Christeven Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Selv tjener jeg 1000 gull i timen og vet ikke om jeg syntes mest synd på de som grinder eller de som kjøper gull. skal ikke skrive en guide da? for det var usannsynlig mye.. Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Prioriterer de det ikke nok bør de heller ikke kunne få alle disse "godene" (60% flying er et "must"), om det tvinger de til å jukse. Blizzard tvang dem til å "jukse". Klart alle nolifere som deg som sikkert spiller 20-40 timer i uka og har klart å grinde dere til denne 5000g skille ikke synes andre skal få den billigere. Blizzard har ikke tvunget noen til å bruke eller spare inn 5000 gull. Og selv om de hadde gjort dette så er det mulig å oppnå det beløpet ved å spille 1 time i uken.. Spørsmålet er om du kan vente litt, eller om du selv ikke er i stand til å vente og må kjøpe gull på nettet for å få det fort som svint. Selv tjener jeg 1000 gull i timen og vet ikke om jeg syntes mest synd på de som grinder eller de som kjøper gull. Klarer du tjene 1000 i timen??? Vil du jobbe for meg en kveld? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hadde jeg visst hvordan jeg kan skaffe 1000g på en time skulle jeg ikke klaget. Men med 60% mount tar det så fryktelig lang tid å komme seg frem dit gullet finnes. Har sikkert feil profession også, evt feil klasse eller for dårlig gear til å drepe visse typer mobs fort nok som har bra drops. Prøver tjene gull på mining og det å gjøre quester, men så mye mer enn 100g timen har jeg aldri vært oppe i. Hvis jeg jobber en time overtid på jobben, tjener jeg nok til å kjøpe meg sikkert en 2-3000g Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nei, det tar ikke lang tid å fly dit gullet skaffes. Faktisk bør du ha en alt stående der hele tiden. Klarer du ikke se det bør du heller ikke kunne fly fort, for da kan du ikke nok om spillet og div. andre små triks. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Da må jeg spille opp en ny alt til lvl 70... Det tar tid. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Min alt er level 1. >_> Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Selv tjener jeg 1000 gull i timen og vet ikke om jeg syntes mest synd på de som grinder eller de som kjøper gull. skal ikke skrive en guide da? for det var usannsynlig mye.. Jeg har film på YouTube, snart 10,000 views Er bare å søke etter world of warcraft auction house så finner du mye bra filmer. Det er ikke vanskelig, hvem som helst kan gjøre det. Ikke en av de jeg kjenner til som har mye gull driver med grinding, vi ser på det som bortkastet tid. Men jeg er ikke så altfor negativt innstilt mot gullkjøp, sånn generelt syntes jeg gullkjøpere er de som er mest utålmodige og villige til å betale mest. Dersom du vet hva det er disse "trenger" kan du tilby dem å selge dette for nesten hvilken som helst pris. Endret 26. februar 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Min alt er level 1. >_> Ok, men hvis du har et eller annet "lurt triks", hvis alle fant ut dette, ville du ikke tjene penger mer, har jeg rett? Så egentlig tjener du penger på folks uvitenhet / latskap. Si f.eks. du kjøper oppskrifter som er i limited supply hos en eller annen vendor (eller en oppskrift som selges ute i "gokk" så folk ikke gidder fly dit) og selger disse på AH med fortjeneste. Hvis plutselig 10 andre begynte gjøre det samme ville ikke du tjene på dette mer, som et eksempel. Derfor er det ikke gitt for "alle" å være "lur" og kjenne til "triks" som gjør at en tjener masse penger. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ja, og dere har vel fått med dere disse "bottene" som står på neutral AH og scanner etter billige items som folk overfører? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Min alt er level 1. >_> Ok, men hvis du har et eller annet "lurt triks", hvis alle fant ut dette, ville du ikke tjene penger mer, har jeg rett? Så egentlig tjener du penger på folks uvitenhet / latskap. Nei, jeg tjener penger på kapitalflyten. Link Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Har mistanke om at de som kjøper gull har like lite moralske problemer med det som de som tjener penger på AH slik Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Folk lever av børsvikrsomhet, grossister lever av kjøp og salg. Forskjellen er? Det eneste jeg er er et mellomledd. Jeg tar bare ut min del gull av det. Endret 26. februar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
Bagh Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nok en tråd full av dårlige unnskyldninger for å kjøpe gull/powerleveling/honor. Og det er tydeligvis en del som ikke helt har skjønt hva som faktisk foregår. De har enda ikke sagt at det ødelegger økonomien.Alt som trådstarter har postet her går på hacking av kontoer, ikke på økonomien ingame. Du skal ikke ha lest veldig mye om økonomi for å skjønne at gullkjøp ødelegger. Mer gull i omløp betyr høyere priser. Dette går selvsagt utover de som faktisk spiller. Prisen presses også ned igjen av de som grinder gull for firma/bottere. Merket dette for ikke så lenge siden da kineserene feiret nyttår. Prisene på primal air gikk kraftig opp og etter noen dager var med høy pris var den igjen nede på det den var før. Jeg velger å tro at forskjellen faktisk er minimal på de items som omsettes mest og muligens litt høyere på det som ikke har like høy omsetning. Lenke til kommentar
pax1 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Folk lever av børsvikrsomhet, grossister lever av kjøp og salg. Forskjellen er? Nettop - helt grei måte å skaffe penger Er for eksempel ganske lett (hvis man har en del gull fra før) å begynne å dominere små-markeder.. Netherweave cloth, for eksempel, prisene fluktuerer en del vanligvis.. så billig som ned mot 2g50 for stack of 20 og opp mot 3g50 kanskje.. eller mer. Kan sette seg sin egen minstepris.. 3g20, f.eks.. og kjøpe ut alt under det, og så selge det igjen for 3g50. Legge inn bud på alle billige stacks uten BO når de begynner å få kort tid igjen osv... Og det var poenget mitt.. jeg tror de som kjøper gull syns det er like uproblematisk sett ut fra konsekvensene det har for andre Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Min alt er level 1. >_> Ok, men hvis du har et eller annet "lurt triks", hvis alle fant ut dette, ville du ikke tjene penger mer, har jeg rett? Så egentlig tjener du penger på folks uvitenhet / latskap. Si f.eks. du kjøper oppskrifter som er i limited supply hos en eller annen vendor (eller en oppskrift som selges ute i "gokk" så folk ikke gidder fly dit) og selger disse på AH med fortjeneste. Hvis plutselig 10 andre begynte gjøre det samme ville ikke du tjene på dette mer, som et eksempel. Derfor er det ikke gitt for "alle" å være "lur" og kjenne til "triks" som gjør at en tjener masse penger. Spillet er så stort at alle kan tjene penger. Dersom flere begynte å være kreative slik du sier ville det vært færre spillere med 100,000+ gull. Men en viss andel vil uansett alltid kjøpe gull, og disse kjøper så mye at det er nok for alle andre til å få tak i alt de måtte ønske. Det jeg gjør er å være fleksibel, hvis det er mye aktivitet av en type item så selger jeg meg ut og begynner på noe annet. Eller jeg flytter itemene over på AH hos motsatt faksjon. Men det som jeg virkelig tjener penger på at mange vil ha tak i spesielle items uansett pris. Jeg har solgt både Assassin's Blade og Libram of Constitution for 800 gull hver. Jeg styrer automatisk unna alle items som det koster mye i depositum å ha liggende på AH, de kan fort ende med å bli tapsprosjekter. Endret 26. februar 2008 av Pycnopodia Lenke til kommentar
TheScorp Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 QQ. Folk gjør hva de vil. Sytingen fra begge sider kommer ikke til å hjelpe noen. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hva med folk som har andre interesser, familie, jobb o.l. og ikke har tid til all tiden som Blizzard har pålagt at man må bruke, skal ikke de få lov å raide? Skal de være forvist til 5-manns nonheroic? Skal de aldri få lov å få seg 280% flying? Blizzard her ikke pålagt meg eller deg noe som helst. Du MÅ ha kun 3 ting (som koster gull) for å raide i WoW: - Normal flying mount. Koster 900g (eller noe) og det er noe folk vanligvis har når de dinger 70 hvis de ikke sløser på masse drit. - Health/mana pots. På min server koster disse rundt 1g per pot. Nå kan det sikkert diskuteres om man MÅ ha healing pots... - Gull til repairs. Dette kan bli ganske dyrt hvis du wiper mye, og egentlig et litt bortkastet konsept fra Blizzards side. Alt annet (enchants, gems, flasks) er egentlig bare ekstra ting som gjør progress raskere/enklere. Og 280% mount er det ingen som trenger. Jeg har to chars på 70 og ingen av dem har det da jeg anser det som bortkastede penger. Sikkert kult å fly kjempefort på en drage, men ikke verdt prisen. Og myten om at de som raider er no-lifers trodde jeg skulle vært død for lengst. De som raider 6 ganger i uka kan man kanskje si ikke har så mye liv utenom, men disse er faktisk i et ekstremt mindretall blant raidere. Prøver selv å raide 2 ganger i uka, da har jeg god tid til å skaffe det som trengs innimellom. Pengene jeg tjener på jobb bruker jeg heller på virkelige ting, ikke pixler. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Folk lever av børsvikrsomhet, grossister lever av kjøp og salg. Forskjellen er? Det eneste jeg er er et mellomledd. Jeg tar bare ut min del gull av det. At du presser AH-prisene opp og får folk til å kjøpe gull... Generelt hater jeg folk som kun sitter å "flytter penger" uten å gjøre nor produktivt arbeid. Snyltere kaller man dette. Jeg vil mye heller være en juksemaker enn en snylter på systemet. Det vil ikke dukke opp ting på AH, med mindere folk faktisk grinder vet du. Endret 26. februar 2008 av Misantropen Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Synd for deg, for jeg driver lovlig, du ikke. Jeg dreper da ting, herber og miner også, men de virkelige inntektene mine kommer fra AH. Nå skal det nevnes at jeg i tillegg er så lat at jeg sjelden gidder AH i tillegg, men jeg er fornøyd med gullet jeg har. Nei, jeg er ingen snylter. Jeg kjøper på linje med alle, jeg selger på linje med andre. Det eneste jeg gjør er å ta andre priser, kjøpe for andre priser. Jeg beholder mellomlegget. Om du hater meg for å være en bedre forretningsmann enn deg, synd for deg. Jeg har lovlig gull. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg vil mye heller være en juksemaker enn en snylter på systemet. For gullkjøp er jo i hvert fall ikke å snylte på systemet. Og det at noen påstår at det er vanskelig å skaffe penger synes jeg er latterlig. Jeg driver selv ikke med AH, jeg har ingen gathering proffs og jeg grinder aldri monstre. Jeg får gull bare av å være online. Har ikke peiling på hvor gullet kommer fra, men det kommer automatisk. Har noen 1000g på kontoen, som jeg ikke aner hvordan jeg har skrapt sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå