Simen1 Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 (endret) Satt og mekket litt på USB-porten, og da jeg skulle starte PC'en var tastaturet dødt. Det pep også mye under oppstarten. Trodde selvfølgelig jeg hadde koblet USB-portene feil, men etter litt feilsøking fant jeg ut at USB'en har helt i orden mens tastaturet var altså ikke til å redde. Hadde heldigvis ett reserve å plugge i. (Dette har den eldgamle DIN-pluggen og ikke USB) Tastaturet endte sitt liv brått bare 3 år gammelt. R.I.P. Skjer det ofte at tastaturer dør ? Oppdatering: Takk for tilbakemeldingene, det nye tastaturet mitt har funket i nesten ett år nå. (Februar 2003 til Desember 2003) Endret 1. desember 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 tre år må jeg nå si er en bra levetid på ett tastatur.. jeg hadde en utbyttings intervall på ca 3-4 mnd på tastatur før, rett og slett fordi tastene ble utslitt, sluttet å reagere og fjørene mistet spensten så tastene datt ned uten å komme opp igjen.. nå skal det sies at det var spesielt A-S-D-E-R, Space, venstre-Shift og venstre CTRL som tok kvelden.. samt to tastatur gikk tidlig av med døden pga en stor sterk knyttneve som tilfeldigvis tok seg en tur ned i tastaturet.. nå har jeg fått meg ett Microsoft tastatur av alle ting og det har nå faktisk holdt ut i 7 mnd nå, selv med ett par besøk av uvennlige knyttnever Lenke til kommentar
striky Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Dyrere merketastatur vil vel vare lengre enn noname-tastatur du får kjøpt på nille. Men noen banking med knyttneven tror jeg ingen tåler i lengden. Har selv hatt et Microsoft Internet Keyboard Pro i noen år nå, og selv etter tilnærmet daglig bruk er det fortsatt som nytt. (Kan være lurt å støvsuge/rense tastaturet en gang iblant) Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 hm.. før jeg begynte å tjene nok penger til å kjøpe min egen hardware, hadde jeg to keyboards. ett som fulgte med 486sx'en familien kjøpte i '91, og ett keytronic (som fortsatt er i bruk) når jeg kjøpte en p150 i.. '94 eller så. begge to funker ypperlig fremdeles. så kjøpte jeg meg et ms internet keyboard pro, hadde vel det i to år, før jeg byttet det ut med et ms wireless optical desktop pro.. fordi det så penere ut. så, fire keyboards på 12 år.. alle funker fremdeles. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Mitt board fra en 386 er i bruk og funker kjempebra (på tide å skifte? ) Lenke til kommentar
-Hansi- Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 tastaturet varer så lenge du er god i online-spill og ikke dør Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Det er stor veldig stor kvalitetsforskjell på tastatur. Bruker selv et Tandberg Data TDV5010 fra 1991 som fungerer glimrende. Tastaturet består av separate tester som er lodda til et PCB. En veldig stor fordel for de som spiller på disse tastaturene er at man kan trykke inn så mange taster man vil uten at maskinen begynner å pipe . Lenke til kommentar
Prelude Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 så, fire keyboards på 12 år.. alle funker fremdeles. hehe.. i fjor og i forfjor så brukte jeg ca 7-8 tastatur, alt ifra noname billig greier til dyrere logitec tastatur.. det ene logitec tastaturet har jeg fortsatt, bruker det på en maskin som står i en krok, med 'bare' to ødelagte taster.. bruker den maskinen så skjelden at et par gåen taster gjør ikke noe -Hanshi-, du sier noe der! Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 21. februar 2003 Del Skrevet 21. februar 2003 Jeg har selv IBM tastatur fra 1996 også mus, skjerm, de funker glimrende fortsatt IBM G70 har ikke engang TCO krav, men den klarer 1280x1024x32 på 85hz imponerende. Ingen av dem har gitt meg problemer Lenke til kommentar
snole Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Husker tastaturet på C64, det tålte vanvittig mye. En del ganger man slo handa ned i det, men det funker ennå. *mimre* Kanskje man skal dra fram gammelhunden fra loftet og spille litt Blue Max og Choplifter? Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hmm tastaturet som satt på 386'en en gang i tiden funker ypperlig fremdeles... Det jeg hadde på min Pentium 133MHz funker også fremdeles... Eneste tastaturene jeg har ødelagt er nyere no-name jalla tastatur. Lenke til kommentar
B-Man Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Får nesten gratulere mitt Keytronic KT2001 Ergoforce, har akkurat hatt sin 3 bursdag Har fungert uten å kny jevnt å trutt. Skal nok prøve Key Tronic neste gang også. Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Hadde et billig noname som fulgte med en Pentium 1 maskin jeg hadde. Byttet det i fjor men det var kun fordi jeg ville ha et sort tastatur. En venn av meg bruker det gamle tastaturet fortsatt, og han har ingen planer om å bytte. Lenke til kommentar
JuZt3r Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 eg hadde en utbyttings intervall på ca 3-4 mnd på tastatur før, rett og slett fordi tastene ble utslitt, sluttet å reagere og fjørene mistet spensten så tastene datt ned uten å komme opp igjen.. En kur for akkurat det er å gå ut en eller flere ganger i uka.. Tastatur holder helt til jeg får nok penger til å kjøpe et som faktisk ikke er fult av røyk og støv. Lenke til kommentar
perbe Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 de gamle KeyTronic tastaturene er av meget god kvalitet.. hvordan de nye til KeyTronic er vet jeg ikke. mitt tastatur er fra 90 tallet laget i USA med PS2 kontakt og uten windows taster Lenke til kommentar
Cretinous Git Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg har fremdeles - og bruker, på en annen maskin - et tastatur som tilhørte en 286. Det er fra 80-tallet, og var det eneste tastaturet mitt frem til i fjor høst. Tastene begynte å henge seg opp når jeg spilte Quake, Wolfenstein, etc., så jeg måtte bytte det ut. Til allminnelig bruk fungerer det fremdeles, men det trenger overgang fra AT til PS/2-kontakt. Skikkelige tastaturer tåler mye juling. Når hele tastaturet plutselig dør, er det nok fordi det har kortsluttet eller fått for høy spenning. Sånt kan skje om du feilkobler det på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 /me syns et tastatur skal holde i minst 5 år før byttasje er nødvendig Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Jeg annbefaler deg å prøve å skaffe et keytronic tastatur. Jeg har 2 slike, og bruker ikke andre. Begge har jeg forresten fått fra videregående skoler, så du kan jo ta turen innom en slik en. Grunnen var at tastaturene bruker en slik stor kontakt (husker ikke i farten hva det heter), og de gikk over til ps/2. Om du har en slik overgang er de veldig gode tastaturer(bare det at de først har overlevd på en skole så blitt brukt av meg et år bør være bevis nokk). Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 1. desember 2003 Del Skrevet 1. desember 2003 Husker tastaturet på C64, det tålte vanvittig mye.En del ganger man slo handa ned i det, men det funker ennå. *mimre* Kanskje man skal dra fram gammelhunden fra loftet og spille litt Blue Max og Choplifter? ahhh,"silkworm",helt udødelig! Jeg har et tiki 100 tastatur liggende,har hørt disse skal være behgelige. Jeg har selv hatt et som en svigerinne tømte cola over ,husker ikke merket. Nå har jeg et logitech optical descop pro(tror jeg det heter) som har virket problemfritt i 2 år. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2003 (endret) QUOTE=Simen1, 21/02/2003 : 18:12 Takk for tilbakemeldingene folkens.. Jeg kan i hvertall opplyse om at nye (brukte) tastaturet har vart i over 9 måneder nå... Endret 1. desember 2003 av Simen1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå