Gå til innhold

Mentos og Cola gjort av jenter!

tradhtare

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Meget bra gjort av jenter.

Redigeringa og filminga var heller ikke så værst.

Meget bra gjort av jenter.

Redigeringa og filminga var heller ikke så værst.

Vi får det inn første gang du sier det. :p

Haha, det er en smule frekt sagt, men for all del, det er sånn samfunnet er.

Takk for props, selv om vi er jenter. ;)

Lenke til kommentar
Var jo ikke ment frekt på den måten. Men jenter pleier da ikke finne på slike ting, i alle fall ikke som jeg har fått med meg. Ei heller videoredigering + filming.

Slapp av, jeg skjønner hva du mener. :)

edit: Leif kom på besøk.

Endret av tradhtare
Lenke til kommentar
Prøv med skikkelig diet coke. Aka Cola Light. Eventuelt Pepsi Max.

Takk for tips, vi kom frem til at det kanskje var best resultat om vi kjøpte ekte coca cola light.

Nå har vi i alle fall fått øvd med billigcola;)

Jeg har tenkt på at pepsi max kanskje funker bedre siden det er noe sinnsykt med kullsyre i den, men funker den like bra som cola?

Lenke til kommentar

Cola light er tingen. Man må også passe på å bruke mentos mint i rull. De i pakke funker dårlig. Med Cola light og mentos har jeg hatt stråle på omtrent 1,5 meter. Da med 1,5 liter og 4 hele mentos.

Det er flere grunner til at det funker som det gjør. En av grunnene er at mentos mint (i rull) har en ruglete overflate. Masse mikroskpiske hull det kan danne seg bobler i. Derfor funker mentos i boks dårligere, de har glatt overflate. Samme med fruktsmakene.

I tillegg er det søtningsmiddel (E-stoffer) som reagerer med hverandre. De finner du i både cola light og mentos.

Det er noen andre ting som skjer også, men jeg husker ikke de akkurat nå. Det ligger video fra Mythbusters på youtube der de tar for seg akkurat dette fenomenet. Newton på NRK har vel også et program der de prøver seg på dette.

Hvis man skal lage bombe så er det noe vanskelig siden man bør treffe helt riktig på korken. Jeg har hittil ikke hatt noen særlig langtgående 'raketter'. Lagde utskytningsrampe av takrenner og noe treverk. Først lagde jeg rør ved å 'binde' sammen takrenner. Så lagde jeg endestykke med spiker i. Tanken var å bruke dette som en slags mortar. Det gikk middels. Spikeren hadde en tendens til å sette seg fast i flasken. Mulig en tynn kant diagonalt hadde vært bedre. Får prøve det neste gang jeg skal være lærer i naturfag.

PS: fett at 'ungdommen' driver å eksperimenterer på fritiden :)

Lenke til kommentar
Cola light er tingen. Man må også passe på å bruke mentos mint i rull.

PS: fett at 'ungdommen' driver å eksperimenterer på fritiden :)

Takk for alle tips. :)

Vi har sett mythbustersepisoden, og vi vet det med mentosen.

Eneste vi er usikre på er colatypen, men det har vel du mest sannsynlig oppklart for oss.

Hva er vel livet uten litt eksperimentering? :p

Lenke til kommentar
Silje er nok en litt mer normal måte å skrive "cilje" på, eller hva?

Uansett, tragiske greier. Måtte legge igjen en liten beskjed til folka. Å bruke den låta til en slik video var skikkelig talentløst i tillegg til at videoen sugde.

Du kunne like godt lagt kommentaren her først som sist, da den ene av "de folka" er meg.

Vi gjorde det ikke akkurat for videoens skyld da, men heller for å dokumentere det vi gjorde, samt dele det med andre som har gjort det samme, eller lurer på hvordan det gjøres.

Finnes mange andre videoer der ute som suger mer. Og musikken kommer vel an på ørene som hører.

Cilje er faktisk et reelt navn, og ikke bare en morsom måte å skrive Silje på.

Lenke til kommentar

Musikken passer ikke til "videoen". I det heletatt.

Tom McRae er mer sitte å ta det rolig, ikke løpe rundt i snøen for å lage "colafontene".

Men men, det var sikkert morro for dere, og jeg skal ikke bashe dere helt her. Men linker du til videoen får du meninger om den også. Positivt som negativt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...