Spragleknas Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 (endret) Får å få mitt 8500GT til å ikke frigi så mye varme (HTPC bruk) har jeg underklokket det. Hvordan kan jeg undervolte det - eller er det i det hele tatt mulig? Endret 24. februar 2008 av Spragleknas Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du kan jo prøve nibitor. Sette ned volt i biosen til skjermkortet. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Hmm ... om jeg husker riktig så er dette et prg. for å endre BIOS/firmware i GPU. Stemmer det? Ingen enklere måte? Lenke til kommentar
hifiking Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Riktig, lodde er et annet alternativ, men å bytte motstander på et skjermkort er ikke mye lettere en nibitor :- ) Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Funker ikke rivatuner til og underklokke skjermkort? Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Jo, men tror ikke jeg får endret volten ... ? Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Får å få mitt 8500GT til å ikke frigi så mye varme (HTPC bruk) har jeg underklokket det. Hvordan kan jeg undervolte det - eller er det i det hele tatt mulig? vis du kjøper deg en bil noen ganger , kommer du til å poste da i bilforumet om å skru ut to tenn-plugger for å spare bensin også ? skjønner ikke helt vitsen med å underklokke noe som helst , kansje heller kjøpe deg et skjermkort til en hundrings eller noe. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Skjønner ikke helt vitsen med posten din. 1. Argumentet for å underklokke er gitt 2. Et skjermkort til en hundrings har ikke de samme egenskapene 3. Føler heller ikke for å selge for å evt kjøpe nytt akkurat nå skjønner ikke helt vitsen (...) Ut ifra posten din ser jeg at det er mye du ikke skjønner - hverken når det gjelder biler eller bruk av PC. Ikke alle jakter 3DMark, vettu ... Lenke til kommentar
warin Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Skjønner ikke helt vitsen med posten din. 1. Argumentet for å underklokke er gitt 2. Et skjermkort til en hundrings har ikke de samme egenskapene 3. Føler heller ikke for å selge for å evt kjøpe nytt akkurat nå skjønner ikke helt vitsen (...) Ut ifra posten din ser jeg at det er mye du ikke skjønner - hverken når det gjelder biler eller bruk av PC. Ikke alle jakter 3DMark, vettu ... beklager fikk ikke med meg at du bruker det til HTPC. Endret 29. februar 2008 av warin Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Du kan jo prøve med rivatuner er jo vert et forrsøk Så måler du coretemp samtidig som du klokker ned og ser deg ut en temp som du er fornøyd med. Btw warin, det er bare lov med fire linjer i signaturen Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg gjorde dette med en kompis sin Shuttle Barebone. Underklokket og undervoltet prosessoren fordi kjølesystemet i denne barebone bråkte så mye for å kjøle prosessoren. Til trådstarter, prøv med Nibitor som noen andre her nevner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå