MemorX Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL Jeg får denne feilmeldingen hele tiden, jeg tenkte at det kunne være at Windows XP ikke greide å dele ut IRQ adressene riktig. Men jeg formatere maskinen og satt enhetene inn en etter en for å forsikre meg om at Windows`en ikke skulle rote. Men jeg får den fortsatt, jeg har også prøvd å oppdatere BIOS og alle drivere, men ingenting funker. I "skaderapporten" som windows`en lager står det at det er en enhetsdriver som har skylden..... Uten at den forteller hvilken.... Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?? Maskinen min er: AMD Athlon XP 2000+ A7V333-RAID 768 Mb DDR RAM Gainward G4-4200 128Mb På skjermkortet bruker jeg de nyeste oppdaterte Detonator driverne fra nVIDIA. Kansje jeg må bruke Gainward sine egne? Også i denne maskinen sitter et nettverkskort: Cnet Pro 200. Aner ikke hva jeg skal prøve. Lenke til kommentar
striky Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg fikk denne feilmeldingen hele tiden før jeg skiftet til skikkelig kvalitets-RAM. Dårlig/defekt RAM er kjent for å føre til slike feilmeldinger. Du finner mer info i tidligere poster i forumet eller ved et søk i Google. Lenke til kommentar
fredlund Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 software...? Fikk den samme meldingen etter å ha installert EasyCDCreator. Måtte bare oppdatere driverene så var problemet løst. Fred. Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Dette ble også diskutert for noen dager siden under "blue screen under innstallering av xp" -eller noe sånnt. Fikk denne feilmeldingen på en pc jeg hadde nettopp bygget, og enndte opp med å konkludere for meg selv at hos meg var det enten RAM eller HD (har sendt delene inn til testing hos leverandør). Men ingen kom frem med et skikkelig svar på hvorfor denne feilmeldingen kom. Andre hadde teorier som : varm cpu, defekt strømforsyning osv... Noen som VET hva denne feilmeld kommer av? Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 striky skre: Jeg fikk denne feilmeldingen hele tiden før jeg skiftet til skikkelig kvalitets-RAM. Dårlig/defekt RAM er kjent for å føre til slike feilmeldinger. Du finner mer info i tidligere poster i forumet eller ved et søk i Google. Det kan være noe i dette, jeg har for ikke lenge siden kjøpt meg en ny 512 Mb brikke med ram. Og det jeg kan huske har jeg aldri sett akkuratt DEN feilmeldingen før jeg satt inn en ekstra ram brikke. Er det så enkelt at jeg kan sende brikken inn til testing?? Jeg er litt kresen når jeg kjøper, så det er ikke den billigste brikken jeg har kjøpt. Er det mulig at det er en defekt brikke selv om den, "viser seg frem" slik at den virker?? Lenke til kommentar
xantarion Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 prøv å fjern den siste enheten du installerte/koplet til, og boot igjen. (det skyldes veldig ofte USB enheter) Lenke til kommentar
MemorX Skrevet 21. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2003 Tror du missforstår litt, det er ikke når jeg booter. Jeg får den når CPU`en blir belastet over en liten periode, slik som nå. Jeg sitter på et lan og deler og hvis noen vil ha en stor fil kan det gå fint en stund, og så kommer den. Lenke til kommentar
ooops Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Sjekk hva som deler irqer. evnt fordel dem manuelt fra bios. Masse folk med de samme problemene->sjekk google Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg får den meldingen når jeg kjører komponentene for hardt (om jeg har klokket for langt). Stiller da ned FSB en Hz og prøver igjen. Har ingen problemer med dette om jeg ikke overklokker, samt at de gangene det er et problem har jeg kjørt høy V (høy temp). Er ikke umulig at det er rammen som er årsaken da jeg klokker ganske mye over standard spec. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det kan tyde som en annen sa, dårlige/defekte ram brikker. Men det kan og være to enheter som krangler, Lydkort og netverkskort kan krangle. Så prøv å bytt pci slotter og se om det blir bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå