fakey Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Hei, har nå fått ny internettleverandør, nemlig ventelo. Har koblet opp alt, men får ingen internett. Det er 3 lys på modemet. - Power lyser som det skal - Link lyser som det skal - Data lyser ikke - PC lyser Mao, så er jeg vel koblet til sentralen, men det blir ikke overført noen data? Har tegnet opp oppsettet, kanskje litt rotete, men man ser hvertfall koblingene. Så, ligger feilen hos Ventelo, eller meg? Og hva kan jeg isåfall gjøre for å fikse? Får ingen IP-adresse btw. Endret 9. mars 2008 av fakey™ Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Det er vel ganske opplagt at du må ringe Ventelo og spørre. (du har vel fått dato for oppkobling?) Lenke til kommentar
fakey Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Har ringt Ventelo, men de gadd ikke feilsøke før til uka. Han sa også at alt var koblet opp, så det skulle være greit. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 OK, jeg regner med at link slukker hvis du tar ut kabelen til modemet. Data bør jo blinke og du skulle få ipadresse hvis det var iorden i sentralen. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Ventelo...jada beste nettleverandøren som finnes... At de i det heletatt ikke tok seg bryet med å sjekke at du får IP fra sentralen (noe som tar ca 20 sec) sier mer om denne nettleverandøren enn noen andre. Glad jeg endelig fikk byttet til en annen!. Kos deg med 3 MND oppsigelse osv. den dagen du gir opp ventelo grunnet rot/fakturafeil/nettfeil! Men for å hjelpe litt etter en liten tirade mot Ventelo. Enkleste er å plugge seg rett i modem uten splitter for å fjerne eventuelle feilkilder på koblinga. 1 kabel rett i modem fra vegguttak til modem, fra modem til pc. Endret 23. februar 2008 av Tydeus Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 Kun splitter skal være koblet til telefonuttak i veggen, ikke telefon og splitter. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 23. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2008 Ventelo...jada beste nettleverandøren som finnes...At de i det heletatt ikke tok seg bryet med å sjekke at du får IP fra sentralen (noe som tar ca 20 sec) sier mer om denne nettleverandøren enn noen andre. Glad jeg endelig fikk byttet til en annen!. Kos deg med 3 MND oppsigelse osv. den dagen du gir opp ventelo grunnet rot/fakturafeil/nettfeil! Merker jeg begynner å bli skeptisk. Har hørt mye dritt om Ventelo nå. Men for å hjelpe litt etter en liten tirade mot Ventelo. Enkleste er å plugge seg rett i modem uten splitter for å fjerne eventuelle feilkilder på koblinga. 1 kabel rett i modem fra vegguttak til modem, fra modem til pc. Har prøvd det og, men ingen forskjell. Kun splitter skal være koblet til telefonuttak i veggen, ikke telefon og splitter. Det skal vel ikke ha så mye å si? Må jo uansett koble telefonen der for å få den til å virke. Prøvde uten nå, men ingen forskjell. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. februar 2008 Del Skrevet 23. februar 2008 (endret) Hvis du har en ekstra splitter liggende kan du prøve å bytte og se om det hjelper i tilfelle den er defekt. Endret 23. februar 2008 av Knopfix Lenke til kommentar
fakey Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Fikk melding fra Ventelo om at linjen var feilmeldt (hva nå enn det betyr) og oppe innen 3 dager. Utrolig, de imponerer meg, igjen! Lenke til kommentar
fakey Skrevet 1. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2008 På onsdag fant de ut at vi var for langt fra sentralen (!) De sa de skulle ordne det med å leie "plass" på Telenors sentral, og de hadde satt det opp som en hastesak så det skulle gå fort. Har ikke hørt noe hittil, selvom jeg har purra. Sinnsykt imponerende for å si det mildt. Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Lykketil....høres ut som min erfaring med ventelo bortsett fra at jeg bor 200 meter unna sentralen Lenke til kommentar
kaliber Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 bor du langt unna sentralen da fakey? jeg har også ventelo, jeg bor vel 5km eller mere fra sentralen, men har fungert kjempefint til meg i over3år med ca.1mb hastighet Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Vanskelig å si, men ikke så langt som 5 km. Han var her på onsdagen, og da fløy han fram og tilbake fra sentralen. Var vel borte 10-15 min av gangen. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg må virkelig si at tegningen din var forferdelig Hvis jeg skjønner tegningen din riktig, så har du laget en loop i telefon-sakene dine. Husk at du ikke kan ha telefoner på linja som ikke er koblet inn ETTER splitteren. Dersom du har det vil du ofte oppleve at du faller av internett hvis telefonen ringer. Linja inn i huset skal gå inn i splitteren, og ingen telefoner skal kobles til andre steder enn på en kabel som er koblet ut fra "Phone" på splitteren. Lenke til kommentar
oizann Skrevet 2. mars 2008 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg må virkelig si at tegningen din var forferdelig Hvis jeg skjønner tegningen din riktig, så har du laget en loop i telefon-sakene dine. Husk at du ikke kan ha telefoner på linja som ikke er koblet inn ETTER splitteren. Dersom du har det vil du ofte oppleve at du faller av internett hvis telefonen ringer. Linja inn i huset skal gå inn i splitteren, og ingen telefoner skal kobles til andre steder enn på en kabel som er koblet ut fra "Phone" på splitteren. Lettere sagt,Koble til alt ETTER splitteren Lenke til kommentar
fakey Skrevet 2. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2008 Han teknikern som var her sa alt var riktig. Lenke til kommentar
fakey Skrevet 3. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2008 Update update! Iløpet av en uke har de nå klart å få kontakt med Telenor, så da er vi et steg nærmere! Lenke til kommentar
fakey Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 (endret) Beklager trippelposting, men liker å sitte å snakke litt med meg selv. Ventelo sa at alt skulle være klart i dag, men har ennå ikke hørte noe. Drøy time til supporten stenger, og teknikerne tar kvelden. Mao har Ventelo nå 7 timer og 10 minutter på seg til å ordne opp for seg før jeg sier opp dette tullet. EDIT: Update update! Ringte dem nå, og de kunne fortelle at det arbeidet jeg har trodd de har holdt på med de 2 ukene her har dem ikke engang begynt med. De skulle sjekke opp mulighetene først sa de. Bye bye Ventelo! Håper dere råtner i helvete. Legg opp. Endret 7. mars 2008 av fakey™ Lenke til kommentar
Tydeus Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 woho 3 mnd oppsigelse og brudd på binding 995.- kr + 3 mnd Lenke til kommentar
fakey Skrevet 9. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2008 Fikk svar fra sjefen nå: Hei Takk for melding Jeg beklager det du beskriver og opplever Jeg sørger for at Kundeservice prioriterer å se på dette med en tilbakemelding til deg snarest Med ønske om en fortsatt fin dag Fler enn meg som føler spenningen nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå