m99 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg ville også så absolutt forsterket den med epoxy, du husker kanskje i morgen og neste uke å være forsiktig, men så... Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Hadde faktisk tenkt på epoxy. Kontakten er jo helt klart langt svakere nå enn i original hel stand. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg loddet på komponenten i innlegg 34 her. Slet veldig må å få til noen særlig loddekontakt på den ene siden av komponenten da det var umulig å komme til, samt at litt tinnsøl ville gjort skade. Batteriet vil ikke lade, ladelyset reagerer heller ikke i det jeg kobler til strøm. I følge selger så virket det å lade batteriet i annen PC, så batteriet skal være ok. Batteriet skal ikke ha vært i bruk på de siste 6 mnd. Endret 27. februar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
m99 Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Har du prøvd med en liten ledningsstump isteden? Komponentene kan ha svært forskjellig verdi selv om de er fysisk like. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2008 Nei, har ikke prøvd det. Men var inne på den tanken å prøve ledning i stedet. Bruker ikke så mye tid på den PCen nå. Holder på å reparere hengsel i skjermdelen. Har blitt noen litt for sene kvelder i det siste på hodebry med makinen, som jeg jo trass alt har betalt nesten 1000 kr for.. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 har du multimeter med mulighet for å måle om det er kontakt mellom to punkter? Prøv denne på den komponenten du loddet på som erstatning, det skal være likestrømskontakt mellom hver ende av den. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Har n å loddet på en liten ledningsbit i stedenfor komponenten jeg først satte på. Dette ga ingen endring, det gis ingen tegn til at batteri vil lade nå heller. Så da er jeg like langt. Skal få satt sammen PCen, har nå brukt altfor mange timer på å reparere skader på den, så det er egentlig ikke verdt å bruke så mye mer tid på dette. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Prøvd med multimeter og målt om det er spenning mellom de to punktene (pluss og minus på inngangen, mellom oversiden av de to induktansene, nedsiden av dem)? Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 (endret) Nei, har ikke målt. Prøvde kun å koble til strøm uten noen ledning/kobling mellom de to aktuelle punktene hvor delen manglet opprinnelig. Da ble det ikke noe liv i PCen. Så da er det vel ikke noe poeng å måle noe ? Endret 29. februar 2008 av plankeby Lenke til kommentar
ventle Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 vel, vet du om det i det hele tatt kommer strøm fra laderen? Hvis det gjør det, kan du begynne med å måle fra strømkontakten og flytte deg en og en komponent innover for å finne feilen. Det er jo ikke 100% sikkert at det ligger der den forsvunne induktansen skulle vært, for funksjonsmessig skal den i hvertfall være i orden når du har koblet en ledning over der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå