Gå til innhold

Ny stasjonær til rundt 17000, ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny stasjonær PC, kan bruke rundt 15-17.000 på den.

Bruker Komplett.no's "konfigurer selv" til å bygge Pcen og det å bygge selv kommer ikke på tale.

Har lest litt rundt og sett hva som er bra men har lite peiling på PC hardware generellt så det hadde vært fint hvis noen kunne se på oppsettet og sagt ifra hvis noe burde skiftes på.

Oppsettet:

Strømkabel PC m/Jord 2m

Nero 7 OEM 1i Programvare OEM

Asetek LCLC LGA775 Clip

Colin McRae: DIRT,

CyberLink DVD Suite 5, 6Channel, OEM CD,

Norman IC,1 år lisens, Virus Control,

Musmatte Blå 4/6mm

Støtsikker PC-eske STOR

Cooler Master Stacker 831 Sølv, 2x12cm

Corsair Powersupply 750W Black, ATX/EPS,

MSI USB 2.0 multikortleser for

Asus Striker II Formula, nForce-780i SLI

Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz

Asetek LCLC BU 1CPU Liquid Cooling

Corsair QUAD2X 8500C5DF DDR2 4096MB CL5

EVGA GeForce 8800GTS 512MB GDDR3,

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2

NEC DVD-brenner AD-7200S Silver

NEC DVD-brenner AD-5200A IDE

Creative SB X-Fi Gamer, Bulk

Linksys Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g

PC Uten OS, White Box PC

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

Pcen skal hovedsakli brukes til Gaming men vil også at den skal takle film redigering, og takle Photoshop, After Effects osv uten mye hakking eller error's!

Komplett kan bare sende 1 skjermkort og 1 DDR2 så det å gå for 2 GT kort eller 2 2GB kort går dessverre ikke.

Jeg vet også at jeg ikke har valgt OS, men det er fordi jeg får Windows Vista Ultimate 64bit fra et annet sted.

Og husk, Komplett.no selger ikke alle deler så det er noen ting jeg muligens ikke kan få tak i!

Og en siste ting :p Jeg vet at det står mye unødvendig på listen..Som f.eks Nero og Dirt..Men dette går ikke an å velge bort. Og Crysis, som følger med skjermkortet har jeg lysy på uannsett, så det gjør ikke noe! (Men kan denne Pcen takle Crysis på rimelig bra settings?)

Vel? Ser dette bra ut?

Edit: Er vannkjøler nødvendig?

Endret av Jokiz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

syns det var dyrt for en pc uten skjerm jeg...

og du har muligens 2 unødvendige komponenter der: dvd-brenner x2 (?) og Creative lydkort. Dagens integrerte lydkort er mer enn godt nok for de fleste idag. ikke nødvendig å betale 600-800kr for det.

Og vannkjøling er ikke nødvendig, men skal du klokke er det greit, samt at det får ned støynivået betraktelig (som regel)

Lenke til kommentar
syns det var dyrt for en pc uten skjerm jeg...

og du har muligens 2 unødvendige komponenter der: dvd-brenner x2 (?) og Creative lydkort. Dagens integrerte lydkort er mer enn godt nok for de fleste idag. ikke nødvendig å betale 600-800kr for det.

Og vannkjøling er ikke nødvendig, men skal du klokke er det greit, samt at det får ned støynivået betraktelig (som regel)

Vannkjøling er gøy, og det kan være en god nok grunn i seg selv til å ha det for mange. Samtidig kommer det godt med når en skal overklokke kraftig, men da må det være et bra vannkjøling opplegg, ellers er det bedre med bare luft. Når det gjelder støynivået, hvis en er alergisk mot det og det er det som er poenget med å skaffe vannkjøling ville jeg bare kjøpt en billig og støysvak HTPC eller noe utenom i stedet som er dedikert til film/musikk og nettsurfing, for så å la spille-PC-en støye så mye den orker mens lyden fra spill o.l. likevel overdøver den.

Lenke til kommentar

Skulle akkurat til å bestille ide jeg ser at ram brikken min er utsolgt...

Corsair QUAD2X 8500C5DF DDR2 4096MB CL5

Så nå lurer jeg veldig..Burde jeg vente til den kommer inn igjen? Eller finnes det noe bedre?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...