Hedonism Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Telenor sine abonnementer og prisplaner er til for at Telenor skal tjene mest mulig penger. De aller fleste privatkundene hos Telenor hadde spart penger på å bytte leverandør på telefoni. At Telenor sier at man kan ringe til 2 millioner abonnenter for 0 kr er blank løgn. Raskt oppsummert Og så til slutt min egen mening. Telenor lever av folk som ikke gidder/evner/tør å sette seg inn i hva som faktisk er det beste tilbudet. Det er bare noen ytterst få tilfeller hvor Telenor faktisk er det beste tilbudet. Disse få forsvarer Telenor med nebb og klør. Forskning har enda ikke klart å avdekke hvorfor denne spesielle oppførselen oppstår Jeg forsvarer Telenor når jeg syntes de får litt mer kritikk en det som er rettferdig, eksempler finnes i denne tråden. De blir beskyldt for å drive med tilnærmet svindel med 0,89 i oppstartsavgift, noe de er langt fra alene om å ha blant norske operatører. Jeg bruker ikke nebb og klør, jeg holder meg til fakta så langt det er mulig. Du kan fint ha den mening at vi som forsvarer Telenor burde forskes på, men da bør du holde deg til fakta selv. Du skriver nemlig; "De aller fleste privatkundene hos Telenor hadde spart penger på å bytte leverandør på telefoni". Hvordan vet du hvordan de aller fleste privatkundene hos Telenor bruker mobilen sin? Er du synsk? Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Telenor sine abonnementer og prisplaner er til for at Telenor skal tjene mest mulig penger. De aller fleste privatkundene hos Telenor hadde spart penger på å bytte leverandør på telefoni. At Telenor sier at man kan ringe til 2 millioner abonnenter for 0 kr er blank løgn. Raskt oppsummert Og så til slutt min egen mening. Telenor lever av folk som ikke gidder/evner/tør å sette seg inn i hva som faktisk er det beste tilbudet. Det er bare noen ytterst få tilfeller hvor Telenor faktisk er det beste tilbudet. Disse få forsvarer Telenor med nebb og klør. Forskning har enda ikke klart å avdekke hvorfor denne spesielle oppførselen oppstår Det kan være at det finnes forskjellige kunder med forskjellige behov. Telenor er den store stygge ulven som alle liker å rakke ned på. Hva som lønner seg for den enkelte rent prismessig er opp til hver enkelt å regne på, men det er ikke alle som styrer utelukkende etter pris. Value for money-kunden vil selvfølgelig sjekke priser opp og ned i mente, og det er vedkommende kundegruppe i sin fulle rett til å gjøre, men varer og tjenester blir solgt for markedspris i det landet her. Det vil si at om kundene er villige til å betale opplyst pris, så går varen/tjenesten for den prisen. Man trenger ikke å gjøre det verre enn det er. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 For mitt bruk er Telenor absolutt billigst grunnet de tjenester jeg ønsker å benytte meg av. Eksempelvis fri databruk til fastpris, gratis sms-varsling av epost, FriFamilie som inkluderer en fasttelefon o.l. Nå har jo NetCom billligere løsninger for data-trafikk, og billig mulighet for å ringe fast-telefon innen Trådløs Familie. Men hva er sms-varsling av epost? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 For mitt bruk er Telenor absolutt billigst grunnet de tjenester jeg ønsker å benytte meg av. Eksempelvis fri databruk til fastpris, gratis sms-varsling av epost, FriFamilie som inkluderer en fasttelefon o.l. Nå har jo NetCom billligere løsninger for data-trafikk, og billig mulighet for å ringe fast-telefon innen Trådløs Familie. Men hva er sms-varsling av epost? Visst vi sammenligner Mobilt bredbånd så har begge 2 samme pris på FriBruk her. MEN Telenor har bedre dekning\bedre utbygd (Turbo) 3g nett samt bedre kapasitet. FriFamilie er gang på gang blitt kåret som den beste Familietjenesten. Nei tror enkelte burde finne seg en ny hobby. Er ingen som tvinger noen til å velge Telenor Mobil. Lenke til kommentar
Lille_Kanin Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Du skriver nemlig; "De aller fleste privatkundene hos Telenor hadde spart penger på å bytte leverandør på telefoni". Hvordan vet du hvordan de aller fleste privatkundene hos Telenor bruker mobilen sin? Er du synsk? En skal være rimelig dårlig i matematikk for å ikke skjønne hvor det er penger å spare her. Endret 27. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Telenor ble nettopp kåret til verdens beste mobiloperatør, i say no more! http://www.tu.no/it/article137866.ece Endret 27. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Telenor ble nettopp kåret til verdens beste mobiloperatør, i say no more! http://www.tu.no/it/article137866.ece De premieres for sine eventyr i utlandet som er bygd opp med penger de har melket og manipulert nordmenn for å finansiere. Du ser virkelig ikke hva som skjer når et selskap satser fett internasjonalt (for å tjene, ikke for å være grei) mens de er det dårligst likte selskapet i "hjemlandet"? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Telenor ble nettopp kåret til verdens beste mobiloperatør, i say no more! http://www.tu.no/it/article137866.ece De premieres for sine eventyr i utlandet som er bygd opp med penger de har melket og manipulert nordmenn for å finansiere. Du ser virkelig ikke hva som skjer når et selskap satser fett internasjonalt (for å tjene, ikke for å være grei) mens de er det dårligst likte selskapet i "hjemlandet"? Feil igjen! Forskjellen her er at de fanatiske Telenor haterne ikke klarer å bekrefte sine påstander. Sitat digi.no "I en omdømmemåling blant Norges 20 mest synlige selskaper scoret både NetCom, Tele2 og Telenor under 60 poeng. Tele2 scoret dårligst med 55,8 poeng og havnet på nesten nederst" http://www.digi.no/php/art.php?id=214157. Til tross for at Tele2 har det "billigste" abb er det den minst likte operatøren i Norge. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Telenor ble nettopp kåret til verdens beste mobiloperatør, i say no more! http://www.tu.no/it/article137866.ece De premieres for sine eventyr i utlandet som er bygd opp med penger de har melket og manipulert nordmenn for å finansiere. Du ser virkelig ikke hva som skjer når et selskap satser fett internasjonalt (for å tjene, ikke for å være grei) mens de er det dårligst likte selskapet i "hjemlandet"? Feil igjen! Forskjellen her er at de fanatiske Telenor haterne ikke klarer å bekrefte sine påstander. Sitat digi.no "I en omdømmemåling blant Norges 20 mest synlige selskaper scoret både NetCom, Tele2 og Telenor under 60 poeng. Tele2 scoret dårligst med 55,8 poeng og havnet på nesten nederst" http://www.digi.no/php/art.php?id=214157. Til tross for at Tele2 har det "billigste" abb er det den minst likte operatøren i Norge. De ligger altså 1,7 poeng under Telenor? Oi, satt om å bli satt på plass gitt En liten typo der, jeg har hele tiden sagt at de gjennom en årrekke har vært et av de dårligst likte selskapene i landet. Det er altså track-record og trender vi snakker om her - ikke at et par andre selskaper suger 1,7% mer enn de ett år. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Telenor ble nettopp kåret til verdens beste mobiloperatør, i say no more! http://www.tu.no/it/article137866.ece De premieres for sine eventyr i utlandet som er bygd opp med penger de har melket og manipulert nordmenn for å finansiere. Du ser virkelig ikke hva som skjer når et selskap satser fett internasjonalt (for å tjene, ikke for å være grei) mens de er det dårligst likte selskapet i "hjemlandet"? Feil igjen! Forskjellen her er at de fanatiske Telenor haterne ikke klarer å bekrefte sine påstander. Sitat digi.no "I en omdømmemåling blant Norges 20 mest synlige selskaper scoret både NetCom, Tele2 og Telenor under 60 poeng. Tele2 scoret dårligst med 55,8 poeng og havnet på nesten nederst" http://www.digi.no/php/art.php?id=214157. Til tross for at Tele2 har det "billigste" abb er det den minst likte operatøren i Norge. De ligger altså 1,7 poeng under Telenor? Oi, satt om å bli satt på plass gitt En liten typo der, jeg har hele tiden sagt at de gjennom en årrekke har vært et av de dårligst likte selskapene i landet. Det er altså track-record og trender vi snakker om her - ikke at et par andre selskaper suger 1,7% mer enn de ett år. Poenget er at ingen av mobilselskapene er spesielt godt likt. Lenke til kommentar
BeckyBecks Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 "Har du mobiltelefon og ønsker svært lave priserer er NetCom SmartTalk et perfekt valg." Fra 1. mars øker startprisen på SmartTalk til 0,89 per samtale, på grensen til svindel dette også? Abonnementet har ingen gratisringing til alle Netcom-kunder slik Telenor FriVenner, men får derimot en minuttpris på 0,45 kr. Jeg syns det er litt spesielt at folk ikke setter seg inn i hva de faktisk betaler for når det gjelder abonnementene deres. På FBI på NRK1 hadde de et innslag om slike venne-abonnement. Men de oversåå helt at NetCom faktisk IKKE har et venne-abonnement, men faktisk en venne-tilleggsjeneste. Det betyr at man kan velge hvilket som helst abonnement hos NetCom, og ved å legge til NetCom venner, får man minsket forbruket sitt når det gjelder samtaler til andre netcom abonnement. Ja, netcom smart talk er netcoms billigste mobilabonnement. Frem til 1. mars er oppstarten på 0,69 øre og miuttprisen er 0,54 øre. Fra og med første mars økes startprisen til 0,89 øre, men MINUTTPRISEN SENKES til 0,45 øre, dvs at snakker du i 5 minutter, blir det billigere enn før. Og dersom du er så smart at du legger til netcom venner (forutsetter da selvfølgelig at du ringer til netcom kunder for mer enn 50 kr i måneden sånn ca) får du ingen minuttpris i det hele tatt. Og så vidt jeg vet, så vvil oppstarten på venner fremdeles ligge på 0,69 øre, noe som gjør dette til et svært fordelaktig tilbud, dersom du ringer litt til netcom abonnement. Teleselskaper kan lett se om venne-tjenester lønner seg til kundens forbruk, JEG VET at hos netcom ser de det lett. Bare spør, verre er det ikke. Kjenner mange som har spart stort på dette, det har ihvertfall jeg! Lenke til kommentar
iKent Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Telenor har NOEN greie abonementer. jeg selv har djuice zero. synes det er greit, bruker ikke telefonen min så alt for mye.. fks om du sender mye meldinger kan man ha nonstop. osv.. kontantkort er faktisk dyrere en du tror.. for det koster mer å ringe og sende sms en med noen andre abonementer som telenor har. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Telenor har NOEN greie abonementer. jeg selv har djuice zero. synes det er greit, bruker ikke telefonen min så alt for mye.. fks om du sender mye meldinger kan man ha nonstop. osv.. kontantkort er faktisk dyrere en du tror.. for det koster mer å ringe og sende sms en med noen andre abonementer som telenor har. Kontantabonnement har aldri vært tiltenkt som et alternativ for kunder som bruker mobilen mye. Som tidligere nevnt av meg selv og andre er årsaken til at det er såpass mange alternativer på markedet at det er et høyt segmentert marked. Dette er åpenbart, dog ikke for alle. Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kontantabonnement har aldri vært tiltenkt som et alternativ for kunder som bruker mobilen mye. Du mener vel at Telenor sine kontantabonnement aldri har vært tiltenkt for kunder med høyt forbruk? Endret 28. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kontantabonnement har aldri vært tiltenkt som et alternativ for kunder som bruker mobilen mye. Du mener vel at Telenor sine kontantabonnement aldri har vært tiltenkt for kunder med høyt forbruk? Nevnte jeg Telenor i den setningen der? Jeg snakker om kontantabonnement i sin helhet. Bruker man mobilen mye vil det selvfølgelig være billigere å betale på etterskudd, det er en logisk antitese til utsagnet mitt som du siterer over. Postpaid/prepaid. Det har ingenting med Telenor å gjøre, og det har jeg heller ikke hevdet. Endret 28. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
poe Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kontantabonnement har aldri vært tiltenkt som et alternativ for kunder som bruker mobilen mye. Du mener vel at Telenor sine kontantabonnement aldri har vært tiltenkt for kunder med høyt forbruk? Nevnte jeg Telenor i den setningen der? Jeg snakker om kontantabonnement i sin helhet. Bruker man mobilen mye vil det selvfølgelig være billigere å betale på etterskudd, det er en logisk antitese til utsagnet mitt som du siterer over. Postpaid/prepaid. Det har ingenting med Telenor å gjøre, og det har jeg heller ikke hevdet. Du nevnte ikke Telenor, men jeg påpekte at det måtte være en forglemmelse, eller rett og slett svada, for det er slettes ikke alle som melker maksimalt ut av kunder som betaler forskuddsvis. Her ser du _ett_ eksempel på et billig kontantabonnement: http://www.onecall.no/index.php?content=pr...;product=mobile Nå skal det sies at det selvfølgelig er lov å tjene penger, men måten Telenor gjør dette på, er spekulativt og uærlig. Endret 28. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Nå skal det sies at det selvfølgelig er lov å tjene penger, men måten Telenor gjør dette på, er spekulativt og uærlig. Du skrev tidligere; "Og uansett hvordan du vender og vrir på fakta, så er 89 øre i oppstart på grensen til svindel." Da lurer jeg på om du fortsatt mener at Telenor, Netcom, Tele2, Vitel og Ventelo driver på grensen av svindel? Har skrevet et lengre innlegg om dette tidligere men fikk aldri noe svar om du fortsatt står bak den uttalelsen men da rettet mot de andre operatørene i tillegg til Telenor. Lenke til kommentar
Peckish Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Kontantabonnement har aldri vært tiltenkt som et alternativ for kunder som bruker mobilen mye. Du mener vel at Telenor sine kontantabonnement aldri har vært tiltenkt for kunder med høyt forbruk? Nevnte jeg Telenor i den setningen der? Jeg snakker om kontantabonnement i sin helhet. Bruker man mobilen mye vil det selvfølgelig være billigere å betale på etterskudd, det er en logisk antitese til utsagnet mitt som du siterer over. Postpaid/prepaid. Det har ingenting med Telenor å gjøre, og det har jeg heller ikke hevdet. Du nevnte ikke Telenor, men jeg påpekte at det måtte være en forglemmelse, eller rett og slett svada, for det er slettes ikke alle som melker maksimalt ut av kunder som betaler forskuddsvis. Her ser du _ett_ eksempel på et billig kontantabonnement: http://www.onecall.no/index.php?content=pr...;product=mobile Nå skal det sies at det selvfølgelig er lov å tjene penger, men måten Telenor gjør dette på, er spekulativt og uærlig. At det finnes tilsvarende produkter til forskjellige priser er da ikke noe nytt. Som nevnt tidligere (og gjentatt til det kjedsommelige) så er det et fritt marked. På hvilken måte mener du at Telenor opptrer spekulativt og uærlig? Ovennevnte må visse personer gjerne tolke som en forsvarstale for Telenor, men som tidligere nevnt så vil jeg bare ha klarlagt om angrepet er saklig eller ikke. Endret 28. februar 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Det er noe som kalles markedspris, og det er prisen markedet er villig til å betale. Jepp, og denne forsøker nå IGJEN Telenor å manipulere kundene sine til å tro de får mer enn de er villige til å betale for. Jeg må nesten spørre om du kan utdype hva du mener med "[..]å tro de får mer enn de er villige til å betale for"? Forstod ikke helt den setningen din der. Lenke til kommentar
captain_obvious Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg må nesten spørre om du kan utdype hva du mener med "[..]å tro de får mer enn de er villige til å betale for"? Forstod ikke helt den setningen din der. Her dreier det seg selvsagt om en liten skrivefeil. Det gjelder å manipulere kundene til å tro at de får mer enn hva de egentlig gjør, slik at de er villige til å gå for Telenor sitt tilbud. Det er det blant annet artikkelen som diskusjonen her stammer fra, dreier seg om. Endret 27. februar 2008 av captain_obvious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg