Gå til innhold

Gitar! Epiphone vs. ESP

haakon_93

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789
Var en Jackson med 81/81 setup og en Cube 60. Eksprimenterte mye og lenge, men det ble uansett rimelig jævlig. Enten skarp tone fra bridge eller mørk grøt fra neck.

er ikke så rart det.. du spiller på en Cube 60

Lenke til kommentar

EMG 81 er for skarp for god clean, men med 85 i neck kan man få rimelig akseptabel clean. Helt til jeg fikk prøvd en Bassman hatet jeg EMG cleanmessig, men med den er det slettes ikke værst. Kan ha noe med at blackface Bassman har latterlig bra clean, men allikevel. Så lenge du bruker 85 i neck skal det ikke være noe problem. Den blir derimot ingenting som en Telecaster, så om det var cleanen du dømte utifra går det selvfølgelig dårlig med EMG. Får en veldig varm og god clean.

OT: "Epiphone vs. ESP"? F9z... Ikke bare er prisforskjellen enorm, men de har jo vidt forskjellig fokus. Hvis du står mellom en Epiphone og en ESP bør du vente til du vet hva du egentlig vil...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
EMG har aldri vært noe ræser på clean lyd... men det blir bare enda dårligere med en ræva amp. alla Cube...

Rævva amp ala Cube? Haha, cube er kanskje ikke mesa. Men noen rævva amp er den absolutt ikke.

jo jeg synes den er ræva...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

er du produsent av ampen eller?

siden du bryr deg..?

samma for meg bare spill på ræva amper for alltid du...

jeg har en smule større krav til forsterkere.

og poenget er at siden du har EMG så har de godt av en virkelig god amp..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Jeg har ikke EMG, så den kommentaren var sannsynligvis ikke retta mot meg.

Det jeg mener er at smaken er som baken.

bla bla bla.....

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Emg er noe herk til noe annet enn metal/hi gain... Jeg har 81 og 85 på mine gitarer, og det låter kjempebra, bortsett fra de gangene jeg kommer borti og skifter til clean :p

Cube 60 er konge den! Jeg har ikke den, men har prøvd :) Blei meget positivt overrasket faktisk!

Nird: Er du helt nedsnødd? Hvis du syns cube 60 har rævva lyd, så veit ikke du hva dårlig lyd er!

Han her spiller med cube 60 :)

Hvis du får dårlig lyd, så ligger nok problemet med den skruen som sitter mellom broen og halsen :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Emg er noe herk til noe annet enn metal/hi gain... Jeg har 81 og 85 på mine gitarer, og det låter kjempebra, bortsett fra de gangene jeg kommer borti og skifter til clean :p

Cube 60 er konge den! Jeg har ikke den, men har prøvd :) Blei meget positivt overrasket faktisk!

Nird: Er du helt nedsnødd? Hvis du syns cube 60 har rævva lyd, så veit ikke du hva dårlig lyd er!

Han her spiller med cube 60 :)

Hvis du får dårlig lyd, så ligger nok problemet med den skruen som sitter mellom broen og halsen :p

ja jeg er nedsnødd og koser meg med fullblods rør ampen min...

Lenke til kommentar

Det finnes jo "forskjellige grader av bra", mtp. at den er såpass billig tviler jeg ikke på at den i mange tilfeller er helt kurant.

Du kan derimot ikke sammenligne med en skikkelig rørforsterker. I min søken etter den perfekte forsterker prøvde jeg så latterlig mange forsterkere at jeg vil si jeg har grunnlag for å si det (folk har selvfølgelig egne perferanser osv, men du skal spille ganske sær musikk for å foretrekke transistor). Prøvde ikke så mange transistorforsterkere, med god grunn, men testet en Line 6 og en eller annen Cube. Min konklusjon er; transistor og modelering funker ikke til annet enn "lek".

Lenke til kommentar

Har rør amp og transitor amp. Vil bare si at emg låter tøffest på rør, men at emg ikke klarer fet clean lyd er tull. Greit at de micene som er laga for metall ikke takler det, men oppsettet til knopfler eier uansett mye av andre ting jeg har hørt. Klart det finns bedre, men da begynner man bli sykelig opptatt av lyd og oppsett:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...