pax1 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Vel faktisk minner denne artiklen litt om en kampanje politiet hadde for en tid tilbake om det å kjøpe smuglersprit. For kjøper man det så bidrar man jo som kjent til organisert kriminalitet. (At staten Norge har lagt skyhøye avgifter på den lovlige alkoholen og importforbud for mer enn 1l uten toll, har selvfølgelig ikke noe med saken å gjøre.) Men så var det noen som gjorde genistreken med å plante litt Metanol i noen av kannene som kom til Norge, noen døde og det ble store avisoppslag. Og vips datt piffen ut av hele smuglerspritmarkedet i Norge virket det som. Kan det være Blizzard prøver litt av det samme? Bruker keyloggers i stedenfor Metanol for å skremme folk? Hehe.. interessant teori.. Men tror det er lite sannsynlig.. selv om det kanskje ville vært fristende for Blizzard å skape sine egne offer, så fins det nok av folk som ønsker å hacke/scamme andre, og det ville vært meget uheldig for dem om det kom ut. For øvrig...Tror primært Blizzard selv sitter med verktøyene for å overkomme disse problemene... enten ved bare å gå inn i gull-markedet selv, eller i hvert fall redesigne en del av spill-mekanismene slik at det å farme mye gull blir lite nødvendig (mindre pris på epic mount, billigere repairs og raid-mats etc). Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Nok en tråd full av dårlige unnskyldninger for å kjøpe gull/powerleveling/honor. Og det er tydeligvis en del som ikke helt har skjønt hva som faktisk foregår. De har enda ikke sagt at det ødelegger økonomien.Alt som trådstarter har postet her går på hacking av kontoer, ikke på økonomien ingame. Du skal ikke ha lest veldig mye om økonomi for å skjønne at gullkjøp ødelegger. Mer gull i omløp betyr høyere priser. Dette går selvsagt utover de som faktisk spiller. Om gullsalg presser priser opp så er det bare bra for alle de som farmer på vanlig vis og skal selge, men dumt for de som trenger å kjøpe ting Om prisene er lave er det ingen som gidder å farme for kun å selge, da kan de som faktisk trenger noe farme det selv uten å måtte konkurrere med masse bots (fire motes i SMV?). Jeg er ikke idiot slik som alle de som trykker på en link på wow-forumet som heter www.kaeyloeagger.cx Det legges ut linker til bilder o.l. hele tiden på wow-forumet. Man trenger ikke være idiot for å gå i den fella (heldigvis oppdages disse keyloggerne raskt). Jeg ønsker ikke dulle rundt med pve og grind, så jeg kjøper gull, igjen, mitt valg, så lenge det ikke er gull som er stjålet, ser jeg ikke hva som er galt med det Gullet du kjøper er høyst sannsynlig stjålet. Og PvP i WoW suger så du trenger ikke komme tilbake (så du hadde sluttet). Blizzard's hovedinntjeneste er geeks uten liv, og det vet dem jævla godt. Tull og tøys. Blizzard tjener like mye penger på meg som et medlem av Nihilum, men guilds som Nihilum tvinger Blizzard til å pumpe ut nytt innhold raskt for å opprettholde deres interesse. Hadde alle vært like trege i progress som meg ville Blizzard kunne bruke mindre ressurser på utvikling av nytt innhold men fremdeles hatt like store inntekter. Tenk på guilder som Nihilum, dem kunne aldri hatt den progressen dem har uten å kjøpe gull til enchanter og stuff, men ja, det er ikke lov, men uten det måtte guilder som Nihilum tatt fri en raid dag i uka for å farme Gode guilds gjør noe som sikkert er helt uhørt for mange, de hjelper hverandre. Dette har, som andre nevner, Nihilum-folk kommentert gang på gang. Blizz implementerte guild banks, bruk dem. Hadde high-end guilds som Nihilum, Forte, D&T osv kjøpt hauger med gull ville Blizzard ha merket det for lengst. Jeg vil tro at de følger godt med siden dette er guilds som konkurrerer hardt med hverandre og derfor er fristet til å skaffe seg en fordel (aka kjøpe gull). Godt mulig at noen av disse spillerne har kjøpt litt, men tviler sterkt på at det foregår i stor stil. Det blir for risikabelt. Lenke til kommentar
Aachel Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hadde high-end guilds som Nihilum, Forte, D&T osv kjøpt hauger med gull ville Blizzard ha merket det for lengst. Jeg vil tro at de følger godt med siden dette er guilds som konkurrerer hardt med hverandre og derfor er fristet til å skaffe seg en fordel (aka kjøpe gull). Godt mulig at noen av disse spillerne har kjøpt litt, men tviler sterkt på at det foregår i stor stil. Det blir for risikabelt. Å beskylde guilds som Nihilum og Forte etc for å kjøpe gull etc er en patetisk unnskylding for å jukse. Og ja.. Blizz følger godt med de... og det er ikke på grunn av gullkjøp lol.. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men hvis du har en kamerat som gir deg 1000g han har grindet, det er greit? Mens om en kineser gjør det samme og du gir han en slant for dette, er det galt? For folk som har tid til å bruke 5-7 kvelder/dager i uken på dette spillet så er sikkert ikke dette med at ting koster for mye noe problem. Men for dem som kanskje spiller mer casual 2-3 kvelder i uken ikke har tid til å ta en masse "dailies" eller annen grinding for å få råd til det ene og det andre. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men for dem som kanskje spiller mer casual 2-3 kvelder i uken ikke har tid til å ta en masse "dailies" eller annen grinding for å få råd til det ene og det andre. Men dette faller på sin egen urimelighet. Spiller du ikke mye får du ikke den beste karakteren. Av 5 tanks i mitt guild er jeg antagelig den med dårligst gear, rett og slett fordi jeg spiller mindre enn de andre. Sånn er det ikke bare i spillverdenen men overalt ellers. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Men hvis du har en kamerat som gir deg 1000g han har grindet, det er greit? Mens om en kineser gjør det samme og du gir han en slant for dette, er det galt? For folk som har tid til å bruke 5-7 kvelder/dager i uken på dette spillet så er sikkert ikke dette med at ting koster for mye noe problem. Men for dem som kanskje spiller mer casual 2-3 kvelder i uken ikke har tid til å ta en masse "dailies" eller annen grinding for å få råd til det ene og det andre. Så vi som ikke har tid til å farme illidan burde kjøpe oss ferdige kontoer med illidan-items? Hvor går grensen? Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Men hvis du har en kamerat som gir deg 1000g han har grindet, det er greit? Mens om en kineser gjør det samme og du gir han en slant for dette, er det galt? For folk som har tid til å bruke 5-7 kvelder/dager i uken på dette spillet så er sikkert ikke dette med at ting koster for mye noe problem. Men for dem som kanskje spiller mer casual 2-3 kvelder i uken ikke har tid til å ta en masse "dailies" eller annen grinding for å få råd til det ene og det andre. Så vi som ikke har tid til å farme illidan burde kjøpe oss ferdige kontoer med illidan-items? Hvor går grensen? Vel, så ekstremt var det ikke ment. Men det forstod du kanskje mr. sette-ting-på-spissen? Blizzard kunne hindret mye av dette ved å gjøre levling fra 1-70 enda raskere, levling av professions mye billigere og dermed mindere tidkrevende. La f.eks. de vanligste pots og mats være tilgjengelige fra vendors. Skru ned prisene på repair cost. Droppe priser på riding skill osv.. slik at man ikke må grinde så forverdelig mye. Jeg fatter ikke hvorfor de har leg inn dette grusomme kravet til grinding? En av konsekvensene er at det blir big business å selge tjenester som sparer folk denne unødvendige og kjedelige delen av spillet. Blizzard er selv skyld i dette. