Jossis Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hei Har nettopp kjøpt meg en leilighet og trenger å få inn et film/musikk anlegg. Har ikke alverdens penger å spytte inn i dette så planen er å kjøpe litt brukt og litt nytt. Anlegg jeg har tenkt på: Receiver: Yamaha RX-V661 Sub: SVS PB10-NSD DVD-spiller: DENON DVD-1740 (veldig usikker på denne) Høytalere sett jeg har tenkt på: DALI Concept 6 Høyttalersystem (Høyttaler - Høyttalersystem | Hi-Fi Klubben: DALI Concept 6 Høyttalersystem) Hvor jeg bytter ut Frontene med et Dali Concept 8 par. (suben blir også byttet ut.) Et annet høytalersystem jeg har sett på er dette: Dynavoice Magic F-6-pakke ( Dynavoice Magic F-6-pakke XTZ 10 subwoofer ) (uten sub her også) Hvilket av disse høytalersystemene vil dere anbefale meg? Lurer også på om noen kan anbefale en dvd/blue ray- spiller som er bra,men i økonomiklassen og som passer inn med resten av anlegget. Anlegget skal i hovesak brukes til musikk, men også litt til film. Takker for alle svar Lenke til kommentar
fhl Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Hvis anlegget skal brukes hovedsaklig til musikk, hadde nok jeg gitt fronthøyttalerene høyere prioritet. Du sier du vil kjøpe litt nytt og litt brukt(fornuftig!), men det er kanskje lettere å anbefale ting hvis du sier hvor mye du har tenkt å bruke totalt. Frode Lenke til kommentar
Jossis Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 Hei Jeg tenkte å kjøpe brukte høytalere, mens resten av anlegget skal være nytt. Tror det er mest å spare der. Pris jeg har sett for meg er mellom 10-15000,- Kan i såfall vente med sub til senere. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Du kan jo vurdere Infinity Kappa 7.2i MKII det er gode høyttalere, men krever nok litt av forsterkeren. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg tror jeg ville droppa SVS med mindre jeg fant en brukt til en overkommelig pris. XTZ tror jeg vil gi deg mye mer moro for pengene. 10"en bør holde i de fleste sammenhenger. SVS går dypere og spiller høyere, men koster også en del mer. Når det gjelder DVD-spiller, så har jeg veldig tro på Pioneer DV-600AV, hvis du skal holde deg rundt prisen på Denon DVD-1740. Jeg har selv god erfaring med Pioneer, og den spilleren kan vel skaffes stort sett hvor som helst. Når det gjelder høyttalere, så ville jeg prøve å høre på mest mulig før jeg bestemte meg. Du skal jo like klangen, og det er kjipt å kjøpe noe som du ikke blir helt fornøyd med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå