drood Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 jeg bruker koder så jeg kommer til siste boss eller siste final løpet. Det er jo bare de som er morsome, og så slipper jeg og bruke opp tia mi på dumme spill :3 </ironi> Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ved å bare hoppe over spillet i sin helhet sparer jeg -masse- tid. Dette gjør meg til en klar alpha male, siden det å ikke spille World of Warcraft betinger at du har et sunt og aktiv sosialt liv, og gjør deg superattraktiv. Lenke til kommentar
NuckChorris Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Er enkelte som sier det så mange ganger at de faktisk tror på det selv :!: Ved å bare hoppe over spillet i sin helhet sparer jeg -masse- tid. Dette gjør meg til en klar alpha male, siden det å ikke spille World of Warcraft betinger at du har et sunt og aktiv sosialt liv, og gjør deg superattraktiv. Men vi vet alle hvor lett det er å skaffe gull i Outland. Grunnen til at folk kjøper gull er fordi de ikke gidder å skaffe det på "lovlig" måte. Det at man ikke har tid er noe tull. Hadde man villet hadde man satt av tid til å gjøre det, akkurat det samme som man gjør når man feks raider. Har man ikke tid til å spille wow og må ty til gullkjøping o.l., så vennligst ikke spill det i det hele tatt da. Slutt å la deres latskap gå utover andre i form av spam og hackere/scammere(de som er et resultat av gullsalg). Dette er etter min mening det største problemet med wow. Altfor mange kjipe medspillere. Lenke til kommentar
Aachel Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Nei, hvorfor er det det? Om jeg liker wow pvp og ønsker å drive med dette, så må vel dette være et valg jeg selv kan ta? Jeg ønsker ikke dulle rundt med pve og grind, så jeg kjøper gull, igjen, mitt valg, så lenge det ikke er gull som er stjålet, ser jeg ikke hva som er galt med det. Jupp, jeg overdrev for å statuere et poeng, men kan skjønne at det er vanskelig å ikke ta alt på internet bokstavelig. Hvordan kan du være sikker på at ikke det gullet du kjøper er stjålet? Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Gullkjøping er juks, hadde det vært mulig å kjøpe armor-tokens, reputation, skills så hadde flere gjort det også. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Blizzard kunne kuttet ut gamecards, overvåket mye bedre og permbannet uten advarsler osv.Noen her som er uenige at man hadde fått bukt på mer av problemet da? Du fremstiller det som om Blizz bare kan kaste en eller annen magisk besvergelse, og vips så forsvinner alle som gjør noe ulovlig. Hovedpoenget i posten er at gullet folk kjøper ofte er stjålet fra hackede kontoer. Hvordan kontoen er betalt har da ikke noe å si, ikke minst fordi dette ikke er ærlige folk som betaler for sin egen konto. I stedet bruker de stjålne kredittkort. Overvåkning er temmelig vanskelig, siden de mest sansynlig bruker proxy, og hvilken hensikt har det å banne noen etter at noen har brutt seg inn på kontoen deres og sendt gullet til noen andre. Man kommer ikke unna at ved å kjøpe gull er det relativt stor sannsynlighet for at man støtter kriminelle. Man har ikke mulighet til å vite om gullet er grindet på "ærlig" vis av en kineser, eller om det er stjålet fra en vanlig spiller. Det blir omtrent som å kjøpe brukt bilstereo fra en anonym fyr på Internett. Hvis man har veldig lyst på den kan man overbevise seg om at historien han kommer med om at han bare har kjøpt ny og bedre er sann, men innerst inne vet man at sannsynligheten for at den er stjålet er ganske stor. Lenke til kommentar
genesis Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Selv tror jeg det har mye å si hvordan kontoen er betalt. Tror du det er så lett å få tak i stjålne kredittkort at mesteparten av smusskontoene er basert på det?Jeg tror heller ikke at folkene som driver med slik er full så intressert i å komme i konflikt med politiet/loven i det aktuelle landet, som de er å få en konto bannet av blizzard. (altså om de bruker stjålne kredittkort) For meg virker mye mer logisk at farmer kontoene er gamecard betalt. De hadde neppe hatt rare spilletiden å gå på om det var stjålne kredittkort. Banken / eieren ville nok --> trace payment --> som ender opp i at den aktuelle kontoen blir lukket. Overvåking er vanskelig? Dette er ihvertfall hva blizzard skal ha det til? Endret 6. januar 2014 av Zeph Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Selv tror jeg det har mye å si hvordan kontoen er betalt. Tror du det er så lett å få tak i stjålne kredittkort at mesteparten av smusskontoene er basert på det? Det finnes millioner av stjålne kortnr. på avveie. Problemet er så stort at et britisk bankselskap nå sperrer for å betale WoW-kontoer med kort. Jeg tror heller ikke at folkene som driver med slik er full så intressert i å komme i konflikt med politiet/loven i det aktuelle landet, som de er å få en konto bannet av blizzard. (altså om de bruker stjålne kredittkort) Man bruker selvsagt en eller flere hackede maskiner et eller annet sted på nettet som proxy. Det finnes millioner av dem også. For meg virker mye mer logisk at farmer kontoene er gamecard betalt. De hadde neppe hatt rare spilletiden å gå på om det var stjålne kredittkort. Banken / eieren ville nok --> trace payment --> som ender opp i at den aktuelle kontoen blir lukket. Det er ikke farmingen jeg er kritisk til, det er innbrudd og stjeling av gull, og skjuling av det ved å sende det til andre kontoer. Overvåking er vanskelig? Dette er ihvertfall hva blizzard skal ha det til? VISA klarer ikke å sperre all svindling av ordentlige penger, så hvorfor tror du at Blizzard skal ha nok ressurser til å unngå svindling av lekepenger? Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det burde bli ulovlig å kjøpe gull, fordi gullet kommer fra folk som har hacket kontoer og stjålet virtuelle verdier. Det burde blitt satt på lik linje som helleri, og straffes med bøter og fengselstraff. Lovverket er ikke skikkelig oppdatert enda, og jeg ser på det som et smutthull at denne loven ikke er der enda. Håper så inderlig dette skjer. Endret 25. februar 2008 av Skurupu Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Ved å bare hoppe over spillet i sin helhet sparer jeg -masse- tid. Dette gjør meg til en klar alpha male, siden det å ikke spille World of Warcraft betinger at du har et sunt og aktiv sosialt liv, og gjør deg superattraktiv. Å være AM har lite med et spill å gjøre :-\ Lenke til kommentar
Christeven Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 (endret) Det burde bli ulovlig å kjøpe gull, fordi gullet kommer fra folk som har hacket kontoer og stjålet virtuelle verdier. Det burde blitt satt på lik linje som helleri, og straffes med bøter og fengselstraff. Lovverket er ikke skikkelig oppdatert enda, og jeg ser på det som et smutthull at denne loven ikke er der enda. Håper så inderlig dette skjer. hadde alt gull kommet fra hackere ja, men det gjør det ikke. men er det ikke ulovelig slik det er i dag uansett? Endret 25. februar 2008 av Christeven Lenke til kommentar
lain Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 er "ulovlig", dvs, bryter mot "avtalen" du har med blizzard, om den avtalen holder mål i forhold til norges lover er en annen sak, uansett ikke ulovlig å kjøpe gold. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Blizzard gjør værtfall noe i motsetning til andre spillprodusenter. De kunne latt (300) riding skill koste 500g i steden for 5000g som en start... Samt gjort det enorme grindebehovet mindere. Ja, jeg vet de har lagt inn "grinding" som en del av spillet som gjør at man skal spille det mer, men en annen effekt er at man også ser at slik "kriminalitet" oppstår. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Vel faktisk minner denne artiklen litt om en kampanje politiet hadde for en tid tilbake om det å kjøpe smuglersprit. For kjøper man det så bidrar man jo som kjent til organisert kriminalitet. (At staten Norge har lagt skyhøye avgifter på den lovlige alkoholen og importforbud for mer enn 1l uten toll, har selvfølgelig ikke noe med saken å gjøre.) Men så var det noen som gjorde genistreken med å plante litt Metanol i noen av kannene som kom til Norge, noen døde og det ble store avisoppslag. Og vips datt piffen ut av hele smuglerspritmarkedet i Norge virket det som. Kan det være Blizzard prøver litt av det samme? Bruker keyloggers i stedenfor Metanol for å skremme folk? Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Personlig kjøper jeg ikke gull, men jeg forstår dem som gjør det, jeg bruker ca 50g i pots og repairs osv for vert progress raid vi tar, og jeg er holy priest, jeg gjør 4 dailys hver dag, som gir meg ca 50g, men når jeg plutselig trenger en ny enchant, feks +81 healing på en ny staff jeg nettopp fikk, så koster den enchanten ca 500g hvis jeg skal kjøpe alle mats på AH, og farme matsene selv ville ivertfall tatt en evighet, pga jeg er en holy priest, og har ikke akkuratt tidenes beste dps, så til ting som enchants osv så forstår jeg at folk kjøper gull. Jeg prøver ikke å legalisere det, for det er galt å kjøpe gull, det er de, men jeg sjønner hvorfor folk gjør det, selv om dem som gjør det vet at det er galt. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Personlig kjøper jeg ikke gull, men jeg forstår dem som gjør det, jeg bruker ca 50g i pots og repairs osv for vert progress raid vi tar, og jeg er holy priest, jeg gjør 4 dailys hver dag, som gir meg ca 50g, men når jeg plutselig trenger en ny enchant, feks +81 healing på en ny staff jeg nettopp fikk, så koster den enchanten ca 500g hvis jeg skal kjøpe alle mats på AH, og farme matsene selv ville ivertfall tatt en evighet, pga jeg er en holy priest, og har ikke akkuratt tidenes beste dps, så til ting som enchants osv så forstår jeg at folk kjøper gull. Jeg prøver ikke å legalisere det, for det er galt å kjøpe gull, det er de, men jeg sjønner hvorfor folk gjør det, selv om dem som gjør det vet at det er galt. Jeg er enig med deg, men de mest kostbare enchantene, er det noe en bare skal jukse til seg på 3 sekunder? Hvorfor ikke bare jukse til seg armor i samme slengen? Da sparer en enda mere tid. Lenke til kommentar
Sjark Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Tenk på guilder som Nihilum, dem kunne aldri hatt den progressen dem har uten å kjøpe gull til enchanter og stuff, men ja, det er ikke lov, men uten det måtte guilder som Nihilum tatt fri en raid dag i uka for å farme Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Tenk på guilder som Nihilum, dem kunne aldri hatt den progressen dem har uten å kjøpe gull til enchanter og stuff, men ja, det er ikke lov, men uten det måtte guilder som Nihilum tatt fri en raid dag i uka for å farme Hadde de ikke? jeg har sett flere intervjuer med dem, der de forklarer at alle hjelper hverandre med enchants, og at de slett ikke har behov for å kjøpe gull. I tillegg har de gode inntektskilder på å selge craftet gear med vortex, hearts osv + gems når de har hi-end 25mans på farm. De klarer seg fint, så nok en gang, slutt å finne opp argumenter når du ikke har noen. Lenke til kommentar
Empire of the Sub Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Hvis blizzard hadde klart å gjøre en stopper for goldkjøp, lurer jeg på hvordan raidprogresjonen worldwide sammenheng hadde blitt. Haha. Lykke til nihilum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå