Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Meg du spør? Du quoter deg selv der ;p Den største forskjellen er byggekvaliteten. Lenovo og Apple er kjent for solide maskiner som varer i årevis uten problemer. Med Macbook får du i tillegg muligheten for å kjøre MacOS, noe faren din kanskje ikke vil like hvis han er vant til Windows, men muligheten er nå engang tilstede. Sorry quoten Han skal inn på nettbank + lese litt vg. Funker dette knirkefritt så er han happy Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, han får en god maskin til det (og mer til) med den Acer maskinen. Som sagt er nok ikke byggekvaliteten den beste, men hvis han passer godt på den skal den nok vare en stund. Man får ennå billigere maskiner også, det var en Thinkpad som ble testet av hw.no som gikk for under 4k for bare noen uker siden. http://www.hardware.no/artikler/lenovo_n200/46540 Lenke til kommentar
kenny28 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Skal sjekke denne. Takk for svar Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Dell Vostro er billige PCer. Du får en god pc med 4 gb RAM til 8000. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Nettbanken trenger neppe 4gb ram med det første. Tror i grunn den pcen trådstarter fant selv er grei til det bruket, og litt mer kanskje. Ellers er jo alltid mulig å finne noe billigere,. Macbook er nok overkill. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Det er jo lurt å ha en PC med kapasitet uansett da. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Eg trur pappa bør sjå litt på den lenovoen! Lenke til kommentar
mackanz Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Köpte den Acern till svigers själv. Kan varmt anbefalla den.Kanonmaskin för de pengarna. Lenke til kommentar
Dimanche Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det er jo lurt å ha en PC med kapasitet uansett da. Klart det, men en må ha 64 bit lisens for å få mer enn 3, og det er bare unødvendig her. Kommer aldri til å merke forskjell. Endret 25. februar 2008 av Dimanche Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dimanche: Jo, du vil nok få litt meir enn 3gb. Det er 4gb minus andre ting som det skal addreserast minne til, som t.d skjermkort. Så viss han har eit skjermkort og andre ting som det til saman må addresserast 500mb minne til, vil han få 4096mb - 500mb ~ 3,6ghz Lockbreaker: Kvifor meiner du at det kan vere greit med litt kraft? Han skal jo berre bruke han til internett og kontoroppgåver. Viss eg skulle bruke pcen til noko slikt, så ville eg nesten utelukkande fokusert på evt. nødvendige funksjonar og på byggekvalitet. Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor er det lurt å ha en PC med kapasitet? Hm? Den var vrien du. Uansett, så bør man jo ha det da. Vista er i alle fall veldig krevende for maskiner. Sluker minne der det kan. Har vært borti enkelte situasjoner der Vista benytter seg av hele 8 gb! Lenke til kommentar
Arne Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Du har sagt to gonger at du bør ha det, men du vil ikkje begrunne det? At vista kan bruke mange GB i enkelte oppgåver, det kan godt vere, men 1,5gb (sikter til lenovoen) er nok i_alle_tilfelle for ein far som skal sørfe på internett. Det er jo ikkje noko poeng å kjøpe ein overkill-maskin, viss ein skal tenke litt på pengar her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå