Iseneirik Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Hei, jeg har tenk å prøve og lære meg å programere, men jeg lurte på, hvilket operativsystem er det best å bruke til dette? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Viss du skal programmere C++. så kan du vel bruke det meste, eller i alle fall windows, mac og linux. Lenke til kommentar
Iseneirik Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 ok, så det funker like bra å programere i vista som i xp? eller har det noe å si? Lenke til kommentar
Arne Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Ja, det går like bra i begge! Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Vil anbefale Linux. Alt av programmer du vil kunne trenge kan installeres ved en enkel kommando, man-kommandoen gir deg massevis av dokumentasjon på hva det skulle være, alt er gratis, og det er enkelt å få hjelp. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg vil anbefale deg å bruke det operativsystemet du er vant til. Som de andre sier spiller det liten rolle. Lenke til kommentar
shakur Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg vil nå si at det er en fordel å programmere i det OS du skal utvikle programmet til å kjøre i. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Tja, det blir litt feil å si. Med tanke på at man kan skrive platformuavhengig C++ kode, da er det vel likegyldig hvilken platform man bruker. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg vil ikke påstå at windows er noe bedre til å programmere i, en Linux (når man ser bort i fra tilgjengelig verktøy hehe) eller omvendt. Og skal man lage "plattformuavhengig" kode, må man nødvendigvis bruke alle tilgjengelige plattformer, for ellers kan man ikke garantere at det vil fungere over alt. Altså: programmer på det operativsystemet programmer skal kjøre på. Hvis du ikke bryr deg om det, men bare skal programmere: bruk det operativsystemet du kjenner best. Fremgangsmåten og mulighetene er like. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå