Gå til innhold

Hjelp med oppsett av anlegg


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har nettopp kjøpt meg en leilighet og trenger å få inn et film/musikk anlegg. Har ikke alverdens penger å spytte inn i dette så planen er å kjøpe litt brukt og litt nytt.

 

Anlegg jeg har tenkt på:

 

Receiver: Yamaha RX-V661

Sub: SVS PB10-NSD

DVD-spiller: DENON DVD-1740 (veldig usikker på denne)

Høytalere sett jeg har tenkt på:

DALI Concept 6 Høyttalersystem (Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem)

Hvor jeg bytter ut Frontene med et Dali Concept 8 par. (suben blir også byttet ut.)

 

Et annet høytalersystem jeg har sett på er dette: Dynavoice Magic F-6-pakke ( Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer ) (uten sub her også)

 

Hvilket av disse høytalersystemene vil dere anbefale meg?

 

Lurer også på om noen kan anbefale en dvd/blue ray- spiller som er bra,men i økonomiklassen og som passer inn med resten av anlegget.

 

Anlegget skal i hovesak brukes til musikk, men også litt til film.

 

Takker for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis anlegget skal brukes hovedsaklig til musikk, hadde nok jeg gitt fronthøyttalerene høyere prioritet. Du sier du vil kjøpe litt nytt og litt brukt(fornuftig!), men det er kanskje lettere å anbefale ting hvis du sier hvor mye du har tenkt å bruke totalt.

 

Frode

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg ville droppa SVS med mindre jeg fant en brukt til en overkommelig pris.

XTZ tror jeg vil gi deg mye mer moro for pengene. 10"en bør holde i de fleste sammenhenger.

SVS går dypere og spiller høyere, men koster også en del mer.

 

Når det gjelder DVD-spiller, så har jeg veldig tro på Pioneer DV-600AV, hvis du skal holde deg rundt prisen på Denon DVD-1740. Jeg har selv god erfaring med Pioneer, og den spilleren kan vel skaffes stort sett hvor som helst.

 

Når det gjelder høyttalere, så ville jeg prøve å høre på mest mulig før jeg bestemte meg.

Du skal jo like klangen, og det er kjipt å kjøpe noe som du ikke blir helt fornøyd med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...