Gå til innhold

Gitar! Epiphone vs. ESP

haakon_93

Anbefalte innlegg

Hei. Dette er mitt første innlegg :thumbup:

jeg har spilt akustisk gitar i 2 år og elektrisk i 3år. Jeg har en falsk Fender Strat., en fender fm210 (forsterker) og multieffektpedalen boss me-50. Jeg skal nå kjøpe meg ny gitar.... men jeg står mellom Esp eclipse (svart og gull) og Epiphone les paul vintage sunburst! er det noen som kan anbefale, eller gi noen råd? hva bør jeg gi for en god gitar?

Epiphone_les_paul_vintage_sunburst.bmp

post-154388-1203870717_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Metallica spiller på ESP og Gibson ja, men det er customshop gitarer som nok er langt fra epiphone og ESP ltd. Seriene. Personlig, så liker jeg ikke å spille på esp, jeg syns de er veldig uvant... Du får ikke metallica-lyd ved å bruke esp :p du må ha en em god gitar, ordentlige pickups og mesaboogie ;)

Lenke til kommentar

Dersom budsjettet er begrenset, gå heller for LTD Eclipse. vil si 90% samme spilleglede.

Eller noe som jeg nylig har funnet ut: Edwards Eclipse.

Edwards er et japansk undermerke av ESP (som også er japansk da :p ) som leverer de same varene bygd i en annen fabrikk. som wiki sier:

The difference between Edwards and ESP being that Edwards are produced in different factories in Japan and are generally considered to be of equal or better quality than guitars under the name of ESP

de koster ca 1/4 av prisen :)

siden merket er japansk får du bare kjøpt det gjennom hjemmesiden eller ebay. (prøv å navigere gjennom på japansk ^^)

Lenke til kommentar
Dersom budsjettet er begrenset, gå heller for LTD Eclipse. vil si 90% samme spilleglede.

Eller noe som jeg nylig har funnet ut: Edwards Eclipse.

Edwards er et japansk undermerke av ESP (som også er japansk da :p ) som leverer de same varene bygd i en annen fabrikk. som wiki sier:

The difference between Edwards and ESP being that Edwards are produced in different factories in Japan and are generally considered to be of equal or better quality than guitars under the name of ESP

de koster ca 1/4 av prisen :)

siden merket er japansk får du bare kjøpt det gjennom hjemmesiden eller ebay. (prøv å navigere gjennom på japansk ^^)

ok takkk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...