Gå til innhold

Olympus 410 vs Nikon D40 vs Canon 350 vs Samsung GX-1L

Anbefalte innlegg

Og muligens kikke litt på Sony a-100 som jeg fant til 4800 m objektiv på lager... hmm... da går jeg glipp av lcd skjermen som søker, men får et kamera med bildestabilisator.. og kanskje dermed også et bedre kamera?

Sony A-100 har fått mye tyn for mye støy på ISO800 og ISO1600, samt treg autofokus. Pentax K100D Super får du for 5300 med objektiv. Olympus E-510 til 5435 med objektiv. Begge to er en god del bedre enn Sony Alpha 100.

Bildestabilisator = essensielt

Live view = nice to have

Synes jeg. Så får andre være uenige med meg.

Nå har E-510 fått tyn for akkurat det samme som A100, treg af og for mye støy på ISO 800 og 1600. Autofokusen på Pentax er ikke akkurat en fartsbølle det heller.

Nå har Sony kommet med A200 i samme prisklasse, dette kameraet er i utgangspunket likt A100, men med vesentlig bedre ytelse på høy ISO og mye raskere autofokus.

Nå er det ikke kommet mange tester av A200 enda men letsgodigital har en og skriver bl.a. dette:

Sony Alpha 200 vs Sony Alpha 100

Compared with its predecessor no big changes have been made to the Sony Alpha 200. The high ISO setting and the improved noise reduction offer a surplus value. Besides that the speed of the camera has increased tremendously. Unfortunately I was not able to measure the exact figures but using the camera it becomes obvious straight away. The Sony A200 leaves an excellent impression concerning image quality and performance. Although an entry-level model, the camera is delivered with full features and for a large group of photographers it could easily be the stepping stone to a semipro or to a future professional Alpha camera.

http://www.letsgodigital.org/en/camera/rev...157/page_1.html

En annen test finner du her:

http://photoclubalpha.com/2008/02/14/sony-alpha-200-review/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har E-510 fått tyn for akkurat det samme som A100, treg af og for mye støy på ISO 800 og 1600. Autofokusen på Pentax er ikke akkurat en fartsbølle det heller.

Ja jo. Men det er en gradsforskjell. Se her for en direkte sammenligning av A100 og E510 på ISO 800 og ISO 1600. Når det gjelder AF, så finner jeg ikke noe godt sammenlignende materiale. Har ikke prøvd en A100, men jeg kan bekrefte at E510'min blir stadig vanskeligere å ha med å gjøre etterhvert som det blir skumring. Men nå er jeg en sånn sær kar som liker maks kontroll, så jeg har låst til midterste fokuspunkt.

Endret av jpsalvesen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg endte ihvertfall med å bestille en Olympus E-410 fra MPX til 2995 nettopp =) Bra tilbud! Til den prisen var saken grei for min del...

Dere får kjappe dere, dere som også kikker på dette kameraet. Det er vel fordi 420 kommer... men jeg har ikke tid til å vente =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...