Solid Edge Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei Har problemer med bilen min, bilen er en Opel Astra 1,6 98-modell (stasjonsvogn). Problemet er at ABS lyset står på, og bilen bremser når man kjører eller står i ro... selv om man ikke trår inn bremsepedalen. Noen som vet hva problemet kan være? Evt. hvor jeg kobler ut ABS'en på bilen min. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Mulighet til å lese av feilkoder? Kan være en feil med en av hjulsensorene. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Mulighet til å lese av feilkoder? Kan være en feil med en av hjulsensorene. Hvor kan man sjekke feilkoder? Hvordan kan jeg sjekke hjulsensorene? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Mulighet til å lese av feilkoder? Kan være en feil med en av hjulsensorene. Hvor kan man sjekke feilkoder? Hvordan kan jeg sjekke hjulsensorene? For å sjekke feilkoder trenger du en data, nødvendig program og en kabel som passer overrens med bilen. Hjulsensorene får du som regel opp en feil på når du leser av feilkoder. Så enkelt og greit- dra til et verksted du Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Aok, tenkte bare å sjekke om det var ABS'en. Noen som vet hvordan man kobler den ut? Bilen ska på verksted i nærmeste fremtid, men ettersom man er student har man ikke den beste rå'a... Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Er det en Astra F eller Astra G? Hvis det er Astra F kan du lese ut feilkodene enkelt på denne måten. Ellers kan du også ta av hjulene og sjekke om noen av sensorene eller kablene er fysisk skadet. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Napp ut sikringen.. Bremser bilen hele tiden??? uansett faen?? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Napp ut sikringen.. Bremser bilen hele tiden??? uansett faen?? Akkurat det den gjør :/ Hvilken sikring er det? Hvordan finner jeg ut det? Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Lager abs pumpa lyd? Lyser bremselysa hele tiden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 I manualen til bilen din står det liste over sikringene. Men jeg trodde at ABS-en var helt utkoblet når ABS-lyset er på? Så man ikke risikerer å crashe/kjøre ut o.l. Litt kjipt å ha full blokk på høyre hjul og ABS på venstre liksom. På min bil er det også feil på ABS-en. Av og til lyser ikke ABS-lampa og da er det ofte ABS-en kicker inn selv ved forsiktig bremsing. Ganske spennende når jeg skal parkere iblandt dyre, strøkne Mercedeser og greier. Når ABS-lampa lyser har jeg skikkelige bremser. (M.a.o. ikke ABS i det hele tatt) Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men hva kan være feil dersom ABS lampa har lyst en gang men slukka igjen? Eller som du sier sedsberg, kommer å går? Burde vel ligge en feilkode på det i alle fall da. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men hva kan være feil dersom ABS lampa har lyst en gang men slukka igjen? Hos meg har jeg fått bekrefta at det er selve sensoren, men vet ikke om det kan være andre ting som kan skape samme problemet. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men hva kan være feil dersom ABS lampa har lyst en gang men slukka igjen? Hos meg har jeg fått bekrefta at det er selve sensoren, men vet ikke om det kan være andre ting som kan skape samme problemet. En av fire sensorer da eller? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Men hva kan være feil dersom ABS lampa har lyst en gang men slukka igjen? Hos meg har jeg fått bekrefta at det er selve sensoren, men vet ikke om det kan være andre ting som kan skape samme problemet. En av fire sensorer da eller? Hos meg er det én sensor ja. På min bil (Xantia) er det enkelt å finne ut av. Jeg bare kopler av kontakten til ABS-en og måler (ohm) på pinnene som går til hver sensor. Er de i orden så skal de ligge på rundt 1100 ohm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå