Gå til innhold

Fremkalling via nettet???

Gjest mafister

Anbefalte innlegg

Gjest mafister

Hva er det beste alternativet for fremkalling av digitale bilder over nettet??

Jeg vet bare om et nettsteder til dags dato:

- http://www.foto.vg.no

noen flere??

Hvem er billigst, best service, mest plass for fotoalbum på server etc.

Noen erfaringer??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest mafister

Dette er et utvalg av tilbydere:

Aftenposten/Vg/Sol : Eurofoto.no

Minebilder.no

Apport.nu

digitalbilder.no

foton.no

fotoknudsen.no

Extrafilm.no

fotolabo.net

Preus.com

En ide for Digitalkamera.no å ha en spalte om dette ?

Mener å ha lest en test av slike tilbydere før , men husker ikke helt hvor

Hva med løpende prisoversikt ? Kunne jo presse prisene litt det kanskje

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere brukt Foto labo og må si meg veldig fornøyd med de. Etter det jeg vet har de de beste prisene, men kun 2.95 for et vanlig 10-15 bilde. Sender bildene gjennom et eget program, som gjør det såre enkelt. Kan velge størrelse og antall enkelt i det programmet. Bildene kommer etter kort tid, 4-6 dager. Eneste som er litt negativt er at bildene har en tendens til å være litt grå og matte. Har også fått bilder i større format 30*20 omtrent fra FotoLabo, og var veldig fornøyd. Anbefales på det sterkeste. Men som han over meg var inne på, hva med en pris og kvalitetsguide på dette temaet?

Lenke til kommentar

I had experience from both eurofoto and fotolabo.

Eurofoto's prints were more brighter, and has more

contrast, in my opinion. Plus, it took 1 day to

arrived at my house.

With Fotolabo, it took about a week and a bit more

to arrive. I almost forgot that i even ordered it,

because it took so long. About the prints, they were

very dark.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei

Jeg har brukt minebilder.no

Sendte bilder torsdags kveld, og fredag fikk jeg beskjed om at de var sendt. Tirsdag dukket de opp i kassa. 10x15 til 2,50 er ikke dårlig.

Kvaliteten var veldig bra.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt flere av de overnevnte tidligere og har vel aldri vært så fornøyd med kvaliteten at det fristet til gjentagelse. Så testet jeg Japan Photo, noe som krever at en har en Japan Photo butikk i nærheten fordi bildene må hentes der. Kvaliteten var akseptabel og prisen var lav, så for meg fremstår Japan Photo som det beste pris/kvalitet alternativet for øyeblikket.

-flff

Lenke til kommentar

Jeg bestilte 20 bilder i 10x15 fra http://www.minebilder.no på en lørdag, og fikk bildene i posten på tirsdag. Bildene lastes opp via en java-applet, og brukergrensesnittet på web er eksemplarisk. Kvaliteten var meget bra. Dette frister til gjentakelse. Det eneste jeg reagerte på var en unødvendig høy porto/eksp. gebyr (40,-). Det lønner seg derfor og bestille mange bilder av gangen.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke brukt noen av disse selv, men en kompis scannet noen vanlige foto og sendte dem inn til Minebilder. Bildene vi fikk fra Minebilder var noe mørkere, så det er viktig å bruke riktig fargeprofil før man sender dem inn. Det var noe høyere fargemetning i bildene fra Minebilder, men det var stort sett en fordel på bildene hans. Totalt sett vil jeg si at Minebilder gjorde en veldig god jobb. Fotopapiret virket også som det var av god kvalitet. Leveringstider og priser fikk jeg ikke med meg, men foreløpig skal de ha 2,50/bilde. Det er jo ikke så galt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...