Gå til innhold

hvordan se om en skjerm er bra?

dan83

Anbefalte innlegg

hei

hvordan kan man se om en skjerm til en bærbar pc er god eller dårlig, hva skal man se etter?

Jeg har en acer aspire 5613, og skjermen er grei den, men syntes det er litt tamm...spesielt hvis jeg sammenligner med en skjerm til en stasjonær pc, de har som regel mye sterkere/klarere farger og er lysere, på en måte?!

Jeg har derimot lest flere steder at acer generelt har bedre skjermer en HP, men når jeg ser på en hp laptop, så syntes jeg det virkes som det er motsatt...virker som om hp laptopene har litt klarere skjermer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei

hvordan kan man se om en skjerm til en bærbar pc er god eller dårlig, hva skal man se etter?

Jeg har en acer aspire 5613, og skjermen er grei den, men syntes det er litt tamm...spesielt hvis jeg sammenligner med en skjerm til en stasjonær pc, de har som regel mye sterkere/klarere farger og er lysere, på en måte?!

Jeg har derimot lest flere steder at acer generelt har bedre skjermer en HP, men når jeg ser på en hp laptop, så syntes jeg det virkes som det er motsatt...virker som om hp laptopene har litt klarere skjermer?

Ja jeg vil også si at HP sine skjermer ser bedre ut enn Acer sine, vi har fått tilbud fra jobben nå om pc, der man kunne velge mellom både HP og Acer, under demonstrasjonen av pc'ene synes jeg HP sine skjermer så best ut.

Til å begynne med valgte jeg en Acer stasjonær, men forandret dette til HP, synes sidene til Acer så noe mer crappy ut enn HP sine, har også hørt at Acer ikke er allverden på Support.

Når det gjelder din bærbare, så kan det være at den står på strømsparing når den går på batteridrift, dette er som regel standard på de fleste bærbare og kan enkelt skrus av i bios, da vil då få en litt lysere skjerm ved batteridrift, men kortere batteritid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...