Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Lov rundt Prostitusjon

Artico01

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De kan fort bli litt inpåslitne ja, men man må huske at de fleste av disse faktisk er ofre for menneskehandel og mest sannsynelig ikke der frivillig så å kaste dem dit søppla bor vil nok ikke forbedre dems sitvasjon noe særlig hvertfall.

Syns også at prostitusjon som yrke på en måte burde respekteres, det er tross alt verdens eldste yrke =) Problemet er bare at det lett fører til menneskehandel og tvang

Lenke til kommentar

de må gjerne holde på, for all del.. men kan de ikke organisere seg elns? det er jo snart mer horer en det er potensielle kunder! Prostitusjon kan være lov for min del, men det kunne gjerne være forbudt og gå aktivt ut for og skaffe kunder..

Uansett, de burde skaffe seg en markedsfører, de er værre en 16 år gamle telefonselgere...

besides, hvis man først skal betale burde man vel klare og oppdrive noe bedre en noe som har falt av fretex lastebilen?

Få litt mangfold, rekruter fra øst europa etc.. sleng på et norsk kurs og et halveis ok look uten rødsprengte øyne, så tipper jeg omsettningen hadde økt.. men neida, de er stokk dumme og står omtrent på linje med de samme replikkene.. tilbyr ikke voksenopplæringa markedsføring?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
SÅ man kan i teorien kjøpe en hore rett foran en politimann uten at han kan gjøre noe?

Det høres rart ut for meg...

Trodde det var noen regler mot det

Stemmer det ja. Bare å "handle" i vei for dem som ønsker det.

Forbudet nå er å tjene penger på at andre prostituerer seg. Altså halliker.

Lenke til kommentar

Tidligere kunne politiet jage prostituerte og andre med hjemmel i løsgjengerloven. Av en eller annen grunn fant Stortinget ut at en slik lov ikke var helt politisk korrekt. Det er årsaken til at man nå ser tigging overalt i norske byer og prostituerte som selger sex på Karl Johan. Mange av tiggerne er jo også organisert og slett ikke i så dårlig forfatning som de kan se ut.

Lenke til kommentar
Tidligere kunne politiet jage prostituerte og andre med hjemmel i løsgjengerloven. Av en eller annen grunn fant Stortinget ut at en slik lov ikke var helt politisk korrekt. Det er årsaken til at man nå ser tigging overalt i norske byer og prostituerte som selger sex på Karl Johan. Mange av tiggerne er jo også organisert og slett ikke i så dårlig forfatning som de kan se ut.

Stemmer. Det som overrasker meg, er at politikerne ikke kan ha skjønt hvilken virkning dette forbudet hadde. Jeg mistenker Dørum for å ha tenkt som slik: Tigging og gatehorer er ikke noe problem. Derfor er det ikke noen vits med forbudet i løsgjengerloven.

Så glemmer man det selvsagte, nemlig at det er nettopp på grunn av dette forbudet at tigging og gatehorer ikke var problematisk.

Om dette stemmer, er det urovekkende. Men sant å si kommer jeg ikke på noen annen rasjonell forklaring.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...