Gå til innhold

Ny pc,Vista 32 eller Vista 64?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny gamer pc til ca 22k,men er i tvil om jeg skal bruke vista 64 eller vista 32.Det er snakk om vista ultimate.

Hva burde jeg velge? Og på 64 versjonen kan jeg ha mere ram,men til gaming vil det være til noen hjelp med 8GB med ram kontra 32 versjonen med 4 GB med ram.

Endret av spiderviking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du klarer deg fint med 32bit til alle dagens spill, og en god stund enda. Iallfall med en pc til 15-20.000.

Med 64bit kan du møte på problemer med diverse programmer og drivere. Med 32bit slipper du helt sikkert unna det. Som jeg har sagt før; undersøk de programmene du vet du vil komme til å bruke og se om de har støtte i 64bit. Skader ikke å sjekke litt rundt evt maskinvare du vil bruke heller. Man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Det er vel bare retail som kan oppgraderes.

Ultimate utgaven skulle vel inneholde både 32 og 64 bit dvd, og sånn sett skulle ikke det være noe problem, men om den faktisk gjør det vet jeg ikke.

De (Microsoft) forandret jo politikk rundt alt dette med hva som kunne gjøres (bytte maskinvare osv) med en OEM vs Retail, og jeg har ikke helt oversikten lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...