haakon_93 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei. Dette er mitt første innlegg jeg har spilt akustisk gitar i 2 år og elektrisk i 3år. Jeg har en falsk Fender Strat., en fender fm210 (forsterker) og multieffektpedalen boss me-50. Jeg skal nå kjøpe meg ny gitar.... men jeg står mellom Esp eclipse (svart og gull) og Epiphone les paul vintage sunburst! er det noen som kan anbefale, eller gi noen råd? hva bør jeg gi for en god gitar? Epiphone_les_paul_vintage_sunburst.bmp Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Hva skal du spille? Blues eller metal? EDIT: Og ESP'en koster vel godt over det dobbelte av Epi'en? Endret 25. februar 2008 av Konnis Lenke til kommentar
fbassbassbass Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ta ESP'n og skill deg litt ut fra de andre? Lenke til kommentar
SideburnsKongen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Esp`en var pen.. Begynner å bli litt lei Epiphone les paul jeg.. Ville gått for esp`en.. Lenke til kommentar
tacomodo Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ville gått for ESP. Som en annen sa så er det litt moro å ikke ha noe som absolutt alle andre har. Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Gå for Gibson brukt. En Gibson LP Standard koster vel det samme som ESPen, og da slipper du å ha en "fake" LP, pluss at du slipper EMGs. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nå kan det jo være at han vil ha EMG pickups. Ville personlig gått for ESP-en. Lenke til kommentar
haakon_93 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg kommer til å spille mest heavy-metal, rock og hard-rock.. spiller mye metallica, avenged sevenfold..: Tenker jeg tar ESP, men har hørt mye dårlig om lyden fra den, pickups og humbackerene.hva tror dere? Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Vel, metallica folka bruker jo ESP, så liker du lyden deres kommer du til å like ESP'n. Men altså, still de gitar relaterte spørsmåla i Gitar tråden istedenfor å lage en ny tråd til hvert spørsmål Lenke til kommentar
edge Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Lyden fra EMGs generelt er: bra til metal, dårlig til alt annet. Lenke til kommentar
tommen_h Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Metallica spiller på ESP og Gibson ja, men det er customshop gitarer som nok er langt fra epiphone og ESP ltd. Seriene. Personlig, så liker jeg ikke å spille på esp, jeg syns de er veldig uvant... Du får ikke metallica-lyd ved å bruke esp du må ha en em god gitar, ordentlige pickups og mesaboogie Lenke til kommentar
srbz Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Lyden fra EMGs generelt er: bra til metal, dårlig til alt annet. Mulig jeg er rar, men jeg ble faktisk veldig positivt overrasket av lyden til mine EMG 81 og 85 kombinert. Endret 26. februar 2008 av surbz00r Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 ESP er bedre enn Epiphone. ikke noe spørsmål om det engang. Dessuten er Eclipsen hakket tøffere enn LPen også. Dessuten er ikke dette noen gitar du er flau for å ha på scenen når man er på konsert ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 haha kødder du, ESP er i en helt annen klasse enn Epi. Epi, er nesten på høyde med de billigste LTDène til ESP. Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Hvis du har pengene burde du definitivt gå for ESP'en. Endret 26. februar 2008 av Konnis Lenke til kommentar
mkon Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Gå for esp ja, tøff gitar og emg 81 låter konge. Om du spiller litt anna enn metallica kan du evt skifte neck humbuckern. Mange gitarister som bruker mikrofoner av typen emg. Da ikke med samme sinte lyden som emg81 gir men Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Dersom budsjettet er begrenset, gå heller for LTD Eclipse. vil si 90% samme spilleglede. Eller noe som jeg nylig har funnet ut: Edwards Eclipse. Edwards er et japansk undermerke av ESP (som også er japansk da ) som leverer de same varene bygd i en annen fabrikk. som wiki sier: The difference between Edwards and ESP being that Edwards are produced in different factories in Japan and are generally considered to be of equal or better quality than guitars under the name of ESP de koster ca 1/4 av prisen siden merket er japansk får du bare kjøpt det gjennom hjemmesiden eller ebay. (prøv å navigere gjennom på japansk ^^) Lenke til kommentar
haakon_93 Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Dersom budsjettet er begrenset, gå heller for LTD Eclipse. vil si 90% samme spilleglede.Eller noe som jeg nylig har funnet ut: Edwards Eclipse. Edwards er et japansk undermerke av ESP (som også er japansk da ) som leverer de same varene bygd i en annen fabrikk. som wiki sier: The difference between Edwards and ESP being that Edwards are produced in different factories in Japan and are generally considered to be of equal or better quality than guitars under the name of ESP de koster ca 1/4 av prisen siden merket er japansk får du bare kjøpt det gjennom hjemmesiden eller ebay. (prøv å navigere gjennom på japansk ^^) ok takkk Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Om du er usikker på kvaliteten, så snakk med Flaringo. han fikk nylig en Edwards. Lenke til kommentar
edge Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 No offence til EMG-fansa, men prøvde en EMG-gitar i dag, og på clean låter det mildt sagt kompost! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå