Gå til innhold

WoW-Europe: Gold Selling, Effect and Consequences

Anbefalte innlegg

http://www.wow-europe.com/en/info/faq/antigoldselling.html

We would like to make a clear statement here about the negative impact of buying gold and using power-leveling services. Every day, we encounter players who have been negatively affected and targeted by companies offering these services. So, we hope to raise awareness about the practices they engage in and the detrimental effects they have on all players, including their own customers, as well as on the game environment as a whole.

What many people don't realize when buying gold is the large impact it has on the game economy, and also how the companies selling gold obtain it. Our developers, in-game support, and anti-hack teams work diligently to stop the exploits these companies use and help players who have become victims of their services. We regularly track the source of the gold these companies sell, and find that an alarmingly high amount comes from hacked accounts. These are the friends, relatives, and guildmates you may know who have gone through the experience of having characters, gold, and items stripped from them after visiting a website or opening a file containing a trojan virus. Our teams work to educate players and assist them in avoiding account compromise, but the fact remains that the players themselves are often these companies' largest target as a source for gold, which the companies then turn around and sell to other players.

Through our normal support processes and the assistance of players, we also find that many accounts that have been shared with power-leveling services are then hacked into months later, and all of the items on the account are stripped and sold off. Basically, players have paid money to these companies, sometimes large amounts, and they're then targeted by these same companies down the road. We come across stories every week of the aftereffects of players using these services, and some players now have to deal with long-term repercussions -- In addition to consequences such as possible account suspension or closure, in many cases the companies they paid then use their personal information to perpetrate identity theft and credit card fraud. These are long-lasting effects on players' personal lives that can take years to recover from.

We also want players to recognize that these companies often employ people to do their work through the use of disruptive hacks in the game, which can cause realm performance and stability issues. The companies essentially take time away from our development and in-game support efforts as we work to stop their exploits and assist players who have become their victims in recovering characters and items. They spam advertisements, use bots that make it hard for players to find the resources they need, and raise the cost of items through inflation.

The negative effects these companies create depend directly on people using their services. Without them, the companies have no way to continue their unethical actions. Furthermore, it’s important to keep in mind that players are responsible for what happens with the account they play on. Selling gold for real money and having characters power-leveled are violations of our Terms of Use and End User License Agreement, and we regularly take corrective action when we find that these services have been used. We hope the information presented here is helpful to anyone considering buying gold or using a power-leveling service; these are just a few reasons that those services can negatively impact World of Warcraft and other games, and we strongly encourage players not to support the companies that offer them.

Players who buy gold are supporting spamming, botting, and keylogging -- activities that diminish the gameplay experience for everyone else.

For ikke å snakke om at det legger økt press på venner om at de må sanke gull fortere også..

Endret av Pycnopodia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og fremdeles sier folk at gullkjøp ikke har noe negativ effekt? Vennligst, vær så snill, grav opp den gamle diskusjonen vi hadde rundt dette og se hva både jeg og Pycnopodia, i tillegg til mange andre, sa om dette temaet.

Som jeg alltid har sagt, gullkjøp er juks fra A til Å og gir ikke bare fordeler men ødelegger og for tusenvis av andre spillere i tillegg til å gi en gruppe med mennesker som lever av svindel "lov" til å fortsette.

Lenke til kommentar

Nei det er sant men dette beviser faktisk at vi har rett, det er ødeleggende for økonomien i spillet, det kommer fra hackede og stjålete kontoer og det er faktisk et problem. Alt dette ble tilbakevist i den forrige diskusjonen med blank om at vi tok feil.

Vel vi tok ikke feil og jeg tror faktisk Blizzard vet litt mer hva de snakker om enn Ola Nordmann fra indre Hatting.

Lenke til kommentar
Nei det er sant men dette beviser faktisk at vi har rett, det er ødeleggende for økonomien i spillet, det kommer fra hackede og stjålete kontoer og det er faktisk et problem. Alt dette ble tilbakevist i den forrige diskusjonen med blank om at vi tok feil.

Vel vi tok ikke feil og jeg tror faktisk Blizzard vet litt mer hva de snakker om enn Ola Nordmann fra indre Hatting.

De har enda ikke sagt at det ødelegger økonomien.

Alt som trådstarter har postet her går på hacking av kontoer, ikke på økonomien ingame.

Lenke til kommentar

Alt som trådstarter har postet her går på hacking av kontoer, ikke på økonomien ingame.

What many people don't realize when buying gold is the large impact it has on the game economy

Tolker jeg feil her eller?

Lenke til kommentar
Jeg personlig har aldri nekta for at det ødelegger for diverse, men vi kommer ikke noen vei med denne tråden her selv om det nå står svart på hvitt.

Er ikke så mange som bryr seg om nettopp du kjøper gull, men jeg ser helst at antallet nye spillere som også blir avhengig av gullkjøp helst ikke øker for mye.

Lenke til kommentar

What many people don't realize when buying gold is the large impact it has on the game economy

Tolker jeg feil her eller?

Det står forsatt ikke at det er ødeleggende. Det står at det har stor innvirkning på økonomien og ikke om den innvirkningen er god eller dårlig.

Lenke til kommentar

Dette temaet er jo ganske viktig da, det tar jo ikke for seg bare gold buying. men også Power levling. Jeg syns power levling er mer juks enn gold buying.

Men det virker jo som om folk flest bryr seg mest om gold buying.

Meningen med World of Warcraft er jo å lvl dine EGNE characters til 70, ikke at en fyr i kina eller japan skal sitte å gjøre det for deg.

Lenke til kommentar
Trenger vi virkelig enda en slik tråd?

Nei, egentlig ikke. Dette er ingenting å diskutere. Juks er juks uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Dere vet allerede hvordan jeg og andre som kjøper gull står i forhold til dette og vi endrer ikke mening bare siden blizzard har skrevet noe sånt.

"...bare siden Blizzard.." Blizzard er ikke "bare". Blizzard er nå engang de som har laget spillet, og er også de som har formulert reglene som vi alle sammen har forpliktet oss til å følge til det beste for alle.

Men jeg har jo forlengst skjønt at det å "omvende" slike som deg er fånyttes, så derfor ber jeg deg om å legge ut den informasjonen jeg trenger for å logge meg på din konto. Hvorfor? Jeg tenkte å robbe deg for gull for deretter å selge det tilbake til deg. Det er jo bl.a det gullselgerne i realiten gjør, ikke?

Lenke til kommentar
Players who buy gold are supporting spamming, botting, and keylogging -- activities that diminish the gameplay experience for everyone else.

Selvfølgelig. Det hjelper dog lite å kmme med slike selvfølgeligheter når Blizzard ikke klarer å ordne opp i problemet.

Lenke til kommentar
Trenger vi virkelig enda en slik tråd?

Nei, egentlig ikke. Dette er ingenting å diskutere. Juks er juks uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Dere vet allerede hvordan jeg og andre som kjøper gull står i forhold til dette og vi endrer ikke mening bare siden blizzard har skrevet noe sånt.

"...bare siden Blizzard.." Blizzard er ikke "bare". Blizzard er nå engang de som har laget spillet, og er også de som har formulert reglene som vi alle sammen har forpliktet oss til å følge til det beste for alle.

Men jeg har jo forlengst skjønt at det å "omvende" slike som deg er fånyttes, så derfor ber jeg deg om å legge ut den informasjonen jeg trenger for å logge meg på din konto. Hvorfor? Jeg tenkte å robbe deg for gull for deretter å selge det tilbake til deg. Det er jo bl.a det gullselgerne i realiten gjør, ikke?

Jeg er ikke idiot slik som alle de som trykker på en link på wow-forumet som heter www.kaeyloeagger.cx osv

Lenke til kommentar

En pointer blir at feks. at endgame content krever perverst mye tid.
Jeg selv har aldri raidet særlig, men jeg kjenner flere som har tilhørt det beste (progresjonsmessig) guildet på serveren sin, og som kjøper gull som det suser da de aldri kunne klart å gått på jobb i tillegg til å farme frem det guildet må ha klart til raidingen.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Det står forsatt ikke at det er ødeleggende. Det står at det har stor innvirkning på økonomien og ikke om den innvirkningen er god eller dårlig.

Nei men sett i lys av hva artikkelen legger opp til så tror jeg ikke de mener at det fører til verdens beste forhold for økonomien, sier seg jo selv at når man pøser på med penger inn i et samfunn i så store menger som gullkjøpere gjør så ender man opp med en inflasjon og plutselig skvetter prisene i været, noe som går ut over stakkarsen som ikke kjøper gull. Med andre ord en negativ trend.

Blizzard gjør veldig mye for å forhindre dette men det er kun så mye de kan gjøre. De kan banne en konto ja men så lager man seg ny konto, og for gullselgere er det ikke akkurat penger tapt. Problemet er at Blizzard ikke får tatt problemet ved roten, nappet ugresset opp med roten. Har de fått det hadde problemet vært løst men det er ikke så lett, internasjonale lover og slik forhindrer Blizzard å gjør mye.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig. Det hjelper dog lite å kmme med slike selvfølgeligheter når Blizzard ikke klarer å ordne opp i problemet.

Hadde det ikke vært for at vi spillerene er roten til problemene så kunne Blizzard faktisk ha gjort noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...