Hedonism Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg må nesten spørre om du kan utdype hva du mener med "[..]å tro de får mer enn de er villige til å betale for"? Forstod ikke helt den setningen din der. Her dreier det seg selvsagt om en liten skrivefeil. Det gjelder å manipulere kundene til å tro at de får mer enn hva de egentlig gjør, slik at de er villige til å gå for Telenor sitt tilbud. Det er det blant annet artikkelen som diskusjonen her stammer fra, dreier seg om. Takk for oppklaringen, bare stoppet litt opp for meg i hva du mente med den setningen din der. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Jeg må nesten spørre om du kan utdype hva du mener med "[..]å tro de får mer enn de er villige til å betale for"? Forstod ikke helt den setningen din der. Her dreier det seg selvsagt om en liten skrivefeil. Det gjelder å manipulere kundene til å tro at de får mer enn hva de egentlig gjør, slik at de er villige til å gå for Telenor sitt tilbud. Det er det blant annet artikkelen som diskusjonen her stammer fra, dreier seg om. Og her legger du sitatet fra Forbrukerombudet angående TV-reklamen for FriVenner til grunn. I reklamen er slagordet "Billigere enn du tror". Da må man veie følgende opp mot hverandre: 1: Hvor dyrt tror du (kunden) at FriVenner-abonnementet er for ditt bruksmønster? 2: Hva er realiteten for ditt bruksmønster? Herav følger spørsmålet: Er påstanden/slagordet i reklamen riktig eller ikke? Dersom abonnementet ikke passer ditt bruksmønster, så velger du selvfølgelig et annet. Det være seg Telenor, NetCom, Tele2, Chess, Ventelo, OneCall eller hvem du enn måtte ønske å være kunde hos. Er det egentlig mer å diskutere her? Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå skal det sies at det selvfølgelig er lov å tjene penger, men måten Telenor gjør dette på, er spekulativt og uærlig. Du skrev tidligere; "Og uansett hvordan du vender og vrir på fakta, så er 89 øre i oppstart på grensen til svindel." Da lurer jeg på om du fortsatt mener at Telenor, Netcom, Tele2, Vitel og Ventelo driver på grensen av svindel? Har skrevet et lengre innlegg om dette tidligere men fikk aldri noe svar om du fortsatt står bak den uttalelsen men da rettet mot de andre operatørene i tillegg til Telenor. Det var vel Telenor som innførte denne praksisen. Og det gjorde de ene og alene for å få rope høyt om sms og minuttpris på tv-reklamer. Det de ikke ropte høyt om, var at deres "billige" abonnement hadde tett på en krone i oppkoblingsavgift. Ja, det grenser til svindel. At andre operatører hermer etter Telenor synes jeg er beklagelig, men jeg skjønner at de også vil skryte av lave ringe og sms-priser. Men den som leder an og roper høyest er Telenor. Uten tvil. Netcom har vel ikke 89 øre i oppstart? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det var vel Telenor som innførte denne praksisen. Og det gjorde de ene og alene for å få rope høyt om sms og minuttpris på tv-reklamer. Det de ikke ropte høyt om, var at deres "billige" abonnement hadde tett på en krone i oppkoblingsavgift. Ja, det grenser til svindel. At andre operatører hermer etter Telenor synes jeg er beklagelig, men jeg skjønner at de også vil skryte av lave ringe og sms-priser. Men den som leder an og roper høyest er Telenor. Uten tvil. Netcom har vel ikke 89 øre i oppstart? Henviser til tidligere innlegg, Netcom SmartTalk får oppstart 0,89 kroner fra 1.mars. Altså om noen få dager. Tele2 roper høyt i tv-reklamer om hvor bra Tele2 Champion er, dette abonnementet har også 0,89 kroner i oppstartsavgift. Er det på grensen til svindel? Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det var vel Telenor som innførte denne praksisen. Og det gjorde de ene og alene for å få rope høyt om sms og minuttpris på tv-reklamer. Det de ikke ropte høyt om, var at deres "billige" abonnement hadde tett på en krone i oppkoblingsavgift. Ja, det grenser til svindel. At andre operatører hermer etter Telenor synes jeg er beklagelig, men jeg skjønner at de også vil skryte av lave ringe og sms-priser. Men den som leder an og roper høyest er Telenor. Uten tvil. Netcom har vel ikke 89 øre i oppstart? Henviser til tidligere innlegg, Netcom SmartTalk får oppstart 0,89 kroner fra 1.mars. Altså om noen få dager. Tele2 roper høyt i tv-reklamer om hvor bra Tele2 Champion er, dette abonnementet har også 0,89 kroner i oppstartsavgift. Er det på grensen til svindel? Tele2 prøver jo å følge etter Telenor så godt de kan, så de er vel samme ulla. Tror kanskje vi får se at dette bedrer seg den dagen vi har et 3. nett oppe og går i Norge. Network Norway er meget spennende i så måte. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Det var vel Telenor som innførte denne praksisen. Og det gjorde de ene og alene for å få rope høyt om sms og minuttpris på tv-reklamer. Det de ikke ropte høyt om, var at deres "billige" abonnement hadde tett på en krone i oppkoblingsavgift. Ja, det grenser til svindel. At andre operatører hermer etter Telenor synes jeg er beklagelig, men jeg skjønner at de også vil skryte av lave ringe og sms-priser. Men den som leder an og roper høyest er Telenor. Uten tvil. Netcom har vel ikke 89 øre i oppstart? Henviser til tidligere innlegg, Netcom SmartTalk får oppstart 0,89 kroner fra 1.mars. Altså om noen få dager. Tele2 roper høyt i tv-reklamer om hvor bra Tele2 Champion er, dette abonnementet har også 0,89 kroner i oppstartsavgift. Er det på grensen til svindel? Tele2 prøver jo å følge etter Telenor så godt de kan, så de er vel samme ulla. Tror kanskje vi får se at dette bedrer seg den dagen vi har et 3. nett oppe og går i Norge. Network Norway er meget spennende i så måte. Du mener kanskje at et tredje mobilnett kan bygges ut uten at utbyggende selskap har et sted å hente inntekter fra? Jaja, den som lever får se. Endret 27. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Godt over 70 innlegg er fjernet i fra tråden siden store deler av tråden utviklet seg til en personstrid mellom to brukere hvor temaet var en brukers ansettelse i en bedrift, og fordi debatten ble preget av heller dårlig oppførsel etterhvert. For det første, denne tråden er til for å diskutere artikkelen. Ikke for å diskutere andre brukere av forumet, eller kollektiv spekulering i andre brukeres intensjoner. For det andre, når man debatterer skal man holde seg til sak - ikke person. Har man mistanker om at debatten er påvirket av at brukere har skjult agenda, rapporter vedkommende. Da får en moderator, eventuelt en administrator, sett på saken, og saken blir da ført igjennom riktige kanaler framfor å kjøre tråder off-topic. Her vil jeg også minne på retningslinjene #7 for de som ønsker å lese hva som tillates av deltakelse fra bedrifter og deres ansatte på Diskusjon.no. For det tredje vil jeg påpeke at personangrep, "dritkasting", personkritikk, m.m. ikke aksepteres. Ser man slikt, rapporter det. Svarer man med samme mynt på personangrep står man i posisjon for å bli straffet på lik linje. Er man usikker på hvilken oppførsel som aksepteres på Diskusjon.no kan man ta en titt på retningslinjene, herunder #1 og #2. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding, og ikke i tråden som modereres. Dette for å unngå videre off-topic. Lenke til kommentar
poe Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Jeg må nesten spørre om du kan utdype hva du mener med "[..]å tro de får mer enn de er villige til å betale for"? Forstod ikke helt den setningen din der. Her dreier det seg selvsagt om en liten skrivefeil. Det gjelder å manipulere kundene til å tro at de får mer enn hva de egentlig gjør, slik at de er villige til å gå for Telenor sitt tilbud. Det er det blant annet artikkelen som diskusjonen her stammer fra, dreier seg om. Og her legger du sitatet fra Forbrukerombudet angående TV-reklamen for FriVenner til grunn. I reklamen er slagordet "Billigere enn du tror". Da må man veie følgende opp mot hverandre: 1: Hvor dyrt tror du (kunden) at FriVenner-abonnementet er for ditt bruksmønster? 2: Hva er realiteten for ditt bruksmønster? Herav følger spørsmålet: Er påstanden/slagordet i reklamen riktig eller ikke? Dersom abonnementet ikke passer ditt bruksmønster, så velger du selvfølgelig et annet. Det være seg Telenor, NetCom, Tele2, Chess, Ventelo, OneCall eller hvem du enn måtte ønske å være kunde hos. Er det egentlig mer å diskutere her? Tja, uten å angripe din person , så kan du jo lese brevet forbrukerombudet sendte til Telenor. http://www.forbrukerombudet.no/asset/2858/1/2858_1.pdf Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Tja, uten å angripe din person , så kan du jo lese brevet forbrukerombudet sendte til Telenor. http://www.forbrukerombudet.no/asset/2858/1/2858_1.pdf Brevet er gjennomlest. Jeg antar at Telenor Mobil må trekke TV-reklamene, om de ikke har gjort det allerede. Som tidligere sagt så har jeg ikke TV, og følgelig har jeg ikke sett TV-reklamen. Denne saken er ferdig debattert fra min side. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg