Pastafarian Skrevet 24. februar 2008 Del Skrevet 24. februar 2008 Den kommentaren snakker mot seg selv: "ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system" "ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system" "da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere" Tull! 32-bit kan adressere 4GB, men andre komponenter som skjermkort vil føre til at maskinen ikke kan adressere fulle 4GB RAM, men snarere 3,2-3,5 GB. Maskinen trekker ikke minne fra grafikkortet, men minne på skjermkortet bruker deler av det totale adresse-området og fører til at mindre minne blir tilgjengelig for OS. Det med varme er i alle fall bare tull. Ingen problem å ha 4GB på et 32-bit system, du får bare ikke utnyttet noen MB. "hørt fra en god del folk" er absolutt en sikker kilde. Kilde Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 24. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2008 ok. Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=339898 brell! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Hvorfor den isteden for den jeg har i lista? Og jeg skal uansett ikke handle fra komplett.. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Hvor skal du handle fra da? Amentio? De også har den strømforsyningen, men dessverre til en mye høyere pris. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 OCZ PSU'en er nok god nok for meg Så lenge jeg har strøm, og kabler nok ^^ Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 25. februar 2008 Del Skrevet 25. februar 2008 Jepp, hvem vil vel ha noe bedre til en finere pris? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 25. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2008 Som sagt skal jeg handle hos Amentio. Og det er den dyrere enn OCZ. Så det er ingen grunn til å kaste den sarkasmen min vei... Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Og nøyktig hvorfor kan du ikke handle fra flere nettbutikker? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Og nøyktig hvorfor kan du ikke handle fra flere nettbutikker? Fordi det er der det er billigst. Og om jeg skal handle ett produkt på komplett vil frakt og mva. gjøre det bare dyrere, eller til samme pris. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Det er sant. Handl alt fra Amentio du Lenke til kommentar
tbotrqual Skrevet 26. februar 2008 Del Skrevet 26. februar 2008 Og nøyktig hvorfor kan du ikke handle fra flere nettbutikker? Fordi det er der det er billigst. Og om jeg skal handle ett produkt på komplett vil frakt og mva. gjøre det bare dyrere, eller til samme pris. Det ender vel på samme pris med frakt og sånt, og da får du en bedre strømforsyning til samme pris. Slutt å vær så jævla trangsynt. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2008 Der er vel strengt tatt mitt valg om hva og hvor jeg skal handle. Det kommer ikke til å bli billigere, og om du kan peke på noe spesifikt den er bedre på, så skal jeg vurdere den. Selv om den har vunnet en test så gir ikke det den gratis inngangsbillett til lommeboka mi. Å være trangsynt har vel ikke noe med saken å gjøre, jeg tenker bare praktisk. Jeg har ikke sett noen fordeler med den strømforsyningen enda, min har 50watt mer, og den er mer stillegående. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 29. februar 2008 Forfatter Del Skrevet 29. februar 2008 Nå er alt bestilt! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 29. februar 2008 Del Skrevet 29. februar 2008 Der er vel strengt tatt mitt valg om hva og hvor jeg skal handle. Det kommer ikke til å bli billigere, og om du kan peke på noe spesifikt den er bedre på, så skal jeg vurdere den. Selv om den har vunnet en test så gir ikke det den gratis inngangsbillett til lommeboka mi. Å være trangsynt har vel ikke noe med saken å gjøre, jeg tenker bare praktisk. Jeg har ikke sett noen fordeler med den strømforsyningen enda, min har 50watt mer, og den er mer stillegående. Corsair-serien er kjent for å være stille, så vet ikke helt om det er mulig å være så mye stillere. Men er helt enig med deg. Kjøp alt fra Amentio, så blir alt så mye lettere. Ja det blir faktisk det. Og du tbotrqual bør spør mor og far om de kan lære deg litt folkeskikk. Har ingenting med trangsynthet. Gratulerer med bestillingen! Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 7. mars 2008 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2008 De har ikke E8400 på lager før mai. Så jeg kjøper Quad Core Q6600 isteden. Lenke til kommentar
nadezico Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Hei du. Bare lurte på om du har sett noen tester av det Club3D GeForce 8800 GT kortet noen sted. Jeg ble nemlig veldig interessert i det kortet. Har selv tenkt å gå for et MSI GeForce 8800 GT OC. Bestiller når jeg kommer meg hjem fra kontoret. Gratulerer med ny bestilt PC! Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. mars 2008 Del Skrevet 7. mars 2008 Om det står "Club3D" eller "MSI" foran har ingenting å si. Å betale ekstra for et OC-kort ville ikke jeg gjort, da du enkelt kan gjøre dette selv ved hjelp av Rivatuner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå