Gå til innhold

Din mening om terrorkrigen...?

svas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, tenk å bruke penger på å registrere dette domenet...

Uansett håper jeg at de RETTE skyldige bak terrorangrepet blir tatt, og at Osama Bin Laden kan bli fremstilt for en RETTFERDIG, OBJEKTIV domstol som kan vurdere om han har begått terrorhandlinger - inkludert angrepet mot WTC.

Håper også at USA vil være litt forsiktige i sine hevnaksjoner, i motsatt fall vil dette neppe stilne verdens terror.

MLW

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg syns USA burde slutte å bombe, og skaffe seg en smartere president.

Tror ikke at bombinga har ført til noe annet enn lidelser, kanskje det sitter et par glade Amerikanere hjemme i stua og gleder seg over at de får sin "hevn"... George Bush tenkte aldri på noe annet enn krig, og har ikke sett andre alternativer.

Lenke til kommentar

Hei.

Sier meg helt enig med Slakt. Får inn svensk TV1 og har sett en del programmer om "krigen" mot teror. Svenskene er mye mer kritiske til dette enn normenn. Det er klart at bombingen ikke kan løse noe som helst. Det skal nemlig føre til enda bredere støtte til teroristgruppene i islamsk verden. Som en av de tidligere svenske politikerne (husker ikke navn) sa:" Hver amerikansk bomb vil føre til at slike organisasjoner får et par nye medlemer".

Jeg ser ikke slutt på dette uansett.

Jeg VET (kommer fra Bosnia) hvordan det er å leve under krigen og hverdags usikkerhet, når man går ut på gate og ikke vet om man kommer tilbake.

Det er ltt rettferdig at amerikanerne skal oppleve det samme, på grunn av at de ikke ga oss den retten de påtar seg (Å FORSVARE SEG).

Var på fronlinije da fienden begynte bombardment. Fra kl.05 om morningen til kl. 16 om ettermidagen i ett sett. Alt vi hadde å svare med var 10 "hjemmelaget" granater hvorav en eksploderte under oppskytingen og drepte en person.

Hilsen

Staljin

[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-10-28 13:01 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-10-24 04:28, slakt skrev:

Jeg syns USA burde slutte å bombe, og skaffe seg en smartere president.

Tror ikke at bombinga har ført til noe annet enn lidelser, kanskje det sitter et par glade Amerikanere hjemme i stua og gleder seg over at de får sin "hevn"... George Bush tenkte aldri på noe annet enn krig, og har ikke sett andre alternativer.

Må si meg helt enig her. Men.. Det er alltid et men.

Jeg må si at begge parter er ganske dumme som ikke har tenkt ut konsekvensen av dette FØR de begynte med slikt tull. Osama eller hvem det nå er som står bak. Burde jo ha visst at USA (krigshisser nr.1) ikke ville la dette gå forbi.

På den andre siden så har USA bedt om dette i mange år. De har jo gitt F... i alle andre land som ikke har de eksakt samme meningene som dem selv. Og driter i hva andre synes om dem.

Ta dødstraff f.eks.

Så konklusjonen er; la dem bombe hverandre til fornuft.

L8er

[ Denne Melding var redigert av: Yeahright på 2001-11-01 11:08 ]

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

"På den andre siden så har USA bedt om dette i mange år. De har jo gitt F... i alle andre land som ikke har de eksakt samme meningene som dem selv. Og driter i hva andre synes om dem."

Det du sier der gjelder vel alle land i verden. USA hadde ikke på noen måte bedt om terrorangrepet, det var ledd i et forsøk på å få muslimsk verdensherredømme. WTC var visstnok fjerde forsøket på det, men de mislyktes der også. Tidligere hadde det vært flere forsøk på terror mot europeiske mål, bl.a mot toppmøtet i Genova i juli 2001.

I denne saken har hvertfall ikke jeg problemer med å ta standpunkt-jeg støtter USA 110% i det de hittil har gjort. Derfor er jeg også glad for at vi har en oppegående utenriksminister som tør å la Norge stå på egne meninger selv om det tilfeldigvis er det samme som USA mener.

Da dette sto på som verst var det fint å ha parabol og kunne få litt balanse i vinklingen på terrorkrigen. Jeg ble etterhvert ganske lei den norske pro-taliban-vinklingen, og det var en befrielse å se CNN og BBC World som hadde en ikke fullt så aksepterende holdning til disse terroristene.

Trond

Lenke til kommentar

Mm.

Det som gjoer meg betenkt i forbindelse med dette, er de saakalte "store linjene".

Ta f.eks. hva amerika har aa tjene rent strategisk paa aa faa seg en permanent base i Afganistan, med alle de strategisk viktige landene dette grenser mot.

Ta videre den blanko-fullmakt som blir gitt "Mr. Prostitute President No. 1", en fullmakt som har blitt brukt til aa bl.a. sterkt begrense borgerrettigheter, opprette en skyggeregjering, overstyre kongressen etc.

Og selvsagt har vi de rent handels-politiske aspekter ved aa male et fiendebilde av muslimske land.

Nei, jeg er mistenksom her.

Hva er det egentlig som umuliggjoer at hele denne situasjonen kan ha blitt tillatt aa inntreffe av krefter innenfor USA's egen etterretning / militaere kommando?

Eller kanskje jeg bare er paranoid.

"Not under any circumstances were weapons traded for hostages!" - Ronald Reagan

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 01:24, N*E*R*D skrev:

usa er en jevla gjeng med kapitalister!!!!

hver mann for seg selv!!!!

Blir ikke det litt motstridenede?? Hver mann for seg selv er jo på mange måter grunnstammen i kapitalismen. At de med penger selv bestemmer.....

Når det er sagt, så måtte USA reagere. De kunne ikke bare ha snudd det annet kinn til. Jeg var sterkt skeptisk i børjan, men USA har handlet over enhver forventning i denne saken. Bombingen av Afghanistan var rimelig treffsikker, sivilbefolkiningen har fått det lettere enn under Taliban. Om de vil klare å holde landet sammen er jo en helt annen sak :smile: Og jeg er enig i at USA har gått til enorme instramminger i samfunnet. Ta f.eks Carnivore, som ble stoppet med storslegga før 911, gikk gjennom som hakka møkk etterpå. Yankee ene er jo som ville hunder normalt når de forsvarer sine rettigheter, men ette 911 er det ingen som våger å stå imot. Det er bare å se på de utvidede rettigheten f.eks CIA har fått.

Som et siste ord må jeg si jeg er positivt overrasket over Bush' administrasjon. Han har tydeligvis fått gode rådgivere. Hadde ikke mye tro på ham da han ble valgt, men han har vokst me doppgaven.

My 2 cents :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2001-11-19 19:59, Msv skrev:

bush er en tulling!!!

Lese at Bush er den presidenten med lavest IQ av alle 52 presidentene, eller hvor mange det har vært.

Har også hør: "det er svært pinelig for det amerikanske folk at Bush ble valgt til president."

Det er også mange Amerikanere som er kritiske til Bush og hans "krig mot terror" opplegg. Stortsett er det Pentagon som styrer det hele. Rent millitært er det greit med en liten krig eller 2 når det passer seg slik. En fin anledning å teste nytt utstyr, trene personel osv. Som også er den beste grunne for å sende norske soldaterer. Tror ikke forsvaret har en eneste soldat som har spesielt mye operativ tjeneste. (siden 2.verdenskrig)

Svenskene er kritiske siden det er mange hundre år siden de har vært i krig. Tror jeg leste det var 350 år siden svenskene var med i en krig.

Spør du franskmennene er det stor sansynlighet for større aksept blant dem en svensker. Den "ikke eksisterende" franske fremedlegionen er gjo høyst operativ.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 18:15, the_ruthless skrev:

Lett off-topic: Var det ikke noen kriger mellom Sverige og Norge på slutten av attenhundretallet? Fredrikstad-området eller.no?

Du tenker på Karl XII, Fredriksten festning, Halden i 1718?

Quote:

m-kane skreiv:

Og jeg er enig i at USA har gått til enorme instramminger i samfunnet. Ta f.eks Carnivore, som ble stoppet med storslegga før 911, gikk gjennom som hakka møkk etterpå.

Lurer på om det er noko i teoriane om at PGP er trekt på grunn av press frå myndigheitene.

http://www.theregister.co.uk/content/55/24307.html

Lenke til kommentar
Quote:

On 2001-10-28 12:54, staljin skrev:

Svenskene er mye mer kritiske til dette enn normenn.

Hilsen

Staljin

Høres interessant ut! i Norge har det kommet fram stort sett motstand mot bombingen samt latterliggjøring av de som er tilhenger av at terrorismen skal utryddes. Vi skal nemlig "forstå" det som skjedde 11. september ifjor, og vi skal synes det er bra at USA opplevde dette. Som alle vet var dette starten på en verdensomspennende islamsk terrorbølge som skulle bane veien for muslimsk verdensherredømme, men de hadde forregnet seg kraftig på USA!

Trond

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: staljin på 2001-10-28 13:01 ]</font>

Lenke til kommentar

..

AMD Athlon XP1800+

512 DDR RAM

Abit KR7A-RAID ATA/133 DDR Hovedkort

IN-Win S506 300W Kabinett

Thermaltake Silent Viking <21db

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-15 17:24 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Anders20 på 2002-03-15 17:48 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-07 17:48, pkalle skrev:

Lese at Bush er den presidenten med lavest IQ av alle 52 presidentene, eller hvor mange det har vært.

Det ble faktisk avslørt som en spøk fra demokratene :smile:

Om du går lista etter i sømmene er alle de mest intelligente demokrater :smile: VG gikk ut med demanti etter å ha trykket lista :grin:

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Terrorkrig ? PR krig vil nå jeg kalle det.En prkåt president som så gjerne vil bli husket for noe anent enn hans lave intelligens eller sine spådommer om nedgangstider som han nå klarte å forhindre.

Det kommer ett par jalla duder og bomber WTC. vips, all økonomi på fote. Samme som skjedde på 20-30 tallet. Økonomien var laaaangt nede. Men man begynte storstilt utbygging av skoler, veier og all tenkelig infrastruktur. Da fikk folk penger og butikkene gikk bra. Nå skjer det samme bare at våpen industrien trenger flere ansatte og får større omsetning. Det igjen bidrar til at økonomien om ikke går i plus, hvertfall ikke faller lenger ned.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-03 04:08, Dikky skrev:

...

Det kommer ett par jalla duder og bomber WTC. vips, all økonomi på fote.

...

Det igjen bidrar til at økonomien om ikke går i plus, hvertfall ikke faller lenger ned.

Ja, du mener at USA sin oekonomi tjener paa usikkerhet rundt en forstaaende krig mot Irak, terror-trusler / advarsler like ofte som vaer-meldinga( "I morgen lettere bombing, utrygt for Anthrax soer for Statt, noen skittne bomber ventes over Washington..."), samt dette sett i sammenheng med Enron + WorldCom + usikkert for mer saant regnskaps-tull... ?

Nei, det at USA bruker mer penger paa militaeret enn de neste 14 landene tilsammen er ikke ensbetydende med aa dra landet paa fote igjen oekonomisk.

Hadde ikke alle land gaatt til krig / brukt masse penger paa militaer hvis denne antagelsen hadde vaert tilfelle?

-Skal du vaere anit-amerikansk, faa ihvertfall fakta riktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...