Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i venn - som er kjæreste med en annen venn

Gjest Guest_anemone_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_anemone_*

Hei der!

Jeg bare lurer på hva jeg skal gjøre i en slik situasjon.

Jeg er forelsket i en i min vennegjeng, som igjen er sammen med en annen i gjengen.

Det virker egentlig ganske som han liker meg og, da han ofte har tatt iniativet til ting, tatt på meg (litt uskyldig), "fotflørting". En helg så presterte vi å komme i den situasjonen hvor vi kysset. Jeg tar aldri initaitivet til å gjøre ting, men når det skjer, så protesterer jeg heller ikke liksom..

Jeg får ikke til å snakke med han, og jeg føler meg utrolig rotten i forhold til damen hans, som er min venninne.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre, jeg liker han jo..

Noen råd til et forvirret sinn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slapp av, det er ikke din feil. Jeg sier det jeg alltid sier, hvis han vil ha deg så er det ikke din feil og du trenger ikke å ha dårlig samvittighet ovenfor veninnen din. Det er han sin feil, ikke din. Hvis du er forelska og han er forelska, strålende. Tingen er at han må gjøre det slutt, av to grunner. Så lenge han er sammen med hun så er han utro når han er med deg, det at han syns at det er ok å være utro forteller oss en ting. Hvordan vet du at han ikke kommer til å være utro mot deg? ... Så til den andre grunnen, "utroskapet" kan bare vare så lenge. Denne historien kan ta tre veier:

1. Han dumper damen og dere blir sammen.

2. Damen hans dumper han og han hater deg for å ha ødelagt livet hans.

3. Noen sexologer har sagt at et lite sidesprang kan styrke et forhold, så du kan ende med at han sier hva han har gjort og blir tilgitt. Da blir du sittende med katta i sekken og kanskje mister hele vennegjengen din.

Lenke til kommentar

Alternativ 4: Hun gjør ikke en drit, håper at dette bare er en forelskelse/at hun bare er betatt, og at det kommer til å gå over.

Sier ikke at det er hva du skal gjøre, men at det er et alternativ.

Du må sette ting opp mot hverandre - hva er mest verd for deg, ditt vennskap til vennene dine + samholdet i vennegjengen, eller din egen kjærlighet. En venn av meg gjorde det valget med det som var min nylige eks. Vi visste begge hva valget innebar, og vi aksepterte det begge. Holder ikke noe av det mot dem, men er ikke venner med dem og unngår kontakt om jeg kan.

Lenke til kommentar

Alternativ 5: Snu kroppen din 180 grader og løp.

Venners kjæreste er et no no. Og hva betyr det? Nei og nei. Skjer ikke. Hvis du skal nærme deg han så må det som tidligere nevnt være helt slutt mellom han og dama. Og jeg syns du da skal høre med venninna di om det er greit at du prøver deg. Men ikke få det til å virke som om det er din feil at de ble slutt mellom dem.

Hele saken er og blir ganske komplisert siden det er en vennegjeng og mange som må tas hensyn til. Og hvis du føler deg 110% sikker på at han flørter med deg mens han er sammen med venninna di... Hvordan vet du at det samme ikke skjer med deg? :no:

Nei... Alt. 5 står der. Bare så det er sagt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest Guest_anemone_*

Dere har såklart rett, og jeg har snakket med han om det.

Det ble litt "verre" i en periode før vi endelig fikk snakket om det, og etter det har det blitt bedre. no more. Jeg hadde for dårlig samvittighet ovenfor vennina mi til at jeg klarte å fortsette det lengre.

Jeg var dessverre 110% sikker (og litt til) på at han flørtet. Eller kaller man kyssing i dag det? Bare for å indikere at det faktisk var noe.

Jeg vet at man gjør mye dumt pga følelser, men logikken burde ikke bli skyet over så kraftig av det. Det gjorde jo ting bare verre for han og meg. Men, alle venner er bevart, og situasjonen ble vel berget.

Jeg sitter igjen med andre følelser, men jeg synes jeg fortjener dem når jeg er så idiotisk. that's life.

Lenke til kommentar

Venners kjæreste er et no no. Og hva betyr det? Nei og nei. Skjer ikke. Hvis du skal nærme deg han så må det som tidligere nevnt være helt slutt mellom han og dama. Og jeg syns du da skal høre med venninna di om det er greit at du prøver deg. Men ikke få det til å virke som om det er din feil at de ble slutt mellom dem.

Hele saken er og blir ganske komplisert siden det er en vennegjeng og mange som må tas hensyn til. Og hvis du føler deg 110% sikker på at han flørter med deg mens han er sammen med venninna di... Hvordan vet du at det samme ikke skjer med deg? :no:

er helt enig i dette. og han/de som sier at det ikke er din feil trenger du ikke å høre på. vist du "lar" han holde på å kysse på deg og flørte med deg så er det like mye din feil. for som sakt, det er di veninne, og da er det din "oppgave" å be han gi faen. det ville sikkert veninna de likt.

I verste fall kan du miste 2 venner vist du ikke gjør noe.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anemone_*

er helt enig i dette. og han/de som sier at det ikke er din feil trenger du ikke å høre på. vist du "lar" han holde på å kysse på deg og flørte med deg så er det like mye din feil. for som sakt, det er di veninne, og da er det din "oppgave" å be han gi faen. det ville sikkert veninna de likt.

Som jeg skrev, det er ordnet opp, og jeg har begge vennene ennå.

Jeg vet det også er min feil. Jeg ser mer på det som min feil enn hans, siden jeg lot han få lov, når jeg visste han, og jeg, ikke burde i det hele tatt. Jeg føler meg ekstremt dårlig, men det et ikke noe jeg ikke synes jeg fortjener. (:

Lenke til kommentar

Som jeg skrev, det er ordnet opp, og jeg har begge vennene ennå.

Jeg vet det også er min feil. Jeg ser mer på det som min feil enn hans, siden jeg lot han få lov, når jeg visste han, og jeg, ikke burde i det hele tatt. Jeg føler meg ekstremt dårlig, men det et ikke noe jeg ikke synes jeg fortjener. (:

jepp jeg så det etter jeg hadde skrevet svaret. så bra det vart fixet.

Oppe seint altså? (kjeder meg på jobb) :D

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Anemone_*

Hehe, joda, det var bra, heldigvis.=) Jeg fikk også snakket litt med vennina mi, ikke noe om det som skjedde, og hun hadde ikke mistenkt noe, og det ser jeg på som en positiv ting, at dette ikke har ødelagt deres forhold.

Joda, her er man oppe, ferien er ikke over for min del, og det ser nok ut til at jeg utnytter den til fulle;P

Lenke til kommentar
Hehe, joda, det var bra, heldigvis.=) Jeg fikk også snakket litt med vennina mi, ikke noe om det som skjedde, og hun hadde ikke mistenkt noe, og det ser jeg på som en positiv ting, at dette ikke har ødelagt deres forhold.

Joda, her er man oppe, ferien er ikke over for min del, og det ser nok ut til at jeg utnytter den til fulle;P

hmm...

vet ikke helt om jeg ville gjordt det.. altså snakket med ho. siden det ikke skjedde så "mye" og dere er ferdig med å flørte osv så kan det bare gjøre vondt verre. siden ho da vil tenke en del på dette og ta det opp med han. noe som kan føre til en krangel.

men igjen, bra det ordnet seg. kjærlighet er ikke alltid like enkelt. det vet vi vel alle :D

Men no er jeg endelig ferdig på jobb, så du får ha en fin dag (natt for meg). og så er det bare å spørre om det skulle være noe mer, du kan også sende en PM vist det skulle være noe. jeg bruker litt for mye tid på dette forumet^^

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
Gjest Guest_anemone_*

Hehe, sa jo at jeg ikke hadde snakket med henne om noe det som skjedde, bare litt sånn generelt vanlig snakketemaer, og det kom frem av samtalen at hun ikke var sur på meg eller typen av noen måte. =) Jeg tror nok ikke jeg kommer til å nevne det. Det blir nok bare for slemt ja.

Hehe, ja, kjærligheten skal nok ikke være enkel, og som noen sa til meg en gang, den rette kommer tilslutt! ^^

Så jeg venter spent jeg;)

Det skal jeg gjøre, god natt til deg.:)

Lenke til kommentar
Hehe, sa jo at jeg ikke hadde snakket med henne om noe det som skjedde, bare litt sånn generelt vanlig snakketemaer, og det kom frem av samtalen at hun ikke var sur på meg eller typen av noen måte. =) Jeg tror nok ikke jeg kommer til å nevne det. Det blir nok bare for slemt ja.

Hehe, ja, kjærligheten skal nok ikke være enkel, og som noen sa til meg en gang, den rette kommer tilslutt! ^^

Så jeg venter spent jeg;)

Det skal jeg gjøre, god natt til deg. :)

ikke kommet meg hjem enda. men tydelig at jeg er litt trøtt no siden jeg ikke får med meg hva du skriver :s

første nattevakten etter et par dager fri er alltid like morro.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_anemone_*

hehe:p Vel, da får vi håpe at du kommer deg hjem til en god dags søvn da, så du slipper det.:)

Og det er alltid meget tungt i starten ja, men heldigvis så går det seg til! Håper du får lov til å få et hyggelig møte med puten sin snart.(:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...