Gå til innhold

WoW-Europe: Gold Selling, Effect and Consequences

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ved å poste noe sånt beviser kun Blizzard at dem faktisk sliter.

Gjør nok det. At dette nå blir skrevet om i et forsøk på å få folk til å tenke seg om, tror jeg ikke vil ha noen effekt i det hele tatt. Å prøve og overbevise wow-spillere, som virker å bli stadig yngre mentalt sett, er nok dessverre håpløst. Synes problemene i wow blir stadig flere og større, både når det gjelder gullselgere, spam, PvP, PvE, spillere som ikke vet hvordan de skal oppføre seg osv. Dette er nok bare 1 av mange problemer som ikke ser ut til å forsvinne, og jeg har snart fått nok. Age of Conan kan ikke komme fort nok for min del(selv om AoC nok får sine problemer det også) ;)

De som synes gullkjøp/salg er noe dritt, vil selvfølgelig få det bekreftet og mene det samme. De som kjøper gull vet nok også alt dette fra før, men gir fortsatt blanke.

Lenke til kommentar
skjønner ikke at folk sliter med å skaffe gull.. har nå levelet fra 63-68 og har tjent 900g på denne tiden! Da regner jeg ikke med gullet jeg har brukt på nye items fra AH.

Jeg spiller prot-warrior og prot-pala. Protpalaen er greit nok å farme med, men er veldig få spots som lønner seg og de er som regel opptatt.

Lenke til kommentar
Jeg sier bare l2auctionhouse.

japp - å skaffe gull på lovlig vis er da slett ikke vanskelig. Synes fremdeles det er et tegn på dårlig spillforståelse å kjøpe det for ekte penger ;P

Kjøpe gold/powerleveling services = skaff deg en annen hobby, gjør noe du liker i stedet. Ting blir også morsommere om man mestrer dem - så kanske et enklere spill hadde vært bedre.

Lenke til kommentar
En pointer blir at feks. at endgame content krever perverst mye tid.

Jeg selv har aldri raidet særlig, men jeg kjenner flere som har tilhørt det beste (progresjonsmessig) guildet på serveren sin, og som kjøper gull som det suser da de aldri kunne klart å gått på jobb i tillegg til å farme frem det guildet må ha klart til raidingen.

*Gjeeeeeeesp*

Jeg begynner å bli drittlei av folk som går på autopilot med dette argumentet uten at det virker som det har spilt WoW. Det er LETT å tjene penger i BC. På 15min kan man gjøre 3-4 dailies, og hvis man raider 4-5 timer hver dag, som du selv sier med end game, så har man jammen tid til å gjøre unna et par dailies, eller hele 10stk om man trenger det. I tillegg kan du leke på AH, transmute eller andre profession abilities. Dette har vi vært igjennom så mange ganger at det burde ikke trenges å gjentas. Det koster IKKE mye tid å tjene penger, og hvis du uansett raider så mye som du påstår så har du ikke noe argument.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar

Er vel gjerne det folk som betale for gull og powerlevling gjør, de skipper den delen av wow de ikke liker, og går rett på hva de liker. Og mestre dem kan du gjøre selv om du ikke grinder gold eller har levlet hele veien selv.

Personlig spiller jeg ikke wow lengre, men vurderer å skaffe meg en lvl70 warlock når neste exp kommer, kommer nok evt til å levle den til 80 selv, da jeg mener det er for dyrt å betale for det, og det kan være litt gøy å se nye områder osv selv, men kommer nok til å kjøpe gull om jeg har behov for det, da jeg ikke ser nytteverdien av å bruke mange timer på å farme etter det. Når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg heller spille og ha det gøy, ikke grinde mobs i 10 timer for å ha råd til noen pots.

Lenke til kommentar

Noe dem fortjener, selvom dem har laget et knallbra spill blablablabla.

For å være ærlig, jeg fikk lysten til å kjøpe mer gull etter jeg så den posten...

Javel? Hvorfor sier du det? Ønsker du å gi et inntrykk av at du er en umoden drittsekk? Det er jo knapt noen annen måte å tolke et slikt utsagn på.

Lenke til kommentar
Personlig spiller jeg ikke wow lengre, men vurderer å skaffe meg en lvl70 warlock når neste exp kommer, kommer nok evt til å levle den til 80 selv, da jeg mener det er for dyrt å betale for det, og det kan være litt gøy å se nye områder osv selv, men kommer nok til å kjøpe gull om jeg har behov for det, da jeg ikke ser nytteverdien av å bruke mange timer på å farme etter det. Når jeg kommer hjem fra jobb vil jeg heller spille og ha det gøy, ikke grinde mobs i 10 timer for å ha råd til noen pots.

Dette er løgn. Og jeg tror at du selv vet at du lyver.

Hvorfor kan ikke dere som argumenterer FOR gullkjøp være ærlige om tiden det tar å få seg gull? Jeg gjør 3 dailies om dagen, det tar meg 10-15min. Jeg tjener 36G daglig på dem. Mens jeg gjør dem får jeg grå drops for 2-3g og noen herbs i tillegg. Som regel gjør jeg det rett før raid invites, eller rett etter raid. I tillegg transmuter jeg earth til water som gir 15-25G om dagen. I de periodene jeg har trengt mer gull for å crafte ting, så har jeg gjort opptil 10 dailies om dagen. Det tar ikke spesielt lang tid.

Igjen, hvorfor lyver du om hvor lang tid det tar? Hvorfor kommer du med feilaktige fremstillinger om hvor mye pes det er å skaffe seg penger?

Lenke til kommentar
Dette er løgn. Og jeg tror at du selv vet at du lyver.

Hvorfor kan ikke dere som argumenterer FOR gullkjøp være ærlige om tiden det tar å få seg gull? Jeg gjør 3 dailies om dagen, det tar meg 10-15min. Jeg tjener 36G daglig på dem. Mens jeg gjør dem får jeg grå drops for 2-3g og noen herbs i tillegg. Som regel gjør jeg det rett før raid invites, eller rett etter raid. I tillegg transmuter jeg earth til water som gir 15-25G om dagen. I de periodene jeg har trengt mer gull for å crafte ting, så har jeg gjort opptil 10 dailies om dagen. Det tar ikke spesielt lang tid.

Igjen, hvorfor lyver du om hvor lang tid det tar? Hvorfor kommer du med feilaktige fremstillinger om hvor mye pes det er å skaffe seg penger?

Voksent, veldig voksent.

Som jeg sa, jeg gidder ikke bruke tid på ting JEG føler er for mye pes, f.eks grinde gull, jeg vil heller bruke den tiden jeg har til å spille på å ha det gøy.

Hvilken del av det forstår du ikke?

Edit: leif.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Nei, hvorfor er det det? Om jeg liker wow pvp og ønsker å drive med dette, så må vel dette være et valg jeg selv kan ta? Jeg ønsker ikke dulle rundt med pve og grind, så jeg kjøper gull, igjen, mitt valg, så lenge det ikke er gull som er stjålet, ser jeg ikke hva som er galt med det.

Jupp, jeg overdrev for å statuere et poeng, men kan skjønne at det er vanskelig å ikke ta alt på internet bokstavelig.

Lenke til kommentar

Noe dem fortjener, selvom dem har laget et knallbra spill blablablabla.

For å være ærlig, jeg fikk lysten til å kjøpe mer gull etter jeg så den posten...

Javel? Hvorfor sier du det? Ønsker du å gi et inntrykk av at du er en umoden drittsekk? Det er jo knapt noen annen måte å tolke et slikt utsagn på.

Umoden drittsekk? Ja, hvis det er din måte å tolke det på. Blizzard's hovedinntjeneste er geeks uten liv, og det vet dem jævla godt. Propaganda, og ja, avhengihet. Folk kaller det drittspill, men spiller fortsatt. Jeg kaller det dritbra, men bruker skitne metoder for å skaffe meg det jeg trenger. Akkurat som Blizzard bruker skitne metoder til å skaffe seg det dem "trenger" - penger.

Lenke til kommentar

Den tiden jeg gjorde daily questene fikk jeg i snitt 115 gull på en time, dette var bare belønning fra quester og inkluderte ikke det jeg fant mens jeg gjorde disse. Fikk mye gull, tenker han ble lykkelig han som hacket kontoen og forsynte seg.

Hva hvis noen ikke gidde å raide eller battlegrounds/arena og bare kjøper seg full tier 6 rustning med pvp-våpen? De jukser jo ikke, de sparer jo bare tid..

Eller powerlevling? Alle kan klare å levle noe opp til 70 så hvorfor gjøre det selv? Kan jo spare masse tid og gjøre på andre ting mens andre levler for deg.

Er ingenting som er mer "welfare epics" enn de som kjøper gull og raider, de kan faktisk ta /follow på en medspiller gjennom hele instancen og få servert items på sølvfat.

Men jeg skal ikke blande meg så mye, jeg har nok gull og det plager meg ikke at det er andre som føler de har for lite.

Lenke til kommentar

Jeg er ufattelig glad for at jeg er med i ett guild som fordømmer boosting, gullkjøp og andre måter å JUKSE på. Jeg tjener lett 50g om dagen som lvl 55, når jeg gidder. Har mining og herb selger som en gal på AH'et. Håper at folk som kjøper gull etc. får seg en fin permban fra Blizzard sine spill.

Gud så fint det er når en som jukser får seg en smekk på ballene. Gjør heller jobben selv, så slipper du noe problemer.

Greier og fint å justere spilletiden min mellom skole, jobb og andre fritidsaktiviteter. Men er og greit å ta seg en dag der man kun sitter å spiller, sånn som i dag når jeg er fyllasjuk som f...

Lenke til kommentar

Greia er at flest folk som kjøper gold, botter, jukser etc you name it, gjør det av flere grunner, men en grunn er denne og denne grunnen er jeg bombesikker på: Dem gir faen på om dem blir banna.

Jeg har gjort alt. Modeledit hack, speedhack, wallclimbhack, botting, kjøpt gold osv. Har ikke blitt bannet eller fått en eneste warning enda!

Det er litt rart egentlig hvorfor jeg gidder å gjøre det. Jeg er pisslei wow, men fortsatt botter jeg. Når jeg har kjøpt itemene, botter jeg bare enda mer. Jeg spiller ikke. Haha, på tide å slutte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...