Gå til innhold

Bluetooth, macbook <-> nokia 6300, nokia kan ikke motta filer/bilder, bare sende!

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har da et problem med bluetoothtilkoblingen mellom min mac og min nokia 6300. Jeg får parra de, og alt er bare velstand mtp. syncronisering av kalender, men når jeg velger opsjonen "send fil" på min mac, og velger fil og skal til å sende til nokiaen, står det bare "sending mislykktes". Sending av filer fra nokian til maccen fungerer helt fint.

Symptomer:

Selv om begge er parra, så dukker ikke maccen opp når jeg søker etter enheter (for å sende en fil) på nokiaen. Jeg er altså avhengig av å sette maccen som "søkbar" for at den skal finne maccen, og sende noe til den. Jeg er ikke avhengig av å sette nokiaen på "søkbar" for å kunne sende til fra maccen. Når enhetene er parra, så skal det jo ikke være nødvendig å sette noen som "søkbar" for at de skal finne hverandre? De er jo et par?

Noen som kan hjelpe meg her?

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men har nesten samme problem, bare motsatt: Kan sende bilder og filer fra PC (Windows XP) til mobilen (Nokia N82) men ikke andre veien.

(Finner både PC og mobil når jeg søker etter enheter)

Hei,

jeg har da et problem med bluetoothtilkoblingen mellom min mac og min nokia 6300. Jeg får parra de, og alt er bare velstand mtp. syncronisering av kalender, men når jeg velger opsjonen "send fil" på min mac, og velger fil og skal til å sende til nokiaen, står det bare "sending mislykktes". Sending av filer fra nokian til maccen fungerer helt fint.

Symptomer:

Selv om begge er parra, så dukker ikke maccen opp når jeg søker etter enheter (for å sende en fil) på nokiaen. Jeg er altså avhengig av å sette maccen som "søkbar" for at den skal finne maccen, og sende noe til den. Jeg er ikke avhengig av å sette nokiaen på "søkbar" for å kunne sende til fra maccen. Når enhetene er parra, så skal det jo ikke være nødvendig å sette noen som "søkbar" for at de skal finne hverandre? De er jo et par?

På forhånd takk =)

Kan dessverre ikke hjelpe deg, men har nesten samme problem, bare motsatt: Kan sende bilder og filer fra PC (Windows XP) til mobilen (Nokia N82) men ikke andre veien.

(Finner både PC og mobil når jeg søker etter enheter)

Hei,

Symptomer:

På forhånd takk =)

Lenke til kommentar
Jeg pleier å ha det samme problemet. Kommer helt an på hvilken mobil jeg bruker. Men dette var litt merkelig.. Har du ikke minnekortleser eller noe annet?

Har ikke det i macbooken nei... Kan seff bruke printeren (minnekortleseren), men vil ha bluetooth til å funke. Jeg klarer forsåvidt fint å syncronisere kalenderen med bluetooth til og fra mobilen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...