Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

CD/DVD fungerer ikke, feil i registeret

Anbefalte innlegg

Har en HP TX1250. CD/DVD fungerer ikke, og jeg får følgende feilmelding:

-----------------

Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

-----------------

hvordan kan jeg fikse dette? Får ikke noe forslag til løsning når jeg klikker på søk etter løsning.

mvh Roger

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har en HP TX1250. CD/DVD fungerer ikke, og jeg får følgende feilmelding:

-----------------

Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19)

Klikk Søk etter løsninger for å sende data om denne enheten til Microsoft og finne ut om en løsning finnes.

-----------------

hvordan kan jeg fikse dette? Får ikke noe forslag til løsning når jeg klikker på søk etter løsning.

mvh Roger

Det kan hende at den er øddelagt. eller så kan du prøve å gå inn i biosen å prøve å finde frem til en plass hvor du kan velge hva maskinen skal lese først. Hvis du finner det i biosen så sett først: floppy så: dvd-rom Så hdd/ harddisk. hvis det står sånn fra før så ser det ut som den kan være øddelagt.

Lenke til kommentar

Om det er problem med registeret er det driverne som ikke virker ordentlig. Du sier ikke om den noensinne har virket eller om den aldri har virket, men avinstaller driverne og installer de på nytt via device manager eller ev. add/remove programs om du har installert en programpakke.

Lenke til kommentar
Om det er problem med registeret er det driverne som ikke virker ordentlig. Du sier ikke om den noensinne har virket eller om den aldri har virket, men avinstaller driverne og installer de på nytt via device manager eller ev. add/remove programs om du har installert en programpakke.

Var en kort tur innom serviceverkstedet igår. Har behov for maskina, så jeg kunne ikke sette den igjen. De prøvde med (tror jeg) avinstallering av drivere etc. Det gjorde at det ble mer krøll på maskina, uten at jeg kan si akkurat hva. Men de fikk den tilbake i ok stand igjen (selvfølgelig uten cd/dvd).

I dag har jeg forsøkt å bytte ut selve spilleren/brenneren med en tilsvarende på en annen lik maskin. Noe som førte til at min cd/dvd fungerte i den andre maskina, og den lånte cd/DVD-en fungerte ikke i min maskin.

Er vel ikke noe annet å gjøre enn å sette den inn på service?

mvh

Roger

Lenke til kommentar

Hvis du har garanti eller vil bruke pengene er service like greit.

Du kan også prøve dette:

Klikk Start - Run, skriv cmd og trykk enter for å åpne "DOS" vinduet

skriv:

set devmgr_show_nonpresent_devices=1

skriv så:

start devmgmt.msc

Det skal starte device manager i "spesialmodus". Velg så: Show hidden devices på View menyen

Du kan nå se alle devicene som har vært på maskina og som fremdeles er i registeret. De som ikke er aktive har grå farge (hvis det er ingen med grå farge har du ikke skrevet kommandoen rett). Avinstaller alle som har grå farge som er cd/dvd rommer, og avinstaller også den som står aktivert nå. Du skal nå ha fjernet alle rester av tidligere installeringer. Reboot og kryss fingrene.

lagt til: Jeg ville forresten også sett i Event Viewer under administrative verktøy i kontrollpanelet, der samler windows en rekke feilmeldinger.

Endret av substeve
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...