RaimondS Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk i dag opp min pc fra Komplett. Først gikk den i reboot under 3d mark, samme i WoW. Nå gikk den jaggu i reboot under første forsøk på å skrive denne posten. Hva tror dere er årsaken? Alt annet fungerer fint. Filkopiering, surfing etc inntil den rebooter. Skulle tro en Gamer-pc tåler spilling. Er det et defekt XFX-kort som blir altfor varmt? Hvordan kan jeg evt måle temperaturen? Takk for tips. Lenke til kommentar
RaimondS Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk i dag opp min pc fra Komplett. Først gikk den i reboot under 3d mark, samme i WoW. Nå gikk den jaggu i reboot under første forsøk på å skrive denne posten. Hva tror dere er årsaken? Alt annet fungerer fint. Filkopiering, surfing etc inntil den rebooter. Skulle tro en Gamer-pc tåler spilling. Er det et defekt XFX-kort som blir altfor varmt? Hvordan kan jeg evt måle temperaturen? Takk for tips. Mulig løst nå. Jeg skulle ha sjekket mer før jeg postet. Den store viften på baksiden av kabinettet gikk ikke rundt. Jeg åpnet PC-en og fant at strømledningen hadde tydeligvis løsnet under transport... og stod ikke skikkelig plugget i. Jeg lastet ned Core Temp programmet som viste meg 60° C ved idle, og nå viser det 43°C. I samme slengen oppdaget jeg at lydkortet også hadde sklidd opp av sporet sitt. Plugget det ned igjen og nå har jeg lyd også Obs på dette når dere bestiller fra Komplett, evt uansett ved postforsendelse. Lenke til kommentar
RaimondS Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Er visst kun jeg som poster her PC-en restartet igjen, men denne gangen etter ca 30 mins av WoW. Temperaturen er under 60 grader ved spilling så kanskje denne gangen er det en annen årsak? Endret 24. februar 2008 av RaimondS Lenke til kommentar
Illuvatar Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Er visst kun jeg som poster her PC-en restartet igjen, men denne gangen etter ca 30 mins av WoW. Temperaturen er under 60 grader ved spilling så kanskje denne gangen er det en annen årsak? Kan vel ikke akkurat komme med gode råd, men hadde lyst til å si at det lukter svært av hastverksarbeid når man mottar en ferdigbygd PC der kontakter ikke sitter i og lydkort er løse. Hvis dette skyldes transporten, så har PC-en din fått seg skikkelig juling på turen, for om man setter sammen en maskin skikkelig, så skal det mye til at disse komponentene løsner, selv under transport. Endret 24. februar 2008 av Illuvatar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå