Gå til innhold

Hvordan få easyIO til å funke med Vista?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, selv om du går på UiO du ikke bruke easyIO. Vil heller råde deg til å lære deg å bruke java.io. Eneste grunnen til at de har laget easyIO er for at du skal slippe try/catch prøvinger, men dette er veldig enkelt og ser ingen grunn til at du ikke skal kunne lære java.io istedenfor.

Lenke til kommentar
Men hvis du vil bruke easyIO og vil ha hjelp så må du nesten vise oss hva classpathen din er, hvor du har lagt easyIO og hva du får av feilmeldinger.

Har du lagt easyIO i classpath i det hele tatt?

Heisann!

Her er classpathen min... tusen takk for svar forresten! Nå får jeg opp feilmld om at Exeption in thread "main"

> java.lang.NoClassDefFoundError: class Oblig2test

;C:\Ifi\Java;C:\Ifi\Java\doc\easyIO;.C:\Ifi\Java\easyIO;.C:\Ifi\Java\easyIO.jar;C:\Ifi\Java;C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_02\jre\lib;C:\Program Files\Java\jdk1.6.0_02\jre\lib\ext;

Lenke til kommentar
Nå får jeg opp feilmld om at Exeption in thread "main"

Dette har ikke noe med easyIO å gjøre. Her har du prøvd å kjøre 'java Oblig2test' -- men klassen din heter ikke Oblig2test gjør den? Du har hvertfall ingen class-fil med det navnet før .class i katalogen du står i.

Lenke til kommentar
Nå får jeg opp feilmld om at Exeption in thread "main"

Dette har ikke noe med easyIO å gjøre. Her har du prøvd å kjøre 'java Oblig2test' -- men klassen din heter ikke Oblig2test gjør den? Du har hvertfall ingen class-fil med det navnet før .class i katalogen du står i.

Hmmm nå skjønner jeg ikke.... jo klassen heter Oblig2test..

Her er starten:

import easyIO.*;

class Oblig2test {

public static void main (String[] args) {

Olje ol = new Olje();

kan du forklare hva du mener med .class i katalogen...?

he he panikken blomstrer her...

Lenke til kommentar

Hei igjen!

Takker for all hjelp! He he jeg hadde klart å skrive feil navn på fila mi.... pinlig berørt...

hadde ikke skjønt at jeg ikke skulle ha med class foran når jeg lagret. Så nå skjønner jeg hva du mente Steingrim :)

Endret av PippiLang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...