Gå til innhold

Micro-ATX - sveising.

Anbefalte innlegg

Jupp.

Jeg har et mikro-ATX kabinett som jeg vil ha litt av hvert i, men 145W og 180W strømforsyning er det eneste disse leveres med, og det er for lite.

Jeg har derfor tatt ut den gamle, og sveiset fast en 300W (skruehullene passet ikke, så det var enten å sveise eller å bruke pop-nagler.)

Lurer på hvordan dette går med varmeutvikling, flow osv. Noen som har noen kommentarer, innspill, forslag eller tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm..har du testet strømforsyningen etter du sveisa den fast?

Har fagbrev som bla.sveiser og kan si med en gang att der har du "gamblet" med hardwaren.Jeg vet ikke hva du sveiset med;mig,tig,pinne eller rør-tråd,men håper du hadde jordinga nærme smelte badet.

good luck

Lenke til kommentar
Hvordan sveiset? altså, er det åpent for ut og inn luft rundt PSU? det er ingenting som står i inlegget ditt om hvordan det er gjort... skriv meir!!

PSU'en er sveiset inn slik at den har fritt utløp for vifta bak, ingen åpninger er blokkert, så den har fri tilgang på luft slik den skal ha.

Den måtte festes slik fordi ingen hull passet, og jeg ville ikke ta sjansen på å borre opp noen hull og kanskje få metallspon elns inn i PSU'en.

Og, ja, PSU'en virker fint etter sveisinga :)

Livet hadde vært enklere dersom noen snart produserte 300W PSU for Micro-ATX....

Problemet er vel at det sitter en AMD XP 2200, et GeForce 4 skjermkort og en Western Digital harddisk i kabinettet, som også gir ganske mye varme, så det er det som er bekymringen min, at det skal bli for varmt inne i burken etter noen timer med UT2003....

Hva bør temp. inne i kabinettet maks være?

Lenke til kommentar

Har fagbrev som bla.sveiser og kan si med en gang att der har du "gamblet" med hardwaren.Jeg vet ikke hva du sveiset med;mig,tig,pinne eller rør-tråd,men håper du hadde jordinga nærme smelte badet.

good luck

Hehe, kabinettet var selvfølgelig tomt for annen hardware da jeg sveiset det ja :) Ellers kunne det jo blitt spennende/dyrt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

good luck

Hei!

Når du har hatt fagbrevet i noen år finner du ut at det ikke er ett problem

Mvh Realace

Lenke til kommentar
Er ikke den 180W strømforsyninga nok til en HD og en CD-rom med et Mini-atx kort?

Begynner å holde hardt når du stapper i gf4 og en gammal palonimo i tillegg i hvert fall, de suger vel i underkant av 70W hver. Den gir jo ikke 180W på alle kanalene, har en max load langt under dette på hver kanal.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...