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Jeg må bare le av de som sier "ah det koster så mye å raide i uka at jeg har ikke råd til det, derfor kjøper jeg gull". Vel noen gang tenkt på at det er nettopp derfor gull ikke er allment tilgjengelig ved å få det utdelt fra bankene gratis? Det skal koste tid og det skal koste penger. Om du kun skal ha tid til å raide men ikke å ta deg de dagene det tar med å skaffe det gullet du trenger, ja da er du mer interesert i å vise deg frem enn å spillet spillets aspekter. Ja jeg er klar over at enkelte ting i spillet er kjedelig, det er kjedelig å levle fra 1 til 70 men de fleste går ikke ut å kjøper seg en konto av den grunnen. Om man ikke skal ta hensyn til de begresninger som spillet har og de restriksjoner som spillet setter så har man et problem. Man vil bevise sin elite status men man vil ikke se til restriksjonene som spillet setter. Ødelegger gullkjøp spillets økonomi, ja det er klart. Hva skjedde i Tyskland i 1929 når den tyske pengemaskineriet gikk for fulle maskiner for å dekke krigstapet? Inflasjon. Det som skjer i spillet er at pengene blir mindre verd. Du har 200g men de er verd like mye som 1c i gamle dager. Folk får tilgang til masse penger som de spyr inn i AH og andre ting for å få seg de tingene de trenger for å raide og være elite. Jo mer penger som er i sirkulasjon jo mindre verd er de. Dette kan ikke benektes og dere som kjøper gull kan forsøke så mye som dere vil å forsvare det men det er fakta, slik er det. Mange blue items i dag på AH koster fra 20g til mange i overkant av 100g. Epics varierer fra 150g til mange over 1000g. Etter litt søk rundt på nette har jeg funnet ut at disse items lå langt under disse prisene før men har tydeligvis skutt i være i det siste, hvorfor? Så forsvar det så mye dere vil, men takket være deres egen egoisme sitter vi som ikke kjøper gull med sinnsvake problemer i spillet fordi deres utpøsing av gull i spillet gjør at de pengene vi har tjent opp hardt og ærlig er null verd. Takk så forbanna mye. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Inkompentanse er grunnen til dette. Er du ikke i stand til effektivt å skaffe gull gjennom AH fortjener du heller ikke å slippe lett unna med repairs, pots, proffesions og mounts. Moar crajing. Red.: Var til Misantropen. Endret 26. februar 2008 av Lycantrophe Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) Da lv70 mounten er 60% dvs. tregere en lvl60 100% mounten. Og det koster type 5000G å kjøpe en som det faktisk er litt fart i, mener jeg blizzard legger litt opp til trading. +nå som det er masse G på serverene får vi som ikke kjøper G solgt ting dyrt på AH. Men det tar likevell lang til å tjene godt med G. Jeg har 3 stk. lvl70, snart er nr.4 klar og jeg er IKKE rik. Vurderer å adoptere en kina farmer, som kan sitte hjemme å spille for meg mens jeg er på jobb Endret 26. februar 2008 av EvilDick Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 roll mining og du trenger ikke bekymre deg for gull mer. eller mekk en alt og roll mining på han. kan lett tjene 500 gold på et par timer. eller mer... hvis du er heldig med sjeldne mineraler/motes/gems Lenke til kommentar
EvilDick Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 (endret) roll mining og du trenger ikke bekymre deg for gull mer. eller mekk en alt og roll mining på han. kan lett tjene 500 gold på et par timer. eller mer... hvis du er heldig med sjeldne mineraler/motes/gems Tror du folk kommer til å kjøpe, og ikke farme selv hvis blissard kicker alle farmerene? Da tror jeg prisene på AH kommer til å synke, og det blir vanskligere å tjene G på vanlig vis. Hvis players har lite gull, kjøper de ikke dyrt på AH. Endret 26. februar 2008 av EvilDick Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det skal koste tid og det skal koste penger. Om du kun skal ha tid til å raide men ikke å ta deg de dagene det tar med å skaffe det gullet du trenger, ja da er du mer interesert i å vise deg frem enn å spillet spillets aspekter. Hvorfor skal det det? For det at du faktisk finner deg det og synes det er greit? Jeg synes dette er en veldig egoistisk tankegang. Hva med folk som har andre interesser, familie, jobb o.l. og ikke har tid til all tiden som Blizzard har pålagt at man må bruke, skal ikke de få lov å raide? Skal de være forvist til 5-manns nonheroic? Skal de aldri få lov å få seg 280% flying? Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Prioriterer de det ikke nok bør de heller ikke kunne få alle disse "godene" (60% flying er et "must"), om det tvinger de til å jukse. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor skal det det? For det at du faktisk finner deg det og synes det er greit? Jeg synes dette er en veldig egoistisk tankegang. Hva med folk som har andre interesser, familie, jobb o.l. og ikke har tid til all tiden som Blizzard har pålagt at man må bruke, skal ikke de få lov å raide? Skal de være forvist til 5-manns nonheroic? Skal de aldri få lov å få seg 280% flying? Synes det er en veldig egoistisk tankegang at folk kun tenker på seg selv og kjøper det gullet. Ja hva med folk som har andre interesser, de må bare bruke lengere tid på å få seg de godene. Ikke værre enn det. Men dessverre er det slik at folk ikke har tid til å bruke 2 uker eller mer på å spille i ny og ne. Du har nettopp påvist problemet, folk tror de må spille i flere timer om dagen for å få disse godene, hvorfor ikke ta dagene, ukene, mådene til hjelp, hvorfor MÅ du ha det akkurat der og da? Fordi du tror du er elite om du får det der og da. Jeg har et sosialt liv utenom WoW, om jeg må bruke 2 uker i WoW (med ny og ne spilling, toppen 1 time om dagen) for å få de 200g for å kjøpe meg noe jeg virkelig vil ha så får det ta de 2 ukene. Jeg klarer kjempefint å balansere WoW med det sosiale livet. Men du har og statfestet poenget mitt enda dypere. Folk har ikke tid til å ta seg 2 uker eller 2 månder for å få seg det de vil ha. De må ha det nå med en gang, og de tror og de må spille i 20 timer om dagen. Dette er deres egen feil, ingen i spillet sier at du må og det er ingen som truer deg på livet heller, det er ditt eget valg om du vil spille i 20 timer om dagen eller bare 1 time, ditt eget helt og holdent valg. Men spikerens hode i denne saken er at folk vil være super elite med en gang. De tar spillet så seriøst at de vil ikke vandre rundt som en "noob" uten epics eller hva fan det heter. De må springe rundt i super elite utstyr fordi de selv tror de må være elite. Det er de som tar spillet alt for seriøst som har de største problemene. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Prioriterer de det ikke nok bør de heller ikke kunne få alle disse "godene" (60% flying er et "must"), om det tvinger de til å jukse. Blizzard tvang dem til å "jukse". Klart alle nolifere som deg som sikkert spiller 20-40 timer i uka og har klart å grinde dere til denne 5000g skille ikke synes andre skal få den billigere. Er akkurat samme tutingen "dere" kom med når pvp gear kunne kjøpes for poeng og marks fremfor rank, når flere instanser ikke krevde attunement osv. "Hvorfor skal noen få noe lettere og billigere enn oss"-argumentet er egoistisk spør du meg. Så kan dere sitte der på deres "høye hest" og stemple alle som ikke gidder kaste bort like mye tid som dere for "juksemakere". Håper dere har det virkelig godt med dere selv og deres ego... Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvorfor skal det det? For det at du faktisk finner deg det og synes det er greit? Jeg synes dette er en veldig egoistisk tankegang. Hva med folk som har andre interesser, familie, jobb o.l. og ikke har tid til all tiden som Blizzard har pålagt at man må bruke, skal ikke de få lov å raide? Skal de være forvist til 5-manns nonheroic? Skal de aldri få lov å få seg 280% flying? Synes det er en veldig egoistisk tankegang at folk kun tenker på seg selv og kjøper det gullet. Ja hva med folk som har andre interesser, de må bare bruke lengere tid på å få seg de godene. Ikke værre enn det. Men dessverre er det slik at folk ikke har tid til å bruke 2 uker eller mer på å spille i ny og ne. Du har nettopp påvist problemet, folk tror de må spille i flere timer om dagen for å få disse godene, hvorfor ikke ta dagene, ukene, mådene til hjelp, hvorfor MÅ du ha det akkurat der og da? Fordi du tror du er elite om du får det der og da. Jeg har et sosialt liv utenom WoW, om jeg må bruke 2 uker i WoW (med ny og ne spilling, toppen 1 time om dagen) for å få de 200g for å kjøpe meg noe jeg virkelig vil ha så får det ta de 2 ukene. Jeg klarer kjempefint å balansere WoW med det sosiale livet. Men du har og statfestet poenget mitt enda dypere. Folk har ikke tid til å ta seg 2 uker eller 2 månder for å få seg det de vil ha. De må ha det nå med en gang, og de tror og de må spille i 20 timer om dagen. Dette er deres egen feil, ingen i spillet sier at du må og det er ingen som truer deg på livet heller, det er ditt eget valg om du vil spille i 20 timer om dagen eller bare 1 time, ditt eget helt og holdent valg. Men spikerens hode i denne saken er at folk vil være super elite med en gang. De tar spillet så seriøst at de vil ikke vandre rundt som en "noob" uten epics eller hva fan det heter. De må springe rundt i super elite utstyr fordi de selv tror de må være elite. Det er de som tar spillet alt for seriøst som har de største problemene. hm.. jeg vil si at de som farmer to timer per dag i to uker er de som må ha itemen og tar det litt for seriøst.. den elite argumentasjonen din begynner å bli ganske gammel nå.. Lenke til kommentar
Leoron Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Ingen av mine karakterer har ved normal spilling hatt behov for å kjøpe gull. Jeg har hatt penger klart til mounts når det har vært aktuelt og jeg har aldri manglet gull til repairs selv om jeg raider 3-5 ganger i uken og repairs dekkes av egen lomme. Har selv karakterer med herbalism, alchemy, leatherworking, enchanting, mining og skinning med 375 i skill, så jeg sparer kanskje litt her med tanke på pots ol. Men jeg regner med at de fleste har skillet professions selv. Det er lenge siden jeg har vært under 10k gull nå og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke grinder. Hender jeg kjører daylies når jeg har tid, men det blir sjeldnere og sjeldnere siden jeg hater all form for grinding. Det skal vel kanskje nevnes at jeg bruker AH til å tjene gull, ikke bruke gull. Men.. Til dere som kjøper gull: Siden dere må kjøpe gull; Hva bruker dere egentlig alt gullet til? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Prioriterer de det ikke nok bør de heller ikke kunne få alle disse "godene" (60% flying er et "must"), om det tvinger de til å jukse. Blizzard tvang dem til å "jukse". Klart alle nolifere som deg som sikkert spiller 20-40 timer i uka og har klart å grinde dere til denne 5000g skille ikke synes andre skal få den billigere. Blizzard har ikke tvunget noen til å bruke eller spare inn 5000 gull. Og selv om de hadde gjort dette så er det mulig å oppnå det beløpet ved å spille 1 time i uken.. Spørsmålet er om du kan vente litt, eller om du selv ikke er i stand til å vente og må kjøpe gull på nettet for å få det fort som svint. Selv tjener jeg 1000 gull i timen og vet ikke om jeg syntes mest synd på de som grinder eller de som kjøper gull. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Prioriterer de det ikke nok bør de heller ikke kunne få alle disse "godene" (60% flying er et "must"), om det tvinger de til å jukse. Blizzard tvang dem til å "jukse". Klart alle nolifere som deg som sikkert spiller 20-40 timer i uka og har klart å grinde dere til denne 5000g skille ikke synes andre skal få den billigere. Er akkurat samme tutingen "dere" kom med når pvp gear kunne kjøpes for poeng og marks fremfor rank, når flere instanser ikke krevde attunement osv. "Hvorfor skal noen få noe lettere og billigere enn oss"-argumentet er egoistisk spør du meg. Så kan dere sitte der på deres "høye hest" og stemple alle som ikke gidder kaste bort like mye tid som dere for "juksemakere". Håper dere har det virkelig godt med dere selv og deres ego... Har du i det hele tatt prøvd å skaffe gull? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå