Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Canal Digital - Hjelp til valg av router og installasjon


Anbefalte innlegg

En venn bor i borettslag, og har derfor "Komplett"-tilbudet fra Canal Digital. På denne måten får han kabel-TV, og internett gjennom kabel-TVen. Av dekoder bruker han typen C1 201 CX.

 

Først gjelder det valg av trådløs router: fungerer denneda? Må sies at han ikke er kravstor, han vil bare at det trådløse fungerer.

 

Også gjelder det installasjon. Hvordan installeres denne trådløse routeren, og hvordan settes den opp? Regner med at det tar litt tid å forklare dette, så takker på forhånd hvis noen vil hjelpe til :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når du skal installere router så slå av modemet noen minutter før du kobler til routeren (har med låsing til sist brukte nettverkskort å gjøre).

Ellers bør det være plug and play, for den skal bare hente ipadresse fra modemet.

Vil gjerne anbefale en annen router enn den du linker til for den er fra 2003...

DIR-655 er en knallgod router til 899 på samme siden. Den tåler masse last (viktig ved bittorrent som er mye brukt til deling av TV, filer etc).

Lenke til kommentar
Når du skal installere router så slå av modemet noen minutter før du kobler til routeren (har med låsing til sist brukte nettverkskort å gjøre).

Ellers bør det være plug and play, for den skal bare hente ipadresse fra modemet.

Vil gjerne anbefale en annen router enn den du linker til for den er fra 2003...

DIR-655 er en knallgod router til 899 på samme siden. Den tåler masse last (viktig ved bittorrent som er mye brukt til deling av TV, filer etc).

 

Slå av modemet noen minutter først ja, det er notert. Men hvordan skal modemet og routeren kobles sammen? (Står sikkert i manualen til routeren, men tilfelle rottefelle)

 

Den er såpass gammel ja, det er kanskje ikke det beste kjøp, men trenger heller ikke en som tåler masse last. Han bruker kun internett til e-post, lese aviser etc. Den gamle garde :p Bør han fortsatt gå for en annen router?

Lenke til kommentar
Kabel fra modem plugges i internettport på router (WAN).

Til å lese aviser og e-post duger hva som helst av routere, så da kan du bare kjøpe rimeligst mulig. De nye har bedre rekkevidde, hastighet og stabilitet ved belastninger.

 

Modem kobles til WAN-porten på routeren ja. Det er også notert ;) Takk!

 

Da tror jeg bare jeg anbefaler han å skaffe den billigste. Han vil bare ha et fungerende trådløst system; enkelt og greit ;)

 

Da er det vel ikke mer jeg bør ta i betraktning?

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dir-655 men hadde store problem med og få den trådløse til og virke,,det var helt ødelagt fra start..måte sende den tilbake DOA..fikk ny,,den var også DOA..w00t..ble lei,,kjøpte wn802t (AP) og koblet den opp mot dir-655...har virket 100% helt siden jeg fikk den.supert produkt..trådløst..

Lykke til ihvertfall med at gamlingen får dette til :D

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte dir-655 men hadde store problem med og få den trådløse til og virke,,det var helt ødelagt fra start..måte sende den tilbake DOA..fikk ny,,den var også DOA..w00t..ble lei,,kjøpte wn802t (AP) og koblet den opp mot dir-655...har virket 100% helt siden jeg fikk den.supert produkt..trådløst..

Lykke til ihvertfall med at gamlingen får dette til :D

 

Ikke noe stress. Ditt tilfelle = brukerfeil. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...