Ståle Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Jeg har laget en krets med 2stk IE-dioder og 2stk 1,5V batterier som skal vaere en sensorbar til Wiimoten min. Aner ikke hvilke type IR-dioder det er, men pa en av sidene jeg har sett gjennom, stod det at Standard IR-diode brukte 1,5V, sa nar jeg har 2 i serie satte jeg 3V pa. Men de ble litt varm, og om det er normalt. Lurte ogsa pa det ang hvor farlig det er a se pa IR-dioder. Har tenkt a sette dette opp slik at det pa nesten hele tiden, og slik at jeg bruker den som en fjernkontroll til mediaPCen. Endret 24. februar 2008 av Ståle Lenke til kommentar
SemikolonP Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Prøv å sett en motstand på ca 25 ohm i serie med diodene og se hvordan det går. IR dioder fra fjernkontroller og slikt skal ikke være spesielt skadelige å se på. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Virket ikke sa bra egentlig med de IR-diodene. Han som har bygd en for, Jonny Lee, og kan litt om sant. Brukte disse: http://www.mouser.com/Search/Refine.aspx?N...ouser_Wildcards men jeg fant ikke de pa elfa.se hvilke burde jeg bruke? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå