Gå til innhold

Problemer med å få gamle konsoller til å fungere på ny HDTV

elpinoino

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Jeg har en 37" FULLHD Hyundai tv. Til denne har jeg koblet opp Wii, Dreamcast, Saturn, dvd-spiller og data uten problem.

Men idag skulle jeg koble til mine gamle systemer Sega Master System 2 og Sega Mega Drive, begge disse to skal kobles til via antennetillkoblingen. Men jeg får ikke noe signal på tv`en. Har søkt igjennom alle kanalene uten hell. Noen som har noen tips eller som kan bekrefte at tilsvarende gamle konsoller fungerer på nyere tv`er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en 32" LG 32 LB2R. Denne er koblet opp mot 7 enheter deriblant en Sega og en Super Nintendo, begger over antenne inngangen. Søkte gjennom med automatisk søk og fant dem rimelig fort.

Bare ikke gjør som meg, søkte gjennom 3 ganger før jeg kom på at jeg måtte ha konsollen på mens jeg søkte :p

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Det skjer ikke med denne tv`en...Men tok ett ekstra manuelt søk idag og da fant jeg noen veldig veldig svake signaler.

Får se om jeg kan grave fram noen andre kabler og prøve med.

Hva med RF til scart\s-video\kompositt, finnes det kanskje noen sånne omformere.

Lenke til kommentar

Til Megadrive går det an å få SCART-kabel (RGB).

På noen konsoller/RF-adaptere er det et lite hull med en liten skrue. Denne kan brukes til å finjustere frekvensen. Noen TV-er søker veldig grovt gjennom frekvensene og "bommer" dermed. Da kan man av og til søke manuelt til man får bilde og så finjustere på denne skruen. Vet ikke om SMS og Megadrive har den justeringsmuligheten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...