Gå til innhold

For stor fil?

ct

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skulle overføre en stor fil(14gb) fra laptopen min til en ekstern harddisk, men jeg fikk beskjed om at filen var for stor og jeg fikk ikke overført filen. Hvordan ordner jeg dette?

NB: Det er masse ledig plass på harddisken

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvilket fil-system kjører du på den eksterne hardisken ? om det er fat , fat 32 så kan du ikke ha filer over 4 gb tror jeg det var. men om du formterer disken og bruker ntfs system så vil du ikke ha den begrensningen. Så mitt tips , formater den eksterne hardisken til å bli NTFS system heller.

Lenke til kommentar

Jeg gjetter på at den eksterne disken din har FAT32 filsystem. I FAT32 er det en grense på +2GB størrelse på filer. Hvilke OS bruker du?

Har du xp eller vista (2000 også?) så kan du enkelt gjøre om den eksterne disken til NTFS ved å skrive "convert [bokstav til ekstern disk, feks F:] /fs:ntfs" i et komandovindu.

Alle data som ligger på disken vil være intakte. Ingenting blir borte eller noe slikt. Eneste ulempen er at noen OS ikke klarer å lese NFTS formatet, så om du bruker den på mange eldre PCer så får du kanskje finne en en annen løsning.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg gjetter på at den eksterne disken din har FAT32 filsystem. I FAT32 er det en grense på +2GB størrelse på filer. Hvilke OS bruker du?

Har du xp eller vista (2000 også?) så kan du enkelt gjøre om den eksterne disken til NTFS ved å skrive "convert [bokstav til ekstern disk, feks F:] /fs:ntfs" i et komandovindu.

Alle data som ligger på disken vil være intakte. Ingenting blir borte eller noe slikt. Eneste ulempen er at noen OS ikke klarer å lese NFTS formatet, så om du bruker den på mange eldre PCer så får du kanskje finne en en annen løsning.

Jeg kjører Vista. Fikk ikke helt til det du forklarer her. Nøyaktig hva skriver jeg, når harddisken min er G: og, hvor skriver jeg det inn?

Lenke til kommentar

Hva mener du med WIN+R->cmd?

Jeg prøvde å skrive convert G: /fs:ntfs etter Start->kjør->cmd, men da måtte jeg oppgi hvilket ettikete navn stasjonen haddde.

Jeg er ikke noe data ekspert. Kan noen forklare steg for steg hva jeg skal skrive, trykke osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...