AH Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hvilke fordeler er det sikkerhetsmessig og skattemessig å starte bedrift i foreks. Sveits, Cayman Isl. eller Seychelles? Hvor får man mest igjen for pengene sett med skattemessige og minst mulig off. info om bedriften? Lenke til kommentar
Neloh Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Det finnes store skattemessige forskjeller ved å ha bedrifter på enkelte skatteparadiser, men det gjelder ikke om du skal drive virksomhet i Norge. Driver du virksomhet her så skal bedriften skatte til Norge samme hvor den er registrert. Om du ikke har helt spesielle grunner til å ville etablere bedrift i utlandet ville jeg gått for Enk / ANS/DA eller AS. Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nå gir ikke trådstarter inntrykk av å være interessert i business, men de færreste gjør handel med selskaper som ser regelrett lugubre ut. Utenlandsk selskapsform på noe som helt tydelig ikke er et multinasjonalt selskap skyr man langt unna. Lenke til kommentar
AH Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Det stemmer det,jeg er overhodet ikke intr i business i den forstand. Jeg tenkte rett og slett på om det var flere fordeler, og da evt hvilke, det hadde for ett større internasjonalt firma å etablere på nevnte steder. La oss ta et stort selskap med flere enn 1000 ansatte og en heftig omsettning, som driver i de fleste større land i verden. Vil det bedre sikkerheten til firmaet at ikke alt er off.info? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg anser ikke den informasjonen som er tilgjengelig om norske bedrifter for særlig sensitiv. Regnskapstall betyr lite sikkerhetsmessig, og jeg ser lite poeng i å skjule eierforhold eller styresammensetning. Lenke til kommentar
AH Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Du sier at du ikke ser poeng men VET du noe om det jeg har spurt om? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Definer 'vet'? Spørsmålet er helt rundt formulert, det blir da svært vanskelig å gi deg mer enn runde svar Nei, jeg er ingen juridisk eller økonomisk ekspert på forholdene i samtlige land Lenke til kommentar
AH Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Hehe, tenkte mest på fordelene ved slike registreringer.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå