Gå til innhold

Ny Gamer PC til rundt 6000,- | Handleliste laget, endringer?

Anbefalte innlegg

Hei!

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=62172

Hvordan ser dette ut? Noen ting som ikke passer sammen, eller ting som bør byttes ut med andre ting? Er det mye ytelse å vinne er jeg villig til å betale litt mer.

Jeg har lydkort, hdd og DVD-disk fra før.

EDIT: Med det samme lurer jeg på om det har noe å si om jeg har ett DDR1 minnekort og ett DDR2, og hva er forskjellen egentlig? Trenger jeg DDR3?

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hovedkortet støtter kun DDR3, DDR2 og DDR1 passer ikke. Med de hovedkorta og prosessorene som er i "butikken" nå er det vel i de fleste tester uhyggelig liten forskjell i ytelse mellom et hovedkort med DDR2 og et annet med DDR3 RAM og samme prosessor. "Problemet" nå er at DDR3 er "fersk" og koster "skjorta" i forhold til ytelse (som kan brukes nå med hovedkort og prosessorer i handelen)..

Endret av HAG
Lenke til kommentar

Om du skal overklokke prosessoren, noe mange gjør nå til dags, så er funksjonen "Voltage Damper" et must. De jeg vet støtter denne funksjonen er P5K Premium/Deluxe/-E. Om PRO gjør det vet jeg ikke, så jeg ville gått for P5K-E for sikkerthetsskyld.

Mulig noen andre har mer info om PRO på dette området.

Lenke til kommentar
Tror jeg går for Asus PRO. Har ikke tenkt å overklokke

Jeg ser 9600 GT er 200-300 kr billigere enn Club3D 8800 GT, og jeg har lest noen steder at det er bedre. Ligger det noe i dette?

9600GT er ikke bedre enn 8800GT, nei. 9600GT er derimot mye bedre enn 8600GT.

Lenke til kommentar

Ikke noe valg? :) Jeg hadde Vista et par måneder, og fint er det, med mange nye snedige ting. Men siden XP var så godt innarbeidet hos meg skiftet jeg til XP igjen. Kan ikke si jeg savner Vista akkurat :)

Kjører XP Professinal, 32.bit. De 3,3GB du får utnyttet med 32-bit holder lenge for meg både i spill og i programmer.

Lenke til kommentar

Under et produkt på komplett er det en som skriver:

...... ikke ha 4gb minne på et 32bit operativ system, da trekker maskinen minne fra grafikk-kortet, og da blir kortere varmere og at den ville yte dårligere, ta bare og bruk 2gb vis du ikke har et 32bit operativ system. Ciào!

Rett meg vis jeg tar feil, men hva jeg har hørt fra en god del folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...