ThomasBergen Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Eg har bestillt Thermalright Ultima 90 kjøler. Skal ha en 120mm vifte til denne, men må det vere 4pins kontakt til HK, eller holder det med 3 pin. Eg vil at vifta skal vere temepratur styrt. Kjøper helst hos Netshop. Lenke til kommentar
robert166 Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Eg har bestillt Thermalright Ultima 90 kjøler. Skal ha en 120mm vifte til denne, men må det vere 4pins kontakt til HK, eller holder det med 3 pin. Eg vil at vifta skal vere temepratur styrt. Kjøper helst hos Netshop. Du trenger bare å koble til 3 pinner, visst det er Cpu_fan tilkoblingen på hovedkortet du tenker på. Der er det ofte 4-pin, men det funker med bare 3-pin. Edit: det er laget slik at du kan bare bruke 3-pinner. Det er et "spor" dei tre pinnane skal nedpå.Også er det en pinne som er utenfor "sporet". Den trenger du ikkje koble til visst det er en 3-pins vifte Endret 24. februar 2008 av robert166 Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Takker for raskt svar. HK er Foxconn X38. Ja er 4 pin på HK, hvorfor er det 4 pinner når det er nok med 3? hva er den siste pinnen til? Endret 24. februar 2008 av ThomasBergen Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Den siste pinnen er for å kunne bruke viftestying i fra windows osv.. Hvis du bruker kun 3 pinner vil den få full strøm hele tiden og kjøre på full guffe. Tror det er sånn det fungerer. Lenke til kommentar
ThomasBergen Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Det var sånn eg og trudde det var, og da blir den ikke temperatur styrt. Noen som vet om noen bra 4 pin vifter? Helst hos Netshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